سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
دبیر جشنواره فیلم فجر ؛

تاکید رهبری باید سرلوحه ما باشد

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از درخشان‌ترین بخش‌های سخنان رهبری در جلسه دیروز با عماریون تاکید بر پرهیز از اختلافات بی‌نتیجه بود که این امر باید سرلوحه کار همه ما سینماگران و مسئولان باشد.
کد خبر : ۹۷۳۶۷
 به گزارش صراط، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و مستندساز درباره دیدار روز گذشته دست‌اندرکاران جشنواره عمار با مقام معظم رهبری گفت: نفس اتفاق روز گذشته و این دیدار بسیار مهم بود. من به عنوان مستندساز در این جمع حضور داشتم. پیش از این بارها گلایه کرده بودم که چرا مستندسازان چنین توفیقی را ندارند که الحمدالله این بار این اتفاق محقق شد. به همین جهت از حضور در این جلسه بسیار بهره بردم.
 
وی افزود: نکته بسیار مهم برای من در این جلسه اشراف رهبر انقلاب بر سینما و جوانب مختلف این هنر بود. این موضوع و تاکید ایشان بر تمام جزئیات سینما بسیار حایز اهمیت است. همچنین مقام معظم رهبری تاکید داشتند که عزیزانی که تعلقات دینی در حوزه سینما دارند برخی حواشی را کنار بگذارند و مشغول اختلافات بی‌نتیجه نشوند که به اعتقاد من یکی از درخشان‌ترین بخش‌های سخنان ایشان در جلسه روز گذشته همین مساله پرهیز از اختلافات بی‌نتیجه بود که باید سرلوحه کار همه ما سینماگران و مسئولان باشد.
 
عباسیان ادامه داد: یکی دیگر از نکات فرمایشات ایشان عمارگونه بودن است که باید فیلمسازان این صحبت‌ها را مورد توجه قرار دهند. ایشان درباره اهمیت آموزش در سینما تاکید جدی داشتند. همچنین مقام معظم رهبری به بحث کیفیت در آثار هنری تاکید کردند و به موضوع نگارش فیلمنامه در حوزه سینما نیز اشاره داشتند.
 
این مستندساز در ادامه عنوان کرد: ایشان به تاریخچه سینمای انقلاب اشاره کردند و تاکید داشتند راهی که سینما تا کنون رفته بخشی از راه اصلی انقلاب و نظام است. البته قله‌ای که هدف ما است اهمیت دارد و این راه تا کنون ریزش و رویشی داشته که باید از این تجربه‌ها برای رشد سینما استفاده کنیم.
 
عباسیان درباره صحبت‌های دیگر فیلمسازان حاضر در این جلسه افزود: ابراهیم فیاض درباره جایگاه هنر در ادبیات و نقش هنر در دیگر عرصه‌ها صحبت کرد. همچنین ابوالقاسم طالبی نیز به اقبال مردم از فیلم‌هایی با موضوع‌های استراتژیک اشاره کرد. البته نکات خوبی راه هم فیلمسازان جوان در این جلسه عنوان کردند.
 
وی درباره راه‌های اجرایی شدن صحبت‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: به عقیده من در این ارتباط دو نگاه وجود دارد. یک نگاه شخصی است که برخی افراد همیشه منتظر این رهنمودها هستند تا با توجه به این سخنان در مسیری که ایشان فرمودند و توجه به انقلاب، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و فلسطین قدم بردارند.
 
دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در پایان و درباره نگاه دوم توضیح داد: در حوزه مدیریتی هم در بخش تولید فیلم و مستند در وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما مسئولان باید به این نکات توجه کنند و مهمتر اینکه افرادی که دغدغه‌های دینی دارند و برای انقلاب فعالیت می‌کنند و به دلایلی دچار چالش شده‌اند با توجه فرمایشات رهبری، می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و به نقاط مشترکی برسند.
منبع: مهر