سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

امريکاتهديدات کره شمالي راجدي دانست

واشنگتن مدعی شد تهدیدات هسته ای کره شمالی خطری جدی برای ژاپن، کره جنوبی و امریکا به شمار می آید.
کد خبر : ۱۰۳۲۰۱

به گزارش صراط،چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تهدیدات هسته ای پیونگ یانگ برای ژاپن، کره جنوبی و امریکا خطری جدی و واقعی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هیگل، در حاشیه سخنرانی خود در دانشگاه دفاع ملی امریکا، اظهار داشت: quotation mark کره شمالی ها از ظرفیت هسته ای و بالستیک برخوردارند و روز به روز لفاظی های جنگ طلبانه خود را افزایش می دهند. این مسئله خطری جدی و واقعی به وجود می آورد و منافع متحدان واشنگتن را در منطقه تهدید می کند. quotation mark
وزیر دفاع امریکا با اشاره به این که پیشتر نیز پیونگ یانگ تهدید کرده بود به پایگاه های امریکا در quotation mark گوام quotation mark و quotation mark هاوایی quotation mark و همچنین سواحل غربی امریکا حمله می کند، بر لزوم جدی شمردن این تهدیدات تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد امریکا پاسخی مناسب، مسئولانه و جدی به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی داده است.
در روزهای اخیر، واشنگتن اعلام کرد سامانه هایی نظامی در منطقه مستقر کرده است که از آن جمله می توان به سامانه رهگیری موشکهای پرتاب شده از کره شمالی اشاره کرد. امریکا همچنین تاکید کرده است در صورت مورد حمله قرار گرفتن ژاپن و کره جنوبی، دو متحد خود در منطقه، از آنها حمایت خواهد کرد.
چاک هیگل همچنین خاطر نشان کرد امریکا به منظور حل بحران جاری در شبه جزیره کره، با چین و دیگر کشورها رایزنی می کند.