دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

کارگردان‌اخراجی‌ها،معراجی‌هارامی‌سازد

کارگردان سه گانه‌ی "اخراجی‌ها" سریال "معراجی ها" را به احتمال زیاد خواهد ساخت.
کد خبر : ۱۰۲۴۷۱
به گزارش صراط، شب گذشته در برنامه "سین مثل سریال"‌، "مسعود ده نمکی" کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تاکنون به دلیل ارائه نشدن پیشنهاد برای ساخت سریال جدید به دنبال آن نرفته‌انم البته در مورد جنگ و شهدای گمنام سریالی با نام "معراجی ها" را نه به شکل قطعی با پیشنهاد معاون سیما خواهم ساخت که به مسائل جنگ و حاشیه های بعد از آن بر می گردد.
وی ادامه داد: ساخت سریالی در تلویزیون به نام "دار‌و‌ندار" آن هم با موضوع فقر و غنا خود غنیمت است و البته به عنوان یک اصل وجود جنگ بین فقر و غنا و عدالت در آثارم برای من اهمیت دارد هنر به مفهوم واقعی خود دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و در آثار من همه مسائل در خدمت مفهوم قرار می گیرد.
این کارگردان عنوان کرد: بیان مفاهیم و پرداختن به آن از ساخت اثر طنز برای من اصلی تر است و در آثار من مفهوم تحول سیر انسان‌سازی وجود دارد در "دار‌و‌ندار" هم در کنار طنز به دو مفهوم اصلی جنگ بین فقر و غنا و دعا پرداخته و مباحث فاصله طبقات اجتماعی، عدالت اجتماعی و استفاده برابر از فرصت ها برای همه مطرح شد.
"ده نمکی" اظهار داشت: من برای زدن حرف خود و بیان انتقادها منتظر فرش قرمز نمی‌مانم و رسانه به عنوان تریبون مردم باید به مسئولان و دیگر افراد انتقاد کند و به دلیل سخت تر بودن کار ساخت سریال تا یک فیلم سینمایی کارگردان ها باید بعد از پخته شدن در سینما حال باید در سریال‌سازی امتحان پس دهند.
وی افزود: من کارم سریال‌سازی نیست و در سریال وجود کاراکتر‌های متعدد به پیشبرد قصد کمک می کند و به طور کلی من به قصد محور بودن تا بازیگر محوری بیشتر اهمیت می‌دهم البته افزایش تعداد کاراکترها شخصیت‌پردازی را بسیار سخت‌تر می‌کند.
"ده نمکی" بیان کرد: شکستن کلیشه‌ها جذاب است و مخاطب به عنوان منتقد حق انتخاب دارد نگاه منتقدان به کار سخت‌گیرانه محسوب می‌ضشود و چون من خود زمانی نقد تند می‌نوشتم حال با روی آوردن به ساخت آثار شرایط سخت کار را درک می کنم.