سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱

رومئو و ژولیتی که تماشاگران را خنداند

شامگاه گذشته، چهارم بهمن ماه خانه‌ی هنرمندان ایران، نمایش «جنون سرعت» را با 45 دقیقه تأخیر به روی صحنه برد و برخی تماشاگران با بلیت، پشت درهای سالن استاد انتظامی جا ماندند.
کد خبر : ۹۴۲۵۸
به گزارش صراط، نمایش «جنون سرعت» که قرار بود ساعت 17 در خانه هنرمندان به روی صحنه برود، با تأخیری 45 دقیقه‌ای اجرا شد و محروم ماندن برخی از تماشاگران که بلیت در دست داشتند، بی‌برنامگی این اجرا را تکمیل کرد.

قرار بود اثر مشترک «نوید جهانزاده» و «غزاله رشیدی» اقتباسی مدرن از نمایشنامه کلاسیک «ویلیام شکسپیر» باشد اما پوزخندهای تماشاچیان به هنگام اجرای این نمایشش، از ضعف این اثر از نگاه مخاطبانش حکایت داشت.

«من که فقط از موسیقی‌اش خوشم آمد»، «این کار اصلا در حد جشنواره نبود» و ... جملاتی اعتراض‌آمیز بود که تماشاچیان «جنون سرعت» به زبان می‌آوردند؛ این‌ها که در کنار خنده‌های تمسخر‌آمیز و جابجا شدن‌هایی از سر خستگی قرار ‌گرفت، نشان داد که به نظر می‌رسد این کار نتوانسته است، مخاطبانش را راضی کند.

گروه «فان فار» در اثر خود از ویدیو پروجکشن سود برده بود و شاید بخش‌های جذاب برای تماشاچی، همان نمایش مسابقات ماشین‌سواری روی پرده بود.

«نوید جهانزاده»، فرزند جمشید جهانزاده از بازیگران پیشکسوت، نویسندگی «جنون سرعت» را هم بر عهده داشت که تلاش کرده بود نمایش «رومئو و ژولیت» را در قالبی مدرن روایت کند.

«هوشنگ قوانلو» و «حسین تسعیری» از شخصیت‌های هنری بودند که به تماشای اجرای «جنون سرعت» ‌آمده بودند.

****

شب گذشته همچنین دوستداران تئاتر، طبق برنامه منتشر شده از سوی ستاد جشنواره فجر می‌توانستند نمایش پانتومیم «میمومانیا» که کاری بود از گروه ارمنستانی «استودیو میم» را ساعت 20 و 30 دقیقه در تماشاخانه سنگلج تماشا کنند، اما زمانی که خبرنگار تئاتر ایسنا به این محل مراجعه کرد هیچ اثری از اجرای تئاتر مشاهده نکرد.

طبق برنامه، «میمومانیا» باید در ساعات 18 و 20 و 30 دقیقه دو بار روی صحنه می‌رفت، اما بدون هرگونه اطلاع‌رسانی، اجرای این اثر به یک نوبت خلاصه شد.

پس از پرس‌وجو درباره‌ی این مشکل از برخی مسؤولان تماشاخانه سنگلج، در کمال تعجب دیدیم آن‌ها هم از علت این بی‌برنامگی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

منبع: ایسنا