دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

افزایش‌ تعداد دبیرستان‌های‌ نمونه‌دولتی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری تعداد مدارس نمونه دولتی را به 816 مدرسه افزایش خواهیم داد.
کد خبر : ۱۰۳۲۲۰

به گزارش صراطابراهیم سحرخیز درباره توسعه مدارس نمونه دولتی افزود: با تمهیداتی که در وزارتخانه اتخاذ شد، سال 91 شاهد رشد متوازن و قابل قبولی در توسعه این مدارس بودیم و با توجه به استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان، امسال تعداد این مدارس را به 816 مدرسه افزایش خواهیم داد.

سحرخیز ادامه داد: با توجه به اینکه در این مدارس دانش آموزان مستعد و با ضریب هوشی بالاتر از متوسط تحصیل می‌کنند، برنامه ویژه‌ای برای توسعه دبیرستان‌های نمونه دولتی در پیش داریم. همچنین در مقطع راهنمایی نیز این مدارس توسعه می‌یابند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای تامین تجهیزات و امکانات لازم از جمله فضا و سایر ملزومات آموزشی فراهم شود تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی از این مدارس داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از برنامه‌های این مدارس با مشارکتهای مردمی اداره می‌شود، لازم است اولیا و خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند؛ ضمن آنکه باید توجه داشت نخبه‌ترین دانش آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند لذا تجهیز مدارس به امکانات آموزشی به روز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: ایسنا