سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲

نظرشریعتمداری درباره نامزدهای‌اصلاحات

یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در واکنش به تعداد کاندیداهای جریان اصلاحات برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای این جریان آنقدر زیاد هستند که می شود آنان را صادر کرد.
کد خبر : ۹۵۴۴۰

به گزارش صراط، محمد شریعتمداری در حاشیه جشن بزرگ انقلاب که به همت جبهه مردمی اصلاح طلبان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری می شوید یا خیر؟، گفت: بله حتما همینطور است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین اولویت شما چیست؟، افزود: آیا به نظر شما الان فصل اینکه کاندیداها بتوانند برنامه‌های خود را اعلام کنند، رسیده است.

شریعتمداری ادامه داد: مطمئن باشید هم برنامه مشخص داریم و هم تیم مشخص که به موقع اعلام خواهد شد.

این کاندیدای اصلاحات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چند کاندیدای ریاست جمهوری در جریان اصلاحات پیش بینی می کنید، گفت: آنقدر زیاد هستند که بشود آنان را صادر کرد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان بدلی وجود دارند، تصریح کرد: بله، هستند ولی من هشت سال وزیر دولت خاتمی بوده ام باید این سوال را از کسانی که ممکن است با بدلی ها ارتباط داشته باشند، بپرسید.

وی همچنین در پاسخ سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان برنامه و سازوکار مشخصی برای رسیدن به کاندیدای واحد دارند؟، گفت: بله، اعلام کرده اند که برای رسیدن به اجماع در تلاش هستند.

شریعتمداری همچنین در پاسخه سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شما برای رسیدن به اجماع با آنان همکاری خواهید کرد یا خیر؟، یادآور شد: من از سابقه 8 سال همکاری در دولت خاتمی و غریب به بیش از این زمان همکاری با مجموعه مقام معظم رهبری برخوردارم و می توانم عامل وفاق و یکی کردن دل ها و رفع کردن کدورت ها باشم.

این کاندیدای اصلاحات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اگر آقای هاشمی کاندیدا شوند، شما به نفع ایشان کنار می کشید یا خیر؟ گفت: بنده پیش از این به این سوال پاسخ داده ام و علاقه ای به طرح موضوعات تکراری ندارم.

همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اصلاح طلبان و اقای خاتمی اعتقاد دارند که فضا برای حضور اصلاح‌طلبان مناسب نیست، تصریح کرد: امیدوارم فضای مناسبی آنطور که مصلحت نظام ایجاد می کند فراهم شود تا تمام صاحبان سلایق از جمله اصلاح طلبان بتوانند با مشارکت حداکثری در انتخابات حضور یابند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در جواب این سوال که آیا برای کاندیداتوری خود با آقای هاشمی و خاتمی دیدار داشته اید؟، گفت: من با همه بزرگان نظام در این خصوص دیدار داشته ام.

وی همچنین در جواب این سوال که آیا با آقای ری شهری نیز تاکنون دیداری داشته اید؟، تصریح کرد: من مجبورم هر هفته با ایشان دیدار داشته باشم چراکه عضو هیات امنای دانشگاه علوم حدیث هستم و طبیعتا با ایشان که رئیس آن دانشگاه هستند ملاقات داریم.

منبع: مهر