چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
جدا شدن ری از تهران ربطی به انتخابات ندارد!

دبیر زیر دوخم استانداری تهران را گرفت

این چهره نزدیک به رئیس جمهور ضمن اشاره به وعده رئیس جمهور به مردم شهرری گفت: رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان ری اعلام کردند قانون را اجرا می‌کنیم و شهرستان ری دارای شورا و شهرداری مستقلی می‌شود.
کد خبر : ۹۲۶۱۱
"صراط" - بعد از آنکه محمود احمدی نژاد در سفر به ری وعده تشکیل شورای شهر و شهرداری مستقل را به مردم این منطقه داد، اعتراض مدیران شهری و خصوصا شورای شهر تهران را در بر داشت.
 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره ضمن غیر منطقی خواندن این اقدام گفت: "به فضل خداوند متعال امروز طرح تفصیلی در تهران جاافتاده است و ظرفیت ایران و شرایط اقتصادی مردم در آن دیده شده است و شاهد این هستیم که ساخت و سازها به ویژه در بافت‌های فرسوده بیش از گذشته شده است. بنابراین حال که با قدرت به میدان آمده‌ایم قابل تأمل است که این تغییرات صورت گیرد. تهران شهری در هم تنیده است و آیا می‌توان شهر را جدا کرد، مگر مردم تهران قابل جدا شدن از هم هستند. "
اما دو روز پیش استاندار تهران راسا حسین علیقلیزاده را بعنوان شهردار ری منصوب کرد. اما این اقدام اینبار منجر به واکنش سه تن از اعضای شورای شهر تهران به دیوان عدالت شد.
با شکایت علیرضا دبیر، مرتضی طلایی و حسن بیادی سه نفر از اعضای شورای شهر تهران قاضی شعبه 28 دیوان عدالت اداری اجرای حکم شهردار شهر ری را لغو کرد.
پس از اقدام دیوان عدالت اداری مرتضی تمدن استاندار تهران در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این نکته که این اتفاق در ساعت دو و نیم بامداد به وقوع پیوسته ، از احتمال نقض آن سخن به میان آورد.
این چهره نزدیک به احمدی نژاد ضمن اشاره به وعده رئیس جمهور به مردم شهر ری گفت: "رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان ری اعلام کردند قانون را اجرا می‌کنیم و شهرستان ری دارای شورا و شهرداری مستقلی می‌شود."
استاندار تهران در تشریح حکم دیوان گفت: "دیوان عدالت اداری داشتن شورای شهر و شهرداری مستقل برای ری را محترم شمرده است. اما اعضاءی شورای شهر مدعی شدند ما در زمان انتخابات شورا از مردم این شهرستان رأی گرفته‌ایم و تا انتخابات آتی برگزار نشده عضو شورای شهر هستیم باید انجام وظیفه کنیم."
تمدن در بخش پایانی صحبت هایش در ادبیاتی مشابهه رئیس جمهور اظهار داشت: دستور موقت دیوان عدالت اداری قابل نقض است و ما می‌توانیم از طریق دیگری که خود قانون معین کرده است پیگیری کنیم و در راستای حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم.
اما برخی کارشناسان معتقدند جدایی ری از تهران آن هم در شش ماه مانده به انتخابات و ایستادگی دولت در اجرای این وعده، اغراض و شبهات سیاسی را در پی دارد که با گذشت ایام و نزدیک شدن به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ابعاد دیگری از جدال دولت با مدیریت شهری عیان خواهد شد.