سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸

کفاشيان: در AFC کانديدا نمي‌شوم

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا کانديد نخواهم شد.
کد خبر : ۹۸۶۶۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ علي کفاشيان در حاشيه جلسه فوق‌العاده هيئت اجرايي کميته ملي المپيک درباره جلسه آشتي‌کنان با محمد رويانيان و در پاسخ به اين سؤال که در اين جلسه که داشتيم لابي‌ها را انجام داديم، گفت:‌ ما موظفيم اگر باشگاه‌ها مشکلاتي دارند و سوءتفاهم‌هايي وجود دارد جلسه بگذاريم و مشکلات را برطرف کنيم. اين مشکل فقط براي پرسپوليس نيست. البته ما قهر نبوديم اما در جلسه‌اي که با رويانيان داشتيم سوءتفاهم‌ها برطرف شد.

وي در پاسخ به اين سؤال که بلافاصله بعد از جلسه تصميمات فدراسيون تغيير کرد، يحيي گل محمدي بخشيده شد و عملکرد داوران ضعيف اعلام شد، عنوان کرد: بعد از هر عملکردي نظارتي توسط بخش‌هاي مختلف انجام مي‌شود. در مورد داوران هم به اين صورت است که توسط کميته داوران نظارت صورت مي‌گيرد.

کفاشيان در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه اگر در آينده هم باشگاهي اعتراض کند شما آنها را مي‌بخشيد، اظهار داشت: اگر در تمام مسابقات اعتراض به داوري باشد بررسي مي‌کنيم اما در اين مورد چون رويانيان عصباني شده بود جلسه گذاشتيم تا مشکلات حل شود و ادامه نداشته باشد.

رئيس فدراسيون فوتبال همچنين درباره 16 تيمي شدن ليگ برتر تصريح کرد: 16 تيمي شدن براي بالابردن کيفيت ليگ است که از سه سال پيش مطرح شده بود. هر گونه تغييري در آينده به فصل مسابقات پيش رو بستگي دارد. سازمان ليگ اين تصميم را گرفته و هيچ ارتباطي به کارلوس کي‌روش ندارد. براي سال آينده ليگ با 16 تيم برگزار مي‌شود.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که قانون سقف قراردادها برداشته شده بر اين اساس به نظر مي‌رسد قراردادهاي ميلياردي بازيکنان بيشتر خواهد شد،‌ گفت: ما به باشگاه‌ها گفته‌ايم که براي بودجه‌شان تقسيم‌بندي داشته باشند که بر اساس آن وظايف مشخص مي‌شود. البته بودجه باشگاه‌هاي دولتي و خصوصي متفاوت است و هميشه پولدارها برنده مي‌شوند. اکثرا پيش از اين به ما مي‌گفتند قانون سقف قرارداد منطقي نيست. به همين دليل الان آن را برداشتيم.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگاري که پرسيد از عملکرد خودتان راضي هستيد، اظهار داشت: AFC راضي بوده، اگر خدا هم راضي باشد ما هم راضي هستيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که فکر مي‌کنيد در ايران و در نظرسنجي‌ها هم اول شويد، گفت: اين به رسانه‌ها مربوط است. وقتي آنها اول شدن ما را در AFC قبول ندارند مردم ما هم همان فکر را خواهند داشت.

وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه آيا براي انتخابات AFC کانديد مي‌شويد، گفت: نه. اما تلاش مي‌کنيم عضوي از هيئت رئيسه را داشته باشيم. به همين دليل فريده شجاعي را معرفي کرديم.

کفاشيان در مورد ميزباني جام ملت‌هاي آسيا عنوان کرد: صحبت کرده‌ايم ما توانمندي ميزباني را داريم اگر مجوز بگيريم اين ميزباني را جلو مي‌بريم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه آيا فيفا تعليق کي‌روش را برطرف کرده است يا نه، تصريح کرد: به ما قول مساعد ندادند. اين در دست کميته انضباطي است. اگر بتوانم تعليق را برمي‌دارم در غير اين صورت تعليق به قوت خود باقي است.

وي در پايان درباره برگزاري جلسه‌اش با حميد سجادي در خصوص انتخابات اردبيل گفت: در اردبيل اختلافاتي وجود دارد متاسفانه هنگامي که مديرکل جديد انتخاب مي‌شود با برخي از رؤساي هيئت‌ها مشکل دارند. ما مي‌گوييم بايد مجمع تشکيل شود تا يک رئيس عزل يا نصب شود اما برخي‌ها رئيس را عزل مي‌کنند سرپرست معرفي مي‌کنند و بعد مجمع تشکيل مي‌دهند که ما اين را قبول نداريم. حتي خود من هم اگر از بعضي رؤسا راضي نيستم آنها را عزل نمي‌کنم.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که آيا از وزارت ورزش هم در استان‌ها اعمال نفوذ مي‌شود، گفت: شما خودتان همه چيز را مي‌دانيد. بهتر است در اين باره صحبت نکنيم چرا که به اندازه کافي مشکل داريم.

منبع: فارس