سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
در تذکر آئین‌نامه‌ای مطرح شد

انتقادتوکلی ازسخنرانی معاون بودجه دولت

نماینده تهران در مجلس نسبت به سخنرانی معاون بودجه دولت در دفاع از لایحه بودجه سه دوازدهم به عنوان نماینده دولت انتقاد کرد.
کد خبر : ۹۹۹۳۴
به گزارش صراط،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سه دهم در خانه ملت، در تذکری با استناد به ماده 137 آئین‌نامه داخلی مجلس، نسبت به سخنرانی معاون بودجه دولت در دفاع از این لایحه به عنوان نماینده دولت انتقاد کرد و اظهار داشت: طبق ماده 137، معاونان رئیس‌جمهور و وزرا و رئیس یا نایب ‌رئیس شورای عالی استان‌ها که به صورت رسمی به مجلس معرفی شده باشند، می‌توانند حسب مورد در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها برای توزیع و دفاع لازم حضور یابند.

وی افزود: اینجا باید معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور می‌آمد و دفاع می‌کرد، ضمن احترام به آقای ممبینی، خواهش می‌کنم هیئت رئیسه دقت کند تا کسانی که برای دفاع از لوایح دولت می‌آیند، یا معاون رئیس‌جمهور، یا وزرا، یا رئیس، یا نایب ‌رئیس شورای عالی استان‌ها باشند، غیر آنها نمی‌توانند کسی برای دفاع در مجلس حضور یابد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد ندانستن این تذکر، گفت: این برداشت شما می‌تواند طور دیگری از این ماده باشد.

وی افزود: در اینجا نوشته شده یا توسط وزیر یا نماینده دولت، می‌توانند برای دفاع از لوایح دولت در مجلس حضور یابند و نماینده دولت می‌تواند وزیر نباشد.در گذشته هم روال این طور بوده است .

جدیدترین عکس ها، فیلم و صوت را در سرویس چندرسانه ای صراط  بخوانید.


منبع: فارس