پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
تاملي در تفاوت نشان دادن قبح رابطه دختر و پسر و عادي‌سازي آن/

به همين راحتي با هم دوست شويد!/عادي‌سازي رابطه دختر و پسر در رسانه ملی!

ارتباط راحت و دور از حيا و عفت دختر و پسر در سريال‌هاي تلويزيوني يكي از اين موارد است به گونه‌اي كه گويي جزئي از سبك زندگي مردم ايران است و آنها با هر اعتقادي و در هر جايگاهي كه باشند در برخورد با نامحرم خيلي راحت و باز هستند.
کد خبر : ۹۳۳۴۰

به گزارش صراط، همين چند وقت پيش بود كهدر يك آگهي بازرگاني كه مربوط به شيشه پاك كن ضد بخار بود رسماً دوستي دختر و پسر به خردسالان آموزش داده مي‌شد. دختر و پسري خردسال پشت دو پنجره بودند و مي‌خواستند براي هم پيام بفرستند. يك نفرشان روي بخارهاي پنجره خود منظورش را رسم مي‌كرد اما ديگري كه حتما مادرش از شيشه پاك كن ضد بخار استفاده كرده بود نمي‌توانست از اين روش استفاده كند.

 البته اين تبليغ سريع متوقف شد اما نشان داد به همين راحتي مي‌توان با تبليغ يك شيشه پاك كن، آموزش داد كه حتي در برف و كولاك هم مي‌توان از خانه خارج نشد اما ارتباط با دختر يا پسر همسايه را هم از دست نداد!

اگر از اين منظر به برخي سريال‌هاي همين چند ماه اخير و در حال پخش نگاه كنيم، همين عادي سازي روابط دختر و پسر را در آنها مي‌بينيم. عادي سازي چيزي فراتر از نشان دادن يك ناهنجاري اجتماعي است. مي‌توان برخي ناهنجاري‌ها يا بعضي گناهان را نشان داد(مي‌توان؟!) و آنها را به نقد كشيد و يا حتي با نمايش سرانجام آنها مخاطب را آگاه ساخت. اگرچه اين امر در مرحله اجرا نيازمند توجه به ظرافت‌ها مختلفي است اما حداقل در مقام نظر و روي كاغذ امكان‌پذير است.

اما وقتي حرف از عادي سازي يك موضوع مي‌زنيم يعني اينكه آن موضوع جزئي جاري در فضاي قصه باشد، حال اينكه قصه چيست چندان فرقي نمي‌كند. مثلاً داشتن مبل اگرچه الان تا حدودي معمول است اما سالها پيش كه يك امر تجملي حساب مي‌شد هم جزئي از همه سريال‌هاي تلويزيوني بود. يعني چه داستان درباره يك كارمند ساده بود و چه درباره يك جراح متخصص، مبله بودن منزل چيزي طبيعي بود. اگرچه جنس مبلمان تغيير مي‌كرد اما در اصل روي مبل نشستن خدشه‌اي وارد نمي‌شد. استفاده از شال براي بانوان يا تراشيدن ريش توسط مجري‌هاي سيما نيز نمونه‌هاي ديگري هستند كه مي‌توان بعنوان مثال براي چگونگي عادي‌سازي در سيما به آنها اشاره كرد.

بنابراين وقتي يك موضوع(گيرم ناخواسته) به اصل ثابت همه سريال‌ها تبديل مي‌شود، ديگر نوع نگاه نويسنده و كارگردان به آن چندان اهميت پيدا نمي‌كند. ارتباط راحت و دور از حيا و عفت دختر و پسر در سريال‌هاي تلويزيوني يكي از اين موارد است به گونه‌اي كه گويي جزئي از سبك زندگي مردم ايران است و آنها با هر اعتقادي و در هر جايگاهي كه باشند در برخورد با نامحرم خيلي راحت و باز هستند.

«دختران حوا»، «ميلياردر»، «زمانه» و «يلدا» چهار سريالي هستند كه يا در حال پخش‌اند و يا اينكه مدت زمان زيادي از پخششان نمي‌گذرد. اين چهار سريال با تفاوت‌هاي فراواني كه در سبك، ژانر، محتوا و كيفيت دارند اما در نوع نشان دادن رابطه دختر و پسر با يكديگر مشتركند. درواقع همين اشتراك است كه باعث مي‌شود از عادي سازي حرف بزنيم.

در دختران حوا، دختر بزهكار و پسرخاله‌اش؛ در ميلياردر، رابطه يكي از پسران رييس شركت با خانم جواني كه شوهرش را از دست داده؛ در زمانه، رابطه دختر و پسر نقش اصلي داستان؛ و در يلدا رابطه دخترعمه و پسردايي را در نظر بگيريد.

در اين رابطه ها فرقي نمي‌كند شخصيت‌ها چه خصوصياتي دارند و از چه جايگاه اجتماعي يا اعتقادي برخوردارند؛ نوع برخورد دختري كه اهل كيف قاپي است با پسرخاله‌اش چندان تفاوتي با رابطه دختري چادري و مومن با پسردايي خيرخواه‌اش ندارد. در سريال يلدا اگرچه دخترعمه و پسردايي مخفيانه ازدواج نمي‌كنند اما صحبت كردن آنها با يكديگر و شوخي و خنده و نگاه‌هايشان به هم فرقي با دختر و پسر سريال زمانه ندارد.

حالا اگر پاي سريال مسئله دار «راستش را بگو» را هم به ماجرا باز كنيم كه ديگر نور علي نور است. در آن سريال دو دختر چادري وجود دارند كه يكي در اعتقاداتش صادق است و حتي به شهادت(!) مي‌رسد و ديگري كلّاش و منفعت طلب است. اما هر دوي اينها در تعامل با پسرها مانند هم برخورد مي‌كنند.

اينجاست كه فارغ از قصه و سوگيري فيلمنامه بايد از عادي‌بودن بي‌حيايي در روابط دختر و پسر، و محرم و نامحرم در سريال‌ها انتقاد كرد. گويي اين نوع رابطه و تعامل جزئي عادي و همگاني است، همانطور كه مثلاً همه شخصيت‌ها در برخورد با يكديگر سلام مي‌دهند و اين موضوع اصلا ربطي به نسبت آنها با هم، اعتقاد و جايگاه اجتماعي‌شان ندارد.

حتما خواننده گرامي فارغ از اينكه موافق نظر نگارنده باشد يا نه، متوجه منظور او شده است و توضيح بيش از اين نياز نيست. اما در پايان بد نيست بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مدیران صدا و سیما در سال 81 آورده شود.

«مسألة ارتباط زن و مرد هم مسألة مهمّى است. بین زن و مرد یک حجاب گذاشته شده است: با هم حرف مى‌زنند، معامله مى‌کنند، دعوا مى‌کنند، دوستى مى‌کنند؛ اما با یک حجاب و حفاظ. این در اسلام هست و بایستى رعایت شود. ارتباط زن و مرد را در این مکالمات و محاورات بایستى رعایت کرد. گاهى ارتباط زن و مرد در بعضى از صحنه‌ها طورى نزدیک و خودمانى است که آدمى که پاى تلویزیون نشسته واقعاً خجالت مى‌کشد؛ ما که پیرمردیم، درعین‌حال خجالت مى‌کشیم! هر چه بتوانید، اینها را مراعات کنید. ظاهرسازى هم لازم نیست.»

تازه شايد منظور حضرت آقا در اين بيان، شخصيت‌هايي باشند كه لااقل در داستان با يكديگر محرم‌اند؛ حال ديگر ببينيد نظر ايشان درباره رابطه زن و مرد نامحرمي كه در داستان هم نامحرم هستند چگونه خواهد بود
منبع: رجا نیوز
نظرات بینندگان
نوید ر
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹۷
۴۵
آقا اصلا یه کار بهتر!!
میگم چطوره اصلا به کل خانما رو از همه ی فیلما و سریالا حذف کنین؟؟ خخخخخخخخخخ
یزید از جهنم
|
United States of America
نوید = طالبان
ناشناس
|
United States of America
آخه وقتی فیلمنامه نویسی که درد دین داشته باشه , نداریم چه انتظاری؟
صداسیمای ما اگه بخاد دینداری و نشاط و سلامت روحی و جسمی رو تامین کنه نیاز به پالایش اساسی داره
وگرنه همین وضع ادامه داره
ناشناس
|
United States of America
یزید = دیگه احتیاجی به معنی نداره!
حمید
|
United States of America
تو عمرت یه حرف درست زده باشی همینه
مصطفی
|
United States of America
نمی خواد کسی رو حبس کنن بهتره پدرمادرها در درجه اول و معلمین و اساتید و غیره در درجات بعدی نحوه صحیح و اسلامی برخورد بین محرم و نامحرم رو بیان کنن تا اوضاع اینطوری نشه
این بازیگرا جلو دوربین میخوان همدیگه رو بغل کنن حالا پشت صحنه چه خبره بهتره از نیکی کریمی و عزت انتظامی بپرسید بنده که با اینایی که آبروی هر چه هنرمنده بردن مخالفم
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵۳
۲۹
صراط به عنوان داداش کوچیک بهت توصیه میکنم اگه میخوای خواننده هاتو از دست ندری از رجا مطلب نزار
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
خیالت راحت.صراط خط فکریش به رجا نمیرسه.احتمالا یه تغییراتی تو کادرش رخ داده!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو این جا چی کار می کنی ؟ برو جایی که مناسب سن ات باشه بچه جون !
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس از لجت هم شده هرروز میام اینجا کامنت میزارم !!!!!! حالا تو هم هی بسوز!
محمود
|
Italy
|
۱۰:۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۳
۲۹
دقيقا به خوب مطالبي اشاره كرديد شايد مسئولين دراين امور دقت نظر داشته باشند چون عواقب خوبي نخواهد داشت
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۵
۱۴
سلام
اینو قبول دارم
ولی منتظرم ببینم آخرش چی میشه بعد قضاوت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آخرش دخترای قول خورده تنهامیمونند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
آخرش اینه که مردم می بینند تلویزین
و یاد می گیرند البته همه بـ - د هستند
ولی عادی می شه ولی باز همه ...
پس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۶
۱۰
اینا چیزهایی که تو جامعه هست و شما بخواهید و نخواهید وجود داره، غیر این باشه کسی باور نمیکنه.
برید جامعه رو درست کنید و بعد توقع داشته باشید سریال هاتون نزدیک به جامعه باشه.
مژگان قلی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
جامعه رو منحصر به خودتون و اطرافیانتون نکنید لطفا
اگه تهران زندگی می کنی من حاضرم یه مهمونی خانوادگی تو خونه ی خودم به خرج خودم راه بندازم تو هم بیای ببینی که اصلا اینطور نیست
تازه من از نزدیک دیدم که خانواده و فامیل بنده بیشتر از اینکه از رابطه ی غیر طبیعی نامحرمهای کم حجاب ناراحت بشن از رفتارای زشت دختر عمه یلدا و پسر دایی صادق ناراحت می شن و از نوع رابطه ی دختر مثلا روم به دیوار شهیدی که چادری هم هست
اره عزیزم
هنوزم اونقدرا که شما دوست دارید جامعه غربی نشده
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا ما هم توی همین جامعه هستیم ها
برای ما که رابطه دختر و پسر یکسری حریم ها رو داره.
من فکر کنم منظور از جامعه ای که شما دربارش حرف میزنید اطرافیان خودتون باشه!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۱۲
1- چقدر بی حوصله اید! صبر کنید آخر سریال هردوشون بدبخت میشن
2- از واقعیت های جامعه بی خبرید؟ تلویزیون ترویج می کند یا فقط آنچه هست را نشان می دهد؟
3- مگر طبق حکم علما در صورت لزوم دختر عاقل و بالغ نمی تواند بدون اجازه پدر ازدواج کند؟
4- تا کی می توان با این شیوه انتقاد و برخورد جلو رفت؟ جامعه کار خودش را می کند اما چون ما شیوه مدیریت جامعه را بلد نیستیم فقط ناله و نفرین می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳۱
۱۱
اسم رجا نیوز که میاد متن ارزش خوندن نداره .


مجید(سوارغریب)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میخوای منبع خبرابی بی سی باشه
اینجاچیکارمیکنی برومستقیم بشین جلوماهواره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا ! معلوم نیست اینجا چه غلطی می کنند ؟!
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید خبری که ارزش خوندن نداره پس ارزش نظر دادن هم نداره.پس لطفا اظهار نظر نفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی چی
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
صراط و رجا نیوز؟!! باور نکردنیه!چطوره از ایرنا هم یه چند تا خبر بزاری صراط جون!! اگه راست میگی از ایلنا و خبرانلاین هم خبر بزار!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۴
۱۶
چه عجب کسی پیدا شد به این موضوع اشاره کنه. این دغده بیشتر خانواده ها است.
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دغدغه بیشتر خانوتده ها شکم گرسنه شونو نه چند تا فیلم ابکی تازه امروزه که بیشتر مردم ماهواره میبینن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امریکایی اینقدر خانواده بی قید خودت رو به همه مردم ایران تعمیم نده . تو مراسمهای مذهبی و اماکن مذهبی تشریف ببر تا بفهمی مردم کی ها هستند . غرب زده متوهم .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حق با ناشناس از آمریکاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حق با ناشناس محترم از ایران است!
غمگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۴
۵
متاسفانه سریالهای ما فقط به فرزندان ما بی حرمتی به والدین را آموزش می دهد مانند سریال زمانه که شخصیتهای اصلی بدون اجازه از والدین ازدواج می کنند برخلاف سریالهای کره ای که احترام به خانواده را سرلوحه خود قرار می دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۰
۶
به نظر من که سریال های صدا و سیما از واقعیت جامعه عقبترند و دوستی دختر و پسر خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرشو بکنید تو جامعه رواج داره حتی در بین دخترای به ظاهر چادری حالا چه شما خوشتون بیاد چه نیاد.
محمد
|
United States of America
می دونی چیـــه ؟
دو شخصیتی هست

خودم چند روز پیش دیدم - یک دختر چادری با شلوار تنگ
خوب این گیج شده نمی دونه به حرف خانوادش گوش کنه یا دوستاش نمی دونه از بازیگران ایرانی الگو برداری کنه یا از مادرش !!!
ناشناس
|
United States of America
باز این تهرونیها جو گرفتدشون و تهران و محله خودشون رو کل ایران دیدند !!! ما که هر کس در خانواده و دوست و آشنا دیدیم به شدت بر زندگی دخترهاشون نظارت می کنند . هنوز مونده تا خانواده های ایرانی مثل خانواده های تهرانی بی بند و بار بشن . خیلی مونده !
ناشناس
|
United States of America
شما جامعه شناسی؟ از کجا با این قاطعیت در مورد فرهنگ این جامعه حرف میزنی؟ احتمالا به زور تا یه قدمی خودتو میبینی و میگی جامعه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰
۲
آخه هیچکدوم که محتوا نداره همه اش هم داره روابط دختر و پسر رو خیلی عادی و منطقی نشون میده
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۸
خدا رو شكر كه خيلي وقته فيلم فارسي ها رو تحريم كردم

به همه ملت اعتقادي ايران بابت فيلم هاي بعضاً مزخرف ايراني تسليت عرض ميكنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر فیلم فارسی رو هم تحریم کردید می شه بگید دقیقا چه فیلمایی رو می بینید؟
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
دقيقا هيچ فيلمي
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عجب مچ گیری کردی از ذوالفقار!
دمت گرم!
آرمان
|
France
|
۱۱:۴۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۴
۱۱
ووووی وووی ووووی...!!!
دختر پسر خردسال میخواستن دوست بشن؟؟؟ اوه اوه!!!
بابا من هی گفتم این دختر پسرای خردسال رو تو اتاق زندانی کنید ها! گوش نمیدن که!
فقط باید به مغز گندیده ی شما خندید و به حال دینی که شما بازیچش کردید گریست!
ناشناس
|
France
مباد سفره رنگینتان کپک بزند
خلاف میل شما چرخکی فلک بزند
به پاسبان محل بسپرید نگذارد
گرسنه ای سر این کوچه نی لبک بزند
شما به پاکی ایمان خویش شک نکنید
درخت دین جماعت اگر شتک بزند
شما به سایه باغات خویش خوش باشید
اگر چه باز گلویی دم از فدک بزند
رها کنید علی را که مثل هر شب خویش
به زخم کهنه و نان جوش نمک بزند
امیر قافله گیرم که عزم جنگ کند
نشسته اند سواران، که را محک بزند؟!…
آرمان
|
France
جون؟؟!! ناشناس جون پست رو اشتباهی اومدی، زنگ بالا رو بزن
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۴
۱۲
خيلي وقت پيش ها منتظر اين انتقاد بوديم.
گفتيم شايد رسانه ها بي بخار شدن

خدا رو شكر يه اعتراض كرديد
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۹
من با نظر صراط موافقم.کاش ارتباطات دخترو پسر در سینمای ما یکم کنترل بشه.البته نمیشه از مسئولین صداوسیما انتظار داشت.اونا همیشه خوابن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خواب نیستن خودشونوزدن به خواب
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی در بین بازیگرا ن خود ما این دوست بازی ، هست اون موقع بیان برای ما با حجاب بازی در بیارن !!!
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
خب بیدارشون کن دیگه!
نرجس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰
۷
با راستش را بگو موافقم,ولی زمانه که بدبختا با هم عقد کردن,تو یلدا و دختران حوا هم که قراره با هم ازدواج کنن,نکنه توقع دارین قبل از ازدواج هیچ رابطه ای نباشه,بعدش یهو لیلی و مجنون شن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو یلدا کی قرار بود با هم ازدواج کنند ؟!؟!
نرجس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسره که دختررو می خواست,باباشم که راضی بود,دیگه چی میخاین؟؟؟حتما که نباید عروسی نشون بده,دیگه مخاطب خودش میفهمه..
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۱۲
با سلام
آيا نميشه به اين نتيجه رسيد كه در سازمان صدا سيما يك شبكه مخفي وجود دارد تمام سريال ها و فيلم هرا را به هدف معيني هدايت ميكنه؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
نه
چرا جووو می دی .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۲
۳
به جای این... یه برنامه طنز درست حسابی بدن مدیری و عطاران بسازن مردم تو این فشار اقتصادی یکم بخندن و شاد بشن... هر موقع ما زدیم تلویزیون ببینیم یا یکی داره یکیو میکشه یا داره سرش کلاه میزاره.. حالمون بد شد
محمد
|
United States of America
بله کاملا درسته

مهران مدیری برای این از تلویزیون رفت که ازش تقدیر نکردند و حالا هم صدا و سیما نمی اید از آقای مهران مدیری خواهش کند که فیلمی درست کند .
امیر خان
|
Germany
|
۱۳:۵۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۱۳
برو گمشو بابا بیمار روانی...
ناشناس
|
Germany
برو گم شو بابا این کاره ! ته همه چی رو در آوردی نه ؟!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۸
اینا دارن آموزش دختربازی میدن در واقع همه مدل دختر بازی تو تلویزیون وجود داره! نظیر: دختر بازی با دختر دایی، با وکیل، با موکل، بامنشی شرکت بابا، با همکلاسی، با هر کی رد شد، با فامیل بابا، فامیل مامان، همکار، خلاصه هر جا یک نفر رو دیدی می تونی بهش پیشنهاد برقراری روابط صمیمی داد این که شرع مقدس چی میگه و آرمان نظام اسلامی چیه برای آقایون مهم نیست.!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۸
۳
دختر چادری با 7 قلم آرایش !!!

دارند چشم مردم را به چنین چیز هایی عادت می دند
اما نمی گم که می دانند که چی کار می کنند یا نه ؟!!!
مردم خلاف کنند سریع ریمش می کنند یا ...
بالاخره حسابشو ، میرسن
اما حالا یک سازمان ... اما هیچ کاری صورت نمی گیره
نه وزرات ارشاد و نه دولت
ما هم که فقط اینجا نظر می دیم ، عــــمـــل نمی کنیم که !؟
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۲
توسریال زمانه چقدراحت ازدکترومهندس ووکیل واس شخصیتاشون خرج کردن بعدشم مهندس ووکیل اشتباه دوتانوجوونومرتکب میشن که تابلوآخرش پسره دخترروول میکنه
نرجس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای تابلو رو خوب اومدین,نه جهیزیه ای نه هیچی!!همینجوری الکل الکی رفتن زیر یه سقف!!
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۸
۲
تلوزیون حقیقت رو نشون میده برا حل یک عشق خیابانی و بیخود یک دروغ بعدم دروغ پشت دروغ. در نهایتم پشیمانی. در این روابط مسلما دختر ضرر میکنه
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۶
۸
انصاف!مسئله مهم این که مهندس و وکیل اشتباه میکنن!نه دکتره!ما دکترا زرنگتر از این حرفا هستیم!با لاخره 7 سال عمومی بعدشم 5-6 سال تخصص ادمو حواس جمع میکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شمافقط موقع عمل زیبایی لبودماغ روبه هم میدوزیدهمین
شهین
|
United States of America
|
۱۷:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۴
۳
شما یا تو جامعه زندگی نمی کنید و یا اینکه خودتون رابه کوچه ........ می زنید.در این دوره روابط دختر و پسر در این حد خیلی عادیه.سریال ها موضوعات جامعه را به نمایش می کشن.چطور انتظار دارین چیزی غیر از این ها را به نمایش بزارن.
ناشناس
|
United States of America
هر چیزی که عادی شد شما باهش مشکلی ندارید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵
۱
در سریال زمونه معلومه آخرش دختره خاک بر سرش میشه ! در مورد یلدا هم که خانواده میر باقری به صورت قبیله ای ساختندش و میر باقری هم که گل سر سبد ارزشی ها بود که . پس چی شد ؟! سریاله کانال پنج هم که فوق العاده هندی و در پیته و یه لحظه هم نمی شه تحملش کرد .اون یکی رو هم ندیدم خوشبختانه :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۵
تا Farsi1 مونده کی اینا رو نگاه می کنه؟!
MMM
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۲
این که چیز تازه ای نیست، از حدود سال 70 به این طرف اگر به سوابق صدا و سیما اعم از سریال ها و فیلم های پخش شده نگاهی بیندازیم از این موارد بسیار بسیار زیاد وجود دارد ولی با این همه موارد تخلف و وجود وزارت محترم ارشاد هیچ نظارت سازماندهی شده ای روی موارد پخش شده نمی باشد و با کمال تاسف کم کم در حال چپاول ارزش های انقلاب اسلامی می باشد و همینطور رواج غربزدگی و فرهنگ غربی در ایران اسلامی که خود کشوری با تمدن و فرهنگی غنی است از این دست تخلفات می باشد
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۲
اگر شما در جامعه امروز زندگی می کنید و در کف خیابان های امروز قدم میزنید، بایدمتوجه شده باشید که مدتی است که کار ما(مملکتمون) از این حرفها گذشته است.
این نوع روایت ها واقعیست.
چون شما واقعیت را نمی خواهید بپذیرید در مقابل آن موضع می گیرید.
به نظر بنده این واقع گرایی سازندگان، بیان دردهای درونی جامعه هست، و رسانه ها باید از این نوع کارها حمایت کنند و پیشنهاد به بهتر شدن آن بدهند نه به کل روی آن خط بطلان بکشند.
با تشکر
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۷
وای مضحک ترین نقدی بود که تا حالا خونده بودم ! ترویج رابطه ی دختر پسر خردسال !! شما حالتون خوشه ؟! یه تست روان شناسی بدین حتما مشکل دارین به جان خودم !!!! یه کمی از اون تحجرتون کم کنین ببینین چی دارین بلغور می کنین واسه ملت ؟! میگم یه فکر بهتر دارم وسط ایران پرده بکشین طرف شرقیش برای خواهران سمت غربیش برادران !!
علی دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۲
یلدا تموم شد خیلی از سریال ها عقبی
بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۳
سلام به همه دوستان خدایش من فکر میکردم من بیکارم ولی صراط ازمن خیلی بیکاره اخه این چه موضوع مورد بحثه جراتش داری برو یقه اونا رابگیر که چند شغله هستن ولی من هنوز درپی کارم
كوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۶
۳
منم با نظر مرتضي جون موافقم،ميگم شما كه قصد دارين همه چييزهارو تك جنسيتي كنين بياين شهرهارو هم تك جنسيتي كنين،مثلا تهران براي مردها كرج براي زنها!
خدايي تحجر و بي ظرفيت بودن رو تو بعضي چيزها به حداعلا رسوندين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۲
۱
واقعا كه
تا كي قراره سرتون و مثل كبك زير برف كنين و واقيعتهاي جامعه رو قبول نكنين.اگه واقيعتهاي جامعه از رسانه پخش نشه قراره چه جوري مردم آگاه بشن.
شورش و در آوردين با اين ديد بستتون به زندگي و جامعه به همه چيز و همه كس گير ميدين.
شما آدم هايي هستين كه هميشه ي قدم از اسلام جلوتر هستين و با همين ديد بستتون باعث شدين مردم به دين و اسلام بدبين بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۳
۲
واقعا كه
تا كي قراره سرتون و مثل كبك زير برف كنين و واقيعتهاي جامعه رو قبول نكنين.اگه واقيعتهاي جامعه از رسانه پخش نشه قراره چه جوري مردم آگاه بشن.
شورش و در آوردين با اين ديد بستتون به زندگي و جامعه به همه چيز و همه كس گير ميدين.
شما آدم هايي هستين كه هميشه ي قدم از اسلام جلوتر هستين و با همين ديد بستتون باعث شدين مردم به دين و اسلام بدبين بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۴
۲
واقعا كه واستون متاسفم كه فقط نظراتي رو كه خودتون صلاح ميدونين ميزارين.
ي مشت آدماي متحجري كه از اسلام هم جلوتر هستين.شورش و با اين ديدهاي بستتون در آوردين.ملت و دارين خفه ميكنين با اين ديد بستتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۶
۶
مگر چه اشکالی در دوستی یک پسر و دختر هست ؟عصر حجر که نیست، دوران بربریت هم که ما کو !
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۴
۴
تلویزیون ما جلوگاه دشمنان ماست متاسفانه!!خدا لعنتشان کند
MMM
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۸
۱
ما نگفتیم که می خوایم جنس مونث جامعه را حذف کنیم اصلا این کار شدنی نیست ولی صدا وسیما نباید این جور اخلاقیات را در جامعه ترویج دهد
امام خمینی (رحمة الله علیه):«صدا و سیما دانشگاه است».از این جمله اینگونه برداشت میشود که آثار نمایش داده شده توسط صدا وسیما می تواند مانند دوره ی تحصیلات عالی (دانشگاه)روی باور ها و اعتقادات تاثیر گذار می باشد.
اسم این باور تحجّر نیست.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۵
۲
بدنبود ولی بازدم بچه خردسالاگرم که عقلشون رسیده چجوری به هم پیغام بدن باریک دارن
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۳
۱
گامی در جهت ازدواج آسان (زمانه) :) دی
لوسیفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۵
۲
پیشنهاد میکنم صدا و سیما از اذان صبح تا هنگام نماز شب اذان و مناجات پخش کنه تا همه بسوی بهشت سرازیر بشیم.
کامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۳
۲
سینما و سریالهای ایرانی دقیقا دارن راه شبکه های ماهواره ای رو ادامه میدن پر شدن از خیانت و .....
ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۲
از اینکه برخلاف بسیاری از سایتهای خبری همچون عصر ایران و تابناک به درج همه نظرات میپردازید از مسئولین صراط متشکرم
. امیدوارم مخاطبین هم از فضای آزادی که در این وبگاه وجود دارد استفاده صحیح نمایند .
اما در خصوص این مقاله باید عرض کنم بله متاسفانه صدا و سیمای مدتی است از ساخت فیلم هایی که اخلاق و خانواده را مستحکم تر سازد کوتاهی ورزیده است که جا دارد از مسئولین محترم سازمان صدا و سیما بخواهیم به درخواست ملت لبیک گفته و فیلم های بیشتری با مضامین اخلاقی تولید و پخش نماید
حسن کچل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱
۱
یزید چقدر رنگ عوض میکنه؟ گاهی جهنمی؟ گهی برزخی ؟وقتی راستی؟ زمانی چپی؟
سندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶
۲
یعنی شما ها هنوز تلویزیون ایران و میبینید!