سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵

مواضع آژانس منطقي نيست

دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اگر آژانس انرژي اتمي و دبير کل آن موضع گيري‌هاي سياسي خود عليه ايران را ادامه دهند، مجلس شوراي اسلامي درخواست خود را مبني بر خروج ايران از عضويت در کشورهاي عضو معاهده NPT بيان مي‌کند
کد خبر : ۹۴۵۷۰
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ محمد‌حسن آصفري نماينده اراک و کميجان با اشاره به تشکر شيمون پرز از يوکيو آمانو در مورد مسئله هسته‌اي ايران گفت: موضع گيريها،‌ بيانيه‌ها و گزارش‌هايي که آمانو از زمان شروع فعاليت خود در سازمان انرژي اتمي در مورد مسئله هسته‌اي ايران ارائه داده در چهارچوب اصول فني و منطقي نبوده و بيشتر جنبه سياسي داشته است.
 
وي افزود: امروز ما شاهد هستيم که رژيم غاصب صهيونيستي به عنوان بزرگترين دارنده کلاهک‌هاي هسته‌اي و سلاح‌هاي کشتار جمعي، همچنين بزرگترين خطر براي کشورهاي منطقه و خاورميانه از آمانو درباره موضع‌گيري بر عليه فعاليت هسته‌اي ايران تشکر مي‌کند.
 
آصفري تصريح کرد: اين مسئله دليلي بر جانب‌داري سازمان انرژي اتمي در جهت منافع کشورهاي خاص است و آژانس انرژي اتمي به عنوان يک نهاد بين‌المللي بايد براي اين معضل چاره‌اي بيانديشد لذا اگر آژانس بخواهد اين روند را دنبال کند در ميان کشورهاي امضا کننده معاهده "NPT" جايگاهي نخواهد داشت.
 
دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: متاسفانه شاهد هستيم رژيم صهيونيستي که دارنده بزرگترين سلاح‌هاي کشتار جمعي و کلاهک‌هاي هسته‌اي است حاضر به پذيرفتن قوانين و معاهدات NPT نبوده ولي خيلي راحت اعلام موضع مي‌کند اما جمهوري اسلامي ايران که تمام فعاليتهاي هسته‌اي آن در چهارچوب معاهده NPT است از طرف دبير کل آژانس محکوم مي‌شود.
 
وي هم چنين اظهار داشت: اگر آژانس انرژي اتمي بخواهد اين روند را دنبال کرده و آمانو موضع گيري‌هاي سياسي اين چنيني داشته باشد، مجلس شوراي اسلامي درخواست خود را مبني بر خروج ايران از عضويت در کشورهاي عضو معاهده NPT بيان کرده و اين موضوع خواسته به حق ملت ايران است.
 
آصفري در پايان خاطر نشان کرد: در صورت عدم مشاهده جمهوري اسلامي ايران از نتيجه مطلوب درباره عضويت در آژانس انرژي اتمي و کوتاهي در رسيدگي به امور کشورهاي مخاطره‌ آميز و ناقضان معاهده NPT مطمئنا ايران مواضع خود را تغيير داده و تصميم ديگري اتخاذ خواهد کرد.

گفتني است "شیمون پرز" در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ضمن دیدار با یوکیا آمانو به خاطر آنچه همکاری آژانس در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوانده، از آمانو تشکر کرده است.