سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

رئيس جمهور مصر ركورد شکایت را شكست

بر اساس اطلاعات شبکه حقوق بشر عربی از زمان آغاز ریاست جمهوری محمد مرسی در مصر میزان پرونده های گشوده شده علیه فعالان و روزنامه نگاران در 112 سال گذشته بی سابقه بوده است.
کد خبر : ۹۳۹۶۷
رئيس جمهور مصر ركورد شكست

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ از ماه ژوئن و آغاز حکومت محمد مرسی تاکنون بیست و چهار پرونده علیه رونامه نگاران و فعالان سیاسی به اتهام "توهین علیه رئیس جمهور" در دادگاه گشوده شده است.
در میان این پرونده ها، "توفیق آکاشا" مجری یک تلویزیون مصری حضور دارد که نه تنها به محمد مرسی توهین کرد بلکه مردم را به کشتن وی نیز تحریک کرد.
اسلام عفیفی نویسنده روزنامه الدستور، بسام یوسف مجری تلویزیون، منال عمر پزشک روانشناس، هشام عیسی از بنیانگذاران حزب قانون اساسی، علا الشفیعی روزنامه نگار از چهره هایی هستند که در ماه های اخیر با چنین اتهاماتی روبرو شدند.
توهین علیه رئیس جمهور همچنین علیه رسانه هایی چون المصری الیوم، الفجر، التحریر و شبکه های تویزیونی چون الفارین، القاهره و الناس، نیز مطرح شده است.
مرسی در حالی 24 پرونده توهین علیه رئیس جمهور برای مخالفان و منتقدانش گشوده است که در زمان حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر4 پرونده، در زمان پادشاهی ملک فاروق در سال های 1936 تا 1952 نیز 5 پرونده اتهام علیه پادشاه گشوده شده بود.

منبع: العالم