دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
"نه شرقی" را نیز مثل "نه غربی" دریابیم ...

کاپیتولاسیونی بنام «حق حجاب» زنان روسی!

با وجود قائل بودن تمام احترامات نسبت به مسئولان وزارت امور خارجه و ایضاً سازمان انرژی اتمی ایران، آیا پرداخت "حق حجاب" به زنان روسی شاغل در نیروگاه بوشهر با قانون ننگین "کاپیتولاسیون" و "حق توحش" به اتباع آمریکایی در دوران منحوس پهلوی، قابل قیاس نیست؟!
کد خبر : ۹۰۷۹۲
"صراط" – ایران عزیز از دیرباز، محل مناقشه قدرت های بزرگ استعماری بوده است. کشوری که بدلیل منابع عظیم زیر زمینی و موقعیت ممتاز جغرافیایی، همواره مورد تعرض و تجاوز بیگانگان قرار می گرفت.
یکی از این دول متجاوز، همسایه شمالی ایران، روسیه بود.
به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ جنگهای متناوب 20 ساله ایران و روس، برای ایرانیان یادآور جریانات تلخ و دردآوری است که خاطر هر ایرانی را آزرده می کند.

قرار دادها و عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای و آخال در دوره قاجار، که بر طبق آنها مناطقی بزرگی از ایران همچون؛ قره باغ، گنجه، ارمنستان، شیروان، داغستان، گرجستان، قفقاز و آذربایجان در زمان فتحعلی شاه و نیز تاجیکستان و ترکمنستان در زمان ناصرالدین شاه، جدا شدند و به ملحقات و انضمام خاک روس درآمدند!



روابط غیر حسنه دولت روسیه با دولت ایران، پس از انقلاب بلشویکی اکتبر 1917 نیز ادامه داشت.
روس ها توانستند طی قرار داد با انگلستان، ایران را به سه بخش روسی و بریتانیایی و بی طرف تقسیم بندی کنند.
پس از آن نیز نقش فعال دولت روسیه و کمون های گماشته شده از سوی آن در به ثمر نرسیدن تام و تمام اهداف انقلاب مشروطه و ایضاً سنگ اندازی در پیروزی مشروطیت، نقشی غیر قابل انکار است!

به دلیل همین سبقه سیاه جبهه به اصطلاح شرقی و کمونیستی و همچنین خیانت های متعدد کشورهایی غربی بود که حضرت امام خمینی (ره)، شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" را سرلوحه قرار دادند و اجنبیان را طرد و وابستگی به ایشان را ملغی کردند.

حال پس از گذشت 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، کارمندان زن روسی شاغل در نیروگاه هسته ای بوشهر، بدلیل رعایت پوشش اسلامی، از ایرانیان "حق حجاب" دریافت می کنند!!!
هفته گذشته بود که نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب گفت: «چرا زنان روسی شاغل در نیروگاه بوشهر، با وجود دریافت "حق حجاب"، حجاب اسلامی را در سطح شهر به شکل شایسته ای رعایت نمی کنند؟»!!!

با وجود قائل بودن تمام احترامات نسبت به مسئولان وزارت امور خارجه و ایضاً سازمان انرژی اتمی ایران، آیا پرداخت "حق حجاب" به زنان روسی شاغل در نیروگاه بوشهر با قانون ننگین "کاپیتولاسیون" و "حق توحش" به اتباع آمریکایی در دوران منحوس پهلوی، قابل قیاس نیست؟!
آیا این عمل، توهین و زیر پا گذاشتن خون شهدای 8 سال دفاع مقدس که در برابر جنگنده های میگ شوروی جانفشانی کردند، بشمار نمی رود؟!
آیا نمی توان در این مورد نیز همچون اعتراض بنیانگذار کبیر انقلاب نسبت به قانون "کاپیتولاسیون"، فریاد وا مصیبتا و وا اسلاما سر داد؟!



بیاد آورید سخنان امام (ره) را پیرامون تصویب قانون مصونیت اتباع آمریکایی که فرمودند: «عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین‌ ... که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهای فنی‌ شان با کارمندان اداری‌ شان، با خدمه‌ شان‌ ... از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست‌ تر کردند. چنان‌ چه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد مؤاخذه از او می‌کنند. اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد مؤاخذه می‌کنند. چنان چه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، بزرگ‌ترین مقام را زیر بگیرد، هیچ‌کس حق تعرض ندارد. آقا من اعلام خطر می‌کنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر می‌کنم‌ ... والله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ای علمای قم به داد اسلام برسید ...»

بر طبق مقررات بین المللی، اتباع بیگانه در هنگام ورود یا سکونت در سایر کشورها، ملزم به رعایت قوانین داخلی کشور مقصد می باشند.
حال آیا شایسته است که بانوان روسی به جهت رعایت هنجارها و قوانین داخلی جمهوری اسلامی، از ایرانیان "حق حجاب" دریافت کنند؟!

این جوانان ایرانی بودند که انرژی هسته ای را بدون هیچ پشتوانه و کمکی از سوی کشورهای خارجی، برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.
بنابر ادعای مسئولان امر، تعداد فارغ التحصیلان و متخصصان داخلی در زمینه انرژی هسته ای، طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و میزان تقاضای دانشجویان برای ورود به اینگونه رشته ها چند برابر شده است.

با این حال آیا شایسته است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با وجود تکنسین های داخلی و متخصصین ایرانی، بازهم بانوان روسی در نیروگاه بوشهر مشغول بکار باشند و علاوه بر حقوق و مزایا، "حق حجاب" نیز دریافت کنند؟!



بیش از سه دهه است که دولت روسیه در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر کوتاهی کرده و امروز را به فردا و فردا را به زمانی نامعلوم موکول می کند!

در این میان جای دارد نگاهی مجدد بر فرمایش های امام (ره) در حوزه روابط خارجی داشته باشیم، آنجا که اظهار داشتند: «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از همه بدتر، همه از هم بدتر، همه از هم پلیدتر.»

با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب، هنوز نشان "نه شرقی، نه غربی ..." بر سر درب وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می کند.



فلذا انتظار آن می رود که در مواجهه با مسائل اینچنینی، با درنظرگیری منافع و مصالح ملی، واکنشی درخور و شایسته صورت پذیرد و همچون "نه" به غربیون،  "نه" به شرقیون نیز استعمال شده و به منصه برسد.   

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۲۲
۵
خیلی وقت احساس امریکایی بودن دارم، چون هیچ غلطی نمی‌تونم بکنم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان اگر این خبر درست باشه به نظر من چون پای علم و دانش در میونه اشکال نداره ولی منتظر اون روزی هستم که که کارمون باهاشون تموم شه تا با اردنگی پرتشون کنیم بیرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۳۳
۹
والله امریکا از روسیه آدم تره ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از روسیه کثیف تر چین است.درود بر امریکا
ایرانی با عزت
|
Iran (Islamic Republic of)
توله از سگ هم نجس تر است و از همه اینها بدبخت تر کسی است که بر امریکا درود می فرستد واقعا عجب ادم های ابله و خود فروخته ای پیدا می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امام فرمود امریکا و انگلیس هر دو بد هستند و روسیه از هر دو بدتر است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۵
۳
متن زیبایی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۵
۴
برای بی حجابی هم می شود پول گرفت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۶
۶
صراط خوشم اومد بعد مدتها یه خبر ملی کار کردین . هرچند بیشتر مذهبی بود تا ملی ولی بازم دستتون درد نکنه . ما نباید به هیچکس امتیاز بدیم چه شرقی و چه غربی .
بزودی هم دوباره نقشه ایران را تبدیل میکنیم به همان نقشه سابق و جگرگوشه هایمان را که دشمنان از خاک ایران جدا کردند به مام میهن برمیگردونیم بخصوص به اصطلاح کشور به اصطلاح آذربایجان که الان داره با رفیقهای نابابی مثل اسراییل میچرخه . باید زودتر نجاتش بدیم تا دیر نشده .
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
آخ یعنی میشه باز نقشه ی کشورمون باز این شکلی بشه؟ تازه بتونیم یک ساحل هم تو دریای سیاه از طریق انضمام گرجستان برا خودمون دست و پا کنیم ... یک یورش گاز عنبری هم به سبک --- داشته باشیم به کربلا و نجف دیگه خیالمون تخت میشه از همه چیز راحت یک دیوار دور کل ایران جدید میکشیم و بیخیال دنیا با ایران بزرگ خودمون حالشو میبریم... افسوس که همش رویاست و محال ولی من یکی که تا ابد با همین آرزو زنده هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا نمیشه مجتبی جون ؟ حتماً میتونیم حق این ملت بیشتر از اینه با این همه منابع مادی و انسانی . وقتی اذربایجان و ارمنستان به ایران برگرده دیگه اختلافشون سر قره باغ از بین میره . وقتی عراق تحت نظر ما باشه اختلاف بین کردها و اعراب از بین میره . کشورهای ریزه میزه خلیج فارس هم دیگه مجبور نیستن پولشونو برا خرید اسلحه هدر بدن چون دیگه دشمنی به اسم ایران ندارن و خودشون جزئی از این کشورن . عراق و عربستان هم باید دست کسی باشه که قدرشو بفهمه مثل ما که امام رضا رو سرمون جا داره .
مسئله فلسطین هم برای همیشه حل میشه و هرکسی برمیگرده همون جایی که ازش اومده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۱۱
۲
به قول بابا اتی: این بود آرمانهای ما؟!!!
نازی جووووووووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۴
۵
اینا همش حرف مفته میخوان دولت مهرورزی رو خراب کنن!!
اخه مزخرف غیر از دانشمندان جوان ما مگه کس دیگه ای تو نیروگاه هست که بخواد حق حجاب بگیره یانگیره!!
ما سالهاست که نشون دادیم که میتوانیم!!
کل این نیروگاه توسط دانشمندان وطنی احداث شده و ما کاملا به غرب بی نیازیم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز جان آخرین بار کی نیروگاه بوشهر بودی ؟؟
دريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۵
۰
اين روسها سي و چهار سال است كه در ايران مفت مي چرند و هيچ غلطي هم نمي كنند. هر سال هم راه اندازي نيروگاه بوشهر به سال بعد موكول مي شود.هر چه طلا در طلافروشيهاي بوشهر هست زنهاي مفتخور روس با همين حق حجاب و درآمدهاي دلاري شوهرهايشان درو كرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۴
۱
چرا نیروهای خودجوش نمیروند نیروگاه بوشهر؟
علی
|
Germany
|
۲۳:۲۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۶
۱
گروه انصار حزب الله قصد نداره تجمع اعتراض آمیز در رابطه با این موضوع برگزار کنه و اعتراض خودشو نشون بده ؟
عزيز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۰
۳
اين خبر دروغ محض
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۳
۰
از روسيه كشور كثيف تري وجود نداره چقدر از ايران رو تصاحب شده و اكنون درياي خزر و ندادن موشك هاي اس 300 يا به عقب افتادن برنامه هسته اي و حتي --- بي شرمانه در هنگام پايان جنگ جهاني دوم به زنان آلماني ووو هزاران مورد ديگه .... يا ماجراي لياخوف روسي وووو ووو اين مورد هم اگه صحت نداشته باشه ميشود حس كرد كه مسائلي بوده است كه عنوان شده است.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۱
اولین کارمابایدتشکیل چندسازمان باهدف بازگشت سرزمین های جداشده ازایران باشه مثل وزارت آذربایجان شمالی ووزارت بحرین یاوزارت تاجیکستان و...باشیم تامقدمات اتحاددوباره ایران فراهم شودودرضمن خیلی ازکسانی که حرف مفت میزنندحواسشون جمع شه وبفهمندکه ایران واقعی چقدبزرگ وقدراست