يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
وقتی حامی مشایی مجلس را بی اخلاق می داند

«داوری» که یکطرفه به قاضی می رود!

گویا جناب داوری اندکی در به هم بافتن عبارات این یادداشت و انتشار آن تعجیل نمودند، چراکه تنها چند ساعت پس از انتشار این مطلب بود که رهبری انقلاب در سخنانی حکیمانه، صراحتاً اقدام رئیس جمهور در پخش فیلم مذکور را اقدامی «خلاف اخلاق» نامیدند.
کد خبر : ۹۶۹۷۳
"صراط" – پس از گذشت حدود دو هفته از ماجرای یکشنبه سیاه خانه ملت، بحث و اظهارنظر درباره رویداد این حادثه کماکان ادامه دارد.

در این میان اما تحلیل های ارائه شده از سوی حامیان رئیس مهرورز و قوه خدمتگزار در رسانه های منتسب بدان ها، بیش از سایر تفاسیر جلب توجه می کند.

در همین ارتباط یک سایت دولتی، اخیراً یادداشتی را به قلم عبدالرضا داوری منتشر نموده است که تأمل در آن روشنگر بسیاری از مقاصد پنهان خواهد بود!
در بخشی از این مطلب که با عنوان "کدام مسئولان بداخلاقی کردند؟" انتشار یافته، چنین آمده است: «آن دسته از نمایندگان مجلس که نه تنها به توصیه رهبر معظم‌انقلاب درباره مضر بودن استیضاح وزرا در ماه‌های پایانی فعالیت دولت‌ها توجهی نکردند، بلکه حتی جلسه استیضاح را به فحش و تهمت آلوده کردند، مصداق بارز بداخلاقی است.»



مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، در ادامه این مطلب و در پاسخ به این پرسش که "آیا اقدام رئیس جمهور در پخش فیلم مذاکره آقایان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی و قرائت متن مذاکرات آن دو، مصداق بداخلاقی است؟"، اینگونه می نویسد: «با توجه به اظهارات آقای سعید مرتضوی درباره اقدام غیرقانونی جعل عنوان از سوی رابط آقای فاضل لاریجانی، جلسه مذاکرات با هدف شفاف‌سازی و مستندسازی اظهارات طرفین، به نحو غیرمحسوس از سوی آقای سعید مرتضوی ضبط شده است چون در غیر این صورت امکان اثبات مدعیات رابط جعلی فراهم نمی‌گردید.بنابر این، اقدام آقای سعید مرتضوی برای ضبط غیرمحسوس جلساتش با آقای فاضل لاریجانی، مصداق بداخلاقی نیست. کما اینکه این ضبط غیرمحسوس در دفتر خود آقای مرتضوی انجام شده است و نصب دوربین مخفی در محل کار یا زندگی خود توسط مالک یا مسئول مربوطه مرسوم است.»

نگارنده با توجیه عمل غیر قانونی انجام گرفته از سوی رئیس جمهور به جهت پخش فیلم، ادامه می دهد: «محتوای مذاکرات آقایان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی کاملاً با موضوع استیضاح اخیر که تعدادی از نمایندگان مجلس به بهانه عدم عزل آقای مرتضوی آن را برپا کرده بودند، ارتباط داشت. در این فیلم آقای فاضل لاریجانی اعلام کرد که می‌تواند مشکلات آقای سعید مرتضوی با قوای مقننه و قضاییه را حل کند و در ازای ارائه این خدمات، خواستار برخی امکانات و امتیازات در سازمان تامین اجتماعی می‌شود.»


در همین رابطه گویا جناب داوری اندکی در به هم بافتن عبارات این یادداشت و انتشار آن تعجیل نمودند، چراکه تنها چند ساعت پس از انتشار این مطلب بود که رهبری انقلاب در سخنانی حکیمانه، صراحتاً اقدام رئیس جمهور در پخش فیلم مذکور را اقدامی «خلاف اخلاق» نامیدند.

ایشان در همین ارتباط خاطر نشان کردند: «در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعنی مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود. دفاع رئيس محترم مجلس هم قدری زياده روی بود و لزومی نداشت. نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبی نبود.»

اظهارات معظم له آنقدر بی پرده و صریح است که راه را بر هرگونه تفسیر به رأی های مألوف مهرورزان و تفاسیر سفسطه انگیز ایشان بسته است!

انتظار می رود این عنصر نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب موضع خود را در قبال اقدام خلاف اخلاق رئیس قوه مجریه به صراحت بیان کند .

در این بین بعید نیست این شبهه از سوی دولتمردان مهرورز مطرح گردد که میان عبارت «بی اخلاق» مستعمل در متن نگارش یافته از سوی عبدالرضا داروی و عبارت «خلاف اخلاق» که در سخنان رهبری فرزانه انقلاب بدان اشاره شده است، زمین تا آسمان فرق است؛ چراکه پیشوند یکی «خلاف» است و پیشوند دیگری «بی»!!!

فی الحال در اینکه اعمال و رفتار طرفین مورد مناقشه در جریان جلسه علنی استیضاح وزیر کار مذموم بوده است هیچ شکی نیست، اما هم اینکه بخواهیم با دفاعی غیرمنطقی رئیس متبوعمان را از اتهامات مبرا بدانیم و تنها نمایندگان و استیضاح کنندگان را مستحق مؤاخذه بدانیم، راهی به خطا رفته ایم.

نظرات بینندگان
خویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۱۲
این اقایان هیچ اعتقادی به ولایت نداشته وندارند؟!!در این 8 سال جز حیله گری .تهمت به یاران انقلاب وبی اعتماد کردن ملت ایران به اصحاب انقلاب کاری نکرده اند؟!! ویک عد هم قول خورده اند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۳
۹
از اقاي دا--- با ان سابقه فعاليت رسانه اي در جهاد دانشگاهي دفاع بي منطق و احساسي از دولتي كه به ايشان و امثال ايشان مهرورزي بيش از حد ميكند هيچ بعيد نيست اولا با يك حساب سر انگشتي اگر سر جمع دريافتي هاي ايشان از جاهاي مختلفي كه تحت عناويني همچون مشاور .. عضو هيات مديره ... مدير ... مدير مسوول و....را محاسبه كنيد مبينيد سر جمع دريافتي هاي اين اقا باغ بر 15 ميليون تومان و حتي بيشتر هم ميشود
دوم اينكه تازه به دوران رسيده هايي مثل اقاي دا--- بهتر است دنبال كاسب واقعي خود در اين اشفته بازار باشند ...... راستي ايشان بهتر نيست در مورد واردات مبلمان 200 ميليوني منزلشان در دوره تصدي مدير عاملي صندوق بازنشستگي صنايع مس و ريخت و پاش هاي دوره مديريتشان از حق بازنشستگان مظلوم و زحمتكش مس ... قلمفرسايي كنند ؟؟؟؟ اقاي دا--- خودش بهتر ميداند منظور چيست ......
لاله آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
روشنگری جالبی بود! تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
امیر حامی دکتر سعید جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۰
۹
اینم از بی بصرتی افراد وایسته به جریان انحرافی هستند که متاسفانه دست به هر عمل خلاف شرع و عرف میزند برای تشنج در کشور و ماندن در قدرت
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۹
۱۰
--- شون که بجز پرگویی و بیهوده گویی انحرافی چیزی نمیگه از جوجه منحرفا چه توقعی دارین !!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۶
۱۰
مردم خودشون خوب میدون موضوع اختلافات اخیر رو لذا نیاز نیست جناب داوری خود شیرینی کنه و بخواد توضیح و تفسیر کنه.
طوری صحبت کرده که انگار مردم تو باغ نیستن.
خجالت داره اینقدر خود شیرینی و کبود.
( د هه )
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۷
۱۹
زنده باد بهار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام بر حسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۷
۸
من نمیدونم این آدمها چه طوری خودشونو ولایتمدار میدونن و ادعا هم دارن...
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۳
۹
سلام این آقای دا--- در زمان د.لت اصلاحات مدیر کل امور دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعت آب برق شهید عباسپور بود و تا میتونست علیه بسیج دانشجویی کار میکرد و خدمت میکرد به انجمن دانشگاه که عضو دفتر تحکیم طیف علامه بود.جالب بدونید در همان سالها چند نفر از بستگان همسرش رو در دانشگاه مشغول به کار کرد . در زمان انتحابات سال 84 این آقا در ستاد دکتر معین کار میکرد و در دور دوم هم در ستاد هاشمی رفسنجانی فعالیت داشت .طوری که برای مهدی هاشمی اون موقع در دانشگاه سخنرانی گذاشته بود، اما چه اتفاقی افتاد که یکدفعه احمدی نژادی شد نمی دونم. البته ایشون الان غیر از همه پستهایی که دارند عضو هیت مدیره ایرانیان خارج از کشور هم هستند. با این همه مواهبی که از قبل اقای مش نصیبش شده باید هم اینطور مقاله بنویسه. زمان دولت اصلاحات یادمه تو دانشگاه علیه اکبر گنجی و سعید حجاریان شعار میدادیم که "مرگ بر قلم به دست مزدور"
فارض
|
Canada
|
۰۲:۵۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
۱
۷
جناب آقاى دا--- كه تا كنون بنا به مقتضيات زمان چندين بار اقدام به عوض كردن خط وربط سياسى خود نموده وهمينك در خدمت جريان محترم انحرافيست لازمست بعداز سخنان مقام معظم رهبرى كه خيلى صريح وبى پرده رفتار
غلط محبوب ومرادش را تقبيح كردند طى يك مقاله جداگانه ميزان ولايتپذيرى خودرا درعمل نشان داده وجبران مافات نمايد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
۳
۹
بزدلانی کز هراس ابتر شدند
از بسیجیها بسیجی تر شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۲
خوارج دارند زنده می شوند
حضرت امیر عایشه را مجازات نکرد در حالی که حکمش اعدام بود
قاتل زبیر را لعنت کرد
چی داری میگی اقای ---
مملکت داری فقط خشک مغزی در تحقق برخی اهداف گروهی نیست
مملکت داری هدایت یک کشتی است در گرداب مختلف و تدبیر یک طرفه دیدن ماجرا نیست گاهی عقل کوته بینان خیلی چیزها را درنمی یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۲
این اقای --- را روزنامه --- که با کودتای جریان انحراف به دست باند ---- افتاد حمایت می کند. یکی نیست ببینه چه بر سر روزنامه --- امده شایعات مربوط به فساد ---- و ---- چیست
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۲
از آدمای نون به نرخ روز خور متنفرم.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
۴
۲
نظر به اينكه ولايت همواره در شيب هاي تند و خطرناك ورود ميكند و جهت درست حركت را به امت نشان ميدهد هركس بلافاصله تبعيت نكند بلافاصله در دره هولناك ضلالت سقوط ميكند . با نگاهي به تاريخ تشيع و رصد كردن سرنوشت كسانيكه علي رغم سابقه مبارزاتي تا حد سيف الاسلام بودن در كنار ذالفقار علي(ع)، فقط بدليل زاويه گرفتن از ولايت در اين گونه پيچ هاي تند و سرنوشت ساز هلاك شده و تاريخ از آنها بعنوان خائن نام برده مويد اين فرمول است
دخترشیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
این نظر رو تا حالاn بار!در پست های مختلف تکرارکردی! خلاقیت هم خوب چیزیه!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
n بتوان n هم اگر نگارش شود جای خواندن و توجه کردن دارد . اصل کل مطلب همین است که این عزیز ناشناس مطرح کرده
حامد حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
۳
۱
زنده باد بهار