سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

بسکتبال‌رشته‌ورزشی‌اول‌راهنمایی‌شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال تحصیلی آینده، رشته ورزشی بسکتبال در پایه اول راهنمایی آموزش داده می‌شود
کد خبر : ۹۰۹۸۰
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان و مشاوران امور زنان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار داشت: ورزش موجب اقتدار و تعالی یک کشور است و وزارت آموزش و پرورش در این بخش، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های بسیاری برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و ورزشکار دارد.

وی افزود: در دوره ابتدایی برای بیش از 6 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در 6 رشته ورزشی برنامه‌های آموزشی و ورزشی اجرا می‌شود و به دنبال آن هستیم تا رشته‌های دیگری را هم در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان تعریف کنیم و از ابتدای سال تحصیلی آینده هم برای دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی رشته ورزشی بسکتبال را آموزش خواهیم داد.

حاجی‌بابایی افزود: در سال‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش، 10 هزار معلم ورزش داشت که رشته برخی از آنها  غیرمرتبط بود و با اقداماتی که در طول سه سال اخیر صورت گرفت، 33 هزار معلم تخصصی ورزش به مدارس اضافه شد و در صورت امکان به دنبال افزایش تعداد این معلمان تا  60 هزار نفر هستیم.

وی از راه‌اندازی 1700 مدرسه تخصصی ورزش در کشور خبر داد و گفت: در سه سال اخیر 1700 مدرسه تخصصی ورزش در دوره‌های راهنمایی و متوسطه سراسر کشور راه‌اندازی شده است که دانش‌آموزان علاقه‌مند به ورزش، علاوه بر تحصیل در این مدارس 6 ساعت به صورت تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
بسکتبال!!! حتما چون قد این نسل ما داره روز به روز آب میره این تصمیم گرفته شده!