سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵

وزیر ورزش : مجوز کار کفاشیان تمدید نمی‌شود

در اینکه وزیر ورزش هیچ دل خوشی از کفاشیان ندارد، شکی نیست اما این مهم هیچ‌وقت تا این حد رسانه‌ای نشده بود و تا به امروز سابقه نداشت که عباسی با صراحت اعلام کند که دیگر نمی‌خواهد کفاشیان سکان هدایت فدراسیون فوتبال را داشته باشد.
کد خبر : ۹۹۵۷۶


به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ وزیر ورزش که دیروز در گفت و گویی که داشت، اعلام کرد می‌خواهد مجمع عمومی فدراسیون هرچه سریع‌تر برگزار شود چراکه گواهی کار کفاشیان را دیگر تمدید نخواهد کرد:
«دولت، شخص من و شخص رئیس‌جمهور بارها از رشته پرطرفدار فوتبال اعلام حمایت ‌کرده‌ایم.
بارها هم گفته‌ایم تا زمانی که مدیران فدراسیون فوتبال بر سر کار هستند، تا جایی که از ما برآید به آنها کمک می‌کنیم و نمی‌گذاریم کارهای این فدراسیون معطل بماند اما معتقدیم که فدراسیون فوتبال از نظر ساختار مدیریتی دارای ضعف است و ضمن تشکر از زحمت‌هایی که کشیده شده فوتبال ایران نیاز به توان بیشتری دارد.
اگر کسانی فکر می‌کنند که ارزیابی کارشناسان ما درباره فدراسیون فوتبال اشتباه است، دلایل خود را ارائه دهند تا بررسی کنیم، اما ما اعتقاد داریم که در شرایط موجود ساختار این فدراسیون ضعیف است و باید اصلاح شود.
راه اصلاح این وضعیت هم مجمع فدراسیون فوتبال است.
هرچند اگر باز هم کسانی بخواهند این موضوع را به التهاب بکشند، راضی نیستیم.
مجمع وظیفه دارد عملکرد یک دوره را بررسی و نقاط ضعف و قوتش را تعیین کند.
نتیجه‌ ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که وضع موجود فدراسیون فوتبال باید بهتر از این باشد.
برخی موارد در این دوره پیش آمد و حتی برخی از افراد تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.
به همین دلیل وزارتخانه پیشنهاد داد حالا که قرار است اصلاحاتی انجام شود، بهتر است مجمع فوق‌العاده‌ تشکیل شود و خود مجمع تصمیم می‌گیرد.
استقلال یک سازمان با انضباط کاری‌اش مغایرتی ندارد.
همه‌جای دنیا چارچوب‌ها رعایت می‌شود و هیچ سازمانی در دنیا با این‌گونه عبارات رفتارش را توجیه نمی‌کند.
بازهم می‌گویم که ارزیابی عملکرد فدراسیون فوتبال را به افکار عمومی واگذار می‌کنم.
به نظر من اگر به افکار عمومی هم که علاقه‌مند به این رشته ورزشی هستند توجه کنیم همین برداشت را دارند.
معنای استقلال این نیست که منابع و ‌زیرساخت‌ها را دولت تامین کند اما سیاستگذاری‌های کلان را نظارت نکند.

از محمد عباسی سوال شد که اگر مجمع فدراسیون تشکیل شود و باز به علی کفاشیان به‌عنوان رئیس فدراسیون رای دهد، موضع وزارت ورزش و جوانان چیست و آیا بار دیگر مجوز قانونی لازم را برای کفاشیان خواهد گرفت یا خیر؟
وزیر ورزش در پاسخ اعلام کرد: اگر راهکار قانونی داشته باشد، این کار را می‌کنیم، اما این مساله معمول نیست و بعید است این اتفاق بیفتد و مجوز صادر شود. سال قبل هم وزارتخانه موافق نبود که خلاف قوانین فردی که نمی‌تواند کاندیدا شود ورود کند اما متاسفانه دولت در این زمینه مظلوم واقع شد و برای احترام به رای مجمع مجبور شدیم برای قانونی شدن کار مجوز بدهیم!

اما نکته جالب حرف‌های عباسی جایی است که می‌گوید از افرادی مثل دادگان حمایت می‌کند.

این نشان می‌دهد که نظر وزیر بیشتر از اینکه به ماندن کفاشیان باشد به بازگشت دادگان است:

«درباره آقای دادگان هیچ‌گاه نظر منفی نداشتم، چون در طول مدیریتم اصطکاکی با ایشان نداشتم. وزیر ورزش باید نقش پدرانه داشته باشد و نباید با افراد برخورد موردی داشته باشد.

گفته‌ام که از هر آدم دلسوزی مثل دادگان که علاقه داشته باشد به کشورش خدمت کند، حمایت می‌کنیم. اگر مجمع به دادگان یا هر نامزد دیگری که واجد شرایط باشد رای دهد، وزارت ورزش از نفر منتخب حمایت خواهد کرد.»