سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴

همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا

یک عضو ارشد کابینه انگلیس گفته است که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور، گفته است که یک همه پرسی برای ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن برگزار خواهد کرد.
کد خبر : ۹۳۰۷۴


به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ "اریک پیکلس" وزیر دولت محلی گفت که پیش‌بینی می‌کند کامرون مساله برگزاری همه‌پرسی را در سخنرانی هفته آینده خود در مورد چشم‌انداز روابط اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام کند. در این همه‌پرسی از رای‌دهندگان سئوال خواهد شد که آیا دوست دارند در اتحادیه اروپا بمانند یا از آن خارج شوند.

این افشاگری که پیکلس در مصاحبه با یک برنامه سیاسی در کانال ۵ رادیو بی بی سی مطرح کرد، در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد چشم ‌انداز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح می‌شود.

لرد هسلتین، یک مقام بلندپایه از حزب محافظه‌کار کامرون در مورد شتابزدگی و عجله در برگزاری همه‌پرسی ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن هشدار داده است.

در همین حال، اد میلیبند رهبر حزب مخالف، کامرون را متهم کرده است که در حالی که در خواب راه می‌رود، انگلیس را به سمت درب خروج اتحادیه ۲۷ عضوی می‌کشاند و این یک قمار باورنکردنی است که به هیچ وجه به نفع منافع ملی این کشور نیست.

کامرون در حال حاضر، تحت فشار منتقدین اتحادیه اروپا در حزب خود است که خواستار بازنگری در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا و بازگرداندن قدرت‌هایی هستند که انگلیس براساس پیمان لیسبون به بروکسل واگذار کرده است.

با وجود این، مساله تلاش برای بازگرداندن قدرت به لندن منجر به هشدارهایی از سوی اعضای اتحادیه اروپا شده است. در این زمینه آلمان به کامرون هشدار داده است که قصد دارد با طرح مساله همه‌پرسی برای ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، از این اتحادیه حق‌السکوت بگیرد و آن‌چه را که می‌خواهد به دست آورد.