سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲

تصویری نادر از بمباران هیروشیما

یک تصویر که به تازگی کشف شده، به نمایش ابر قارچی بمب اتمی هیروشیما پرداخته که پس از یک ساعت و نیم از زمان انفجار هنوز بر روی ژاپن معلق مانده بود.
کد خبر : ۹۳۰۸۵

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ این تصویر کمی پس از پرتاب بمب اتمی بر روی ژاپن در ششم اوت 1945 به ثبت رسیده و یک ابر را که به دو بخش جداگانه تقسیم شده، نمایش می‌دهد.


بمباران هیروشیما باعث مرگ حدود 140 هزار تن شد و سه روز بعد نیز پرتاب یک بمب دیگر بر روی شهر ناکازاکی منجر به مرگ 70 هزار تن دیگر شد.

یکی از نگهبانان موزه یادبود صلح هیروشیما اظهار کرد که این تصویر سیاه وسفید برای چندین سال وجود داشت اما این اولین بار است که نسخه چاپ اصلی آن کشف شده است.

به گفته وی، تصویری از یک ابر قارچی که به دو بخش تقسیم شده بسیار نادر است.

بر اساس گرازشها، این تصویر در میان مقالات مربوط به انفجار در مدرسه راهنمایی هونکاوا در شهر هیروشیما قرار داشته است. باورها بر این است که این تصویر از فاصله حدود 10 کیلومتری کانون انفجار به ثبت رسیده است.

از دیگر نکات عجیب و نادر این تصویر آن است که توسط ارتش آمریکا که تصاویر مشهوری از این بمباران را به ثبت رسانده، گرفته نشده است.

بر اساس تخمینها، حدود نیمی از کل مرگ و میرها در روز بمباران رخ داده است. در هیروشیما حدود 60 درصد از افراد جان‌باخته در اثر سوختگی، 30 درصد در اثر اصابت ضایعات پرتاب شده و حدود 10 درصد با دلایل دیگر مرده‌اند.


ارتش آمریکا تخمین زده که حدود 12 کیلومتر مربع از شهر هیروشیما با انفجار بمب نابود شده و بر اساس اسناد ژاپن، نزدیک به 70 درصد ساختمانهای این شهر تخریب شده بودند.

بمب «پسرکوچولو» که در هیروشیما فرود آمد، در حقیقت در نقطه برنامه‌ریزی شده که پل آیوی بود فرود نیامد و حدود 244 متر اختلاف داشت.


این بمب در زمان انفجار قدرتی برابر با 16 کیلوتن تی‌ان‌تی را تولید کرد. در مورد ترس از حملات در هیروشیما و ناکازاکی تردیدی نیست اما توجیه آنها برای بیش از نیم قرن است که با نظرات مختلف روبرو است.

تصاویر ابرهای قارچی این بمب بدون شک به سمبلی از قدرت مخرب سلاحهای اتمی تبدیل شده‌اند.

شش روز پس از بمباران ناکازاکی، ژاپن تسلیم متفقین شده و در دوم دسامبر سند تسلیم را امضا کرد. این کار بطور رسمی به جنگ جهانی دوم پایان بخشید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۰
۱
برای همین می گویند ما نداشته باشیم.