سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
علی آبادی:

اجازه نمی دهیم کشتی ازالمپیک‌حذف‌شود

رئیس کمیته المپیک در خصوص احتمال حذف کشتی از المپیک گفت: بعد از مشکلی که برای کشتی پیش آمد و اعلام حذف کشتی از المپیک مطرح شد تمامی مردم ایران در سطح کشور شوکه شدند.
کد خبر : ۹۷۳۰۸

به گزارش صراط،محمد علی آبادی گفت: ما به طبع مسئولتي که داریم روي اين موضوع حساس شده و به صورت جدی پیگیر این موضوع شدیم. به همین دلیل کمیته ای در این خصوص ایجاد کردم از بخش های مختلف ورزش با رشته های دیگر که در المپیک حضور داشتند جلسه ای ترتیب داده شد.

وی در ادامه افزود: در جلسه اول تصمیماتی گرفتیم که خوشبختانه تا حدودی توانستیم این تصمیمات را اجرا کنیم و امروز هم جلسه دوم بود که تصمیم گرفته شد اعتراضات مردمی را به گوش کمیته المپیک و فدراسیون جهانی کشتی برسانیم و در واقع موضوع را به اطلاع فدراسیون جهانی کشتی رسانده و بگویيم که فضا به این شکل نیست. در تمام کشورهای دنیا علاقه زیادی به کشتی دارند مثل روس ها، ترکیه و ... که این کشورها اعتراض خود را هم اعلام کرده اند.

وی اظهار داشت: قرار شد کمپین هایی در فضای مجازی تشکیل شود و اعتراضات را به صورت نوشتاری و مجازی به بخش های مختلف برسانیم. این کار باعث مي شود کشتی در المپیک حفظ شود. فعلاً باعث شده یک عقب نشینی نسبی صورت بگيرد. ژاک روک به این نتیجه رسیده است کشتی دارای طرفداران قرص و محکم است، من هم مکاتبات وسیعی را با IOC و  COA شروع کردم  قبلا نيز با فیلا و فدراسیون کشتی که 15 عضو دارند مذاکره کردیم.

علی ابادی در ادامه گفت: به تمامی کمیته های المپیک کشورها ما نامه ارسال کردیم قرار شد یک یا دو قهرمان طلايي کشورمان را به سویس اعزام کنيمتا با ژاک روک و مسئولین فیلا صحبت کنند و اگر ضرورت پیدا کرد بنده با چند تن از پیشکسوتان کشتی به سوئیس برویم. امشب هم جلسه ای تنظیم کردیم با تمامی مسئولین کشتی جهانی که به ایران آمدند مجدد دوباره موضوع را مطرح کنیم و از همه بخواهیم کشتی از المپیک حذف نشود./آق