سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲

دستپاچگي راديوفردا و BBC از اقدامات وزارت اطلاعات/گفت و گوي صادق صبا با راديوفردا

صادق صبا در گفت و گو با راديوفردا در مورد اقدامات اخير وزارت اطلاعات در خنثي سازي توطئه هاي شبكه هاي فارسي زبان به رهبري بي بي سي ، مدعي شد ارتباطاتشان با دوستان داخلي براي احوالپرسي بوده است و نه كسب خبر !
کد خبر : ۹۷۴۴۹
به گزارش صراط، وزارت اطلاعات كشورمان اخيرا بيانيه ي ديگري در مورد بازداشت هاي اخير برخي روزنامه نگاران مرتبط با رسانه هاي بيگانه منتشر كرد .
بر اساس اين بيانيه ، سربازان گمنام امام زمان ( عج ) در وزارت اطلاعات بر بسياري از رسانه هاي برون مرزي و ارتباطاتي كه برخي عناصر داخلي با آن ها داشته اند تسلط داشته و با بازداشت هاي اخير اين مرتبطين با ضد انقلاب ضربات مهلكي به شبكه ي عمليات رواني و جنگ سايبري دشمن در خارج و داخل كشور زده اند .
نام رسانه هايي همچون راديوفردا و بي بي سي فارسي هم در ليست وزارت اطلاعات به چشم مي خورد و البته محور اصلي و پشت پرده ي بسياري از فتنه انگيزي هاي رسانه اي هم BBC‌است.

در اين بيانيه آمده است : « اطلاعات به دست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه ۸۸ توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به BBC دارد. برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف، محرز شده است عبارتند از:
- سایت‌های جرس ، کلمه ، ملی مذهبی ، نوروز ، ندای سبز آزادی ، روز آنلاین ، گذار ، خود‌نویس و سحام ‌نيوز .
- شبکه‌های رادیویي R.F.I فرانسه، دویچه وله آلمان، رادیو فردا آمریکا
- شبکه‌های تلویزیونی B.B.C انگلیسV.O.A آمریکا-من و تو انگلیس »
اما به دنبال اين بيانيه ي غافلگير كننده و نيز رسوايي هاي جديد براي اين رسانه ها ، صادق صبا از مسئولان ارشد بي بي سي فارسي در گفت و گو با راديوفردا به كلي منكر همه چيز شد و مدعي شد اين ادعا ها صحت ندارند !
البته او هم همچون يكي از ميهمانان راديوفردا كه با گاف چندي پيش خود رسما به ارتباط با عناصر داخلي اعتراف كرده بود ، يك گاف بزرگ داد تا باز هم ادعاهاي وزارت اطلاعات را تاييد كند و البته بر دروغ گويي هاي خود هم صحه گذارد !
وي در گفت و گوي خود با راديوفردا گفت كه « البته ما در ايران دوستان زيادي داريم ، از بين روزنامه نگاران و حتي برخي مسئولين ! و با ايشان هم ارتباطات و تماس هايي هم داريم ! ( پس تا اينجا اصل ارتباط و دوستان زياد مرتبط با اين رسانه تاييد شد ! ) ولي تماس هاي ما عمدتا براي احوالپرسي و دوستي هاي عادي است و نه مسائلي كه وزارت اطلاعات ادعا كرده است !
اين موضع گيري صبا و در واقع موضع گيري بي بي سي فارسي كه حكايت از اوج دستپاچگي و آشفتگي وي دارد همزمان است با مواضع كاملا منفعلانه ي مستوفي ، از مسئولين ارشد راديوفردا كه وي هم به راديوفردا گفت كه همه ي ادعاهاي وزارت اطلاعات دروغ است و آن ها هيچ ارتباطي با بي بي سي ندارند !
نظرات بینندگان
نوید ر
|
China
|
۱۱:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
۱۰
۱
بعضی وقتا بعضی از رسانه ها و خبرگزاریها دروغای شاخداری میبافن درحد لالیگا!!!!
جالبه که ادعای دیانت و صداقت هم دارن
امید 17ساله
|
China
به هر حال باید یه جوری بین این همه خبرگزاری و پایگاه های خبری تحلیلی مخاطب جمع کنن! البته اصلا منظورم به صراط نیست!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
۴
۶
درود
چقدر شجاعن این انگلیسیها که از پرس تی وی نمیترسن!!!
شاید سرباز ندارن گیربدن
ماکه هرچی از اینها شنیدیم درست از آب در اومد
درمورد رسانه خودمون هم که صراط خودش به حرف اومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
۳
۳
روز آنلاین بارها گزارشهایی از خیابانهای تهران منتشر کرده .یعنی این جور ادعا کرده . پس کی اونها رو نوشته ؟ رادیو زمانه همین الان مدام گزارشهایی چاپ می کنه که مدعیه از مردم ایران و در خیابانها گرفته شده . بالاخره ارتباط دارند یا ندارند ؟! اگه ندارند پس این گزارشها هم دروغ و خیالپردازی خودشونه و باید اعلام کنند به مخاطبهاشون دروغ می گفتند . اگه هم درسته که دیگه این... جدیدشون چیه ؟!
سيد از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
۲
۴
دقيقا نگفتند كه چكاركردند! البته ما به اين سانسورها عادت كرديم!
محمد
|
United States of America
|
۰۶:۰۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
۴
۳
بابا اونا اونور آبن و دروغ میکن!
اینور آب که به سادگی خوردن یه لیوان آب اخبار دروغ تحویل مردم میدن چی!!!
جدیدن که 20:30 رو هم با سانسور خبری پخش میکنن!!!!!!!!