سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸

امید خاتمی به اختلافات اصولگرایان

تعریف روزنامه اصلاح طلب از منافع ملی کشور، تاکید مجدد خاتمی بر استفاده از اختلافات اصولگرایان، فروش اراضي شهر به اعضاي شوراي شهر و روایت دختر هاشمی از وضعیت مالی پدر از جمله مطالب ویژه‌ای است که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند
کد خبر : ۹۰۶۱۸
به گزارش صراط ؛ روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور است.


تعریف روزنامه اصلاح طلب از منافع ملی کشور
روزنامه "مردم سالاری" نوشت: روز‌ها و ماه‌هاي سرنوشت ساز و تعيين کننده اي پيش روي ماست که هر گونه غفلت و اظهار نظر خود محورانه و جانب دارانه و جناحي منافع و مواضع کشور ما را به شدت تحت تأثير قرار مي‌دهد و زيان‌هاي غير قابل جبراني بر ما تحميل خواهد کرد. انتخاباتي مهم و سرنوشت ساز پيش روي ماست و حضور حداکثري مي‌تواند از فشار‌هاي روز افزون استکبار جهاني بکاهد و در رسيدن به سر منزل مقصود و مطلوب چاره‌اي جز وفاق و همدلي و وحدت نداريم. از اين رو سنجيده گويي زعماي قوم و عقلاي مسوول، بايسته چنين شرايط حساسي است و هر بيان خود محورانه اي که رنگ و بوي جناحي داشته باشد در سردي اين بازار تأثير مستقيم خواهد داشت.

در روز‌هاي اخير، بدون ملاحظه اين فضاهاي خاص از مسئولي محترم سخناني در جرايد خوانده‌ام که مايه تاسف است در حالي که اصول 19 و 20 و 56 قانون جمهوري اسلامي ايران، حقوق احاد ملت را محترم شمرده و به رسميت شناخته و جذب حداکثري و دفع حداقلي به عنوان يک اصل منطقي و روشن بينانه پذيرفته شده، آزار نخبگان و طرد افراد مخدوم و درد آشنا و صاحبنظر و مقبول، جفا در حق مردم و نظام خواهد بود.

آيا پيامد نخبه آزاري، ما را متنبه نکرده است؟ آيا اينگونه اظهارات به استناد قانون است يا از صفاي باطن؟ چرا بايد بدون تأمل و ملاحظات قانوني و بررسي همه جوانب، سخناني بيان شود که عوارض آن، هزينه‌هاي سنگيني را بر نظام ما تحميل کند!

نعیمه اشراقی: غفلت از فیس بوک چيزي جز عقب‌ماندگي علمي نیست!
نعيمه اشراقي نوه امام در مصاحبه ای که در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده است در خصوص فعالیت در فیس بوک و فواید آن می گوید: به جرات مي‌توان گفت؛ ناديده گرفتن و غافل ماندن از توانايي‌هاي بالقوه اين شبكه، چيزي جز عقب‌ماندگي علمي نام نمي‌گيرد. يكي ديگر از توانمندي‌هاي شگرف فيس‌بوك، به چالش كشيدن تضارب آرا و شناخت از روحيات، عقايد و همچنين علايق و دلبستگي‌هاي انساني در حوزه‌هاي گوناگون است كه مي‌توان به طور آنلاين و زنده, به بحث و گفت‌وگوي سازنده نشست. براي من به عنوان نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي، آشنايي با مردمي كه پيش از اين قادر نبودم به راحتي از ديدگاه‌ها و بيم و اميدهايشان آشنا شوم، بسيار مهم است. بديهي است كه در زمان فعلي، اين سايت مهم‌ترين شاهراه براي ارتباط مجازي و آشنايي با نظرات مخالف و موافق در موضوعات مرتبط با مسائل بشري است كه مي‌تواند در حوزه شناخت شخصي، آشنايي با آرا گوناگون درباره پدربزرگم و نظام جمهوري اسلامي كارگشا باشد.



قرار بود سبز باشه ولي خيلي زرد شده!
يك شبكه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب معتقد است روزنامه هاي زنجيره اي، جنبش سبز را به «دنياي زرد زرد» تبديل كرده و از اين طريق كاسبي مي كنند.

"کیهان" در این مورد نوشت: «بالاترين» كه به عنوان ترمينال مخالفان جمهوري اسلامي عمل مي كند، در تحليل خود نوشت: رندانه ترين برداشت از داستان دنباله دار مهدي هاشمي و نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست ناموفق و نه چندان خوش نام روزنامه هاي دوران مشهور به اصلاحات، فروكاستن جنبش سبز به جنگ حاكميت است.
بالاترين با انتشار تصوير آگهي مانند روزنامه اعتماد و برخي روزنامه هاي مشابه مي نويسد: زردنويسي هاي پس از انقلاب، پس از يك دوره فترت 15 ساله صورت گرفت و ناگهان بساط روزنامه فروشي ها به اشغال انواع و اقسام رنگين نامه ها مزين شده كه در آن مناسبات شغلي و عاطفي برجسته شد. زردنوشت هايي كه به تازگي پيرامون دوران بازداشت و آزادي مهدي هاشمي در صفحه نخست برخي از روزنامه هاي تهران، برخلاف روند جاري به چاپ رسيده، از مهوع ترين انواع اين شيوه در مطبوعات ايران است


امید خاتمی به اختلافات اصولگرایان
سیدمحمد خاتمی بار دیگر بر استفاده از ظرفیت اختلافات میان اصولگرایان تاکید کرد.
به گزارش جوان، خاتمی که با راه اندازی کمیته ای پیگیر مسائل انتخاباتی است اخیرا گفت: اختلافات بين اصولگرايان يک فرصت طلايي است که براي ما به وجود آمده و بايد از اين فرصت نهايت استفاده را بکنيم.

وي افزود: طرف ما در جبهه مقابل (اصولگرايان) آنقدر اختلافاتشان عميق است که به هیچ وجه به ائتلاف نمي‌رسند، حتي اگر سنتي‌ها با طيف‌هاي جديد مثل زاکاني و توکلي هم به ائتلاف برسند، پايداري‌ها و دولتي‌ها قبول نمي‌کنند که با سنتي‌ها ائتلاف کنند. اصولگراها خيلي دستپاچه شده‌اند ما بايد هر چه سريع‌تر سازماندهي کنيم و شبکه اجتماعي راه اندازي کنيم و از اين فرصت طلايي استفاده کنيم.


فروش اراضي شهر به اعضاي شوراي شهر
به گزارش روزنامه "خراسان" بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، بخشي از زمين هاي متعلق به شهرداري يکي از شهرهاي جنوب کشور که قرار بود درآمد حاصل از فروش آنها به بخش خصوصي، صرف توسعه و آباداني شهر شود، به تعدادي از اعضاي شوراي شهر اين منطقه فروخته شده است. بر اساس گزارش اين نهاد، زمين هاي مذکور عمدتا در بهترين نقاط اين شهرستان که داراي قيمت بسيار هستند، واقع شده اند.

روایت دختر هاشمی از وضعیت مالی پدر
"آرمان روابط عمومی" نوشت: فاطمه هاشمی فرزند هاشمی‌رفسنجانی درباره وضعیت مالی پدرش گفت: وضعیت ایشان شبیه یک آدم معمولی است که وضعیت خوبی دارد. متوسط به بالا. باغ پسته هم ارثیه پدری ایشان بود. وی افزود: تازه پدر من چون مبارزه سیاسی می‌کرده نتوانسته که دارایی خود را افزایش دهد درحالی که در رفسنجان این رسم است.

احمد خاتمي: مطلقا کانديداي عرصه رياست جمهوري و پست هاي ديگر نيستم
روزنامه رسالت نظر آيت الله سيد احمد خاتمي را در خصوص نامزدي در رياست جمهوري جويا شد. ايشان در این خصوص گفتند چهار دوره است که نام من براي پست رياست جمهوري برده مي شود و من هم در همه اين چهار دوره صراحتا گفته ام و مي گويم مطلقا علاقه اي به کارهاي اجرايي ندارم و تمام علاقه ام کارهاي فرهنگي همچون تدريس ، تبليغ و تاليف است.

امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه معتقدم هرکسي را بهر کاري ساخته اند يادآور شد:افتخار مي کنم که خداوند به من توفيق عنايت کرده است تا در خدمت سربازان امام زمان (عج) در حوزه علميه قم باشم و روزانه صدها طلبه در درس خارج فقه اينجانب شرکت نمايند.

آيت الله خاتمي با اشاره به اينکه اينجانب اين کارهاي فرهنگي را ذخيره اي براي آخرت خود مي دانم افزود:بنده مطلقا کانديداي عرصه رياست جمهوري و پست هاي ديگر نيستم.

به گزارش مشرق، چندي پيش حجت الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي در جمع طلاب کرماني در خصوص پيشنهاد يکي از حاضران مبني بر اين که اگر مي خواهيد وظيفه خود را در قبال کشور انجام دهيد، در انتخابات رياست جمهوري آينده کانديدا نشده و کاري کنيد که آيت الله سيد احمد خاتمي کانديدا شود و از او حمايت کنيد، گفت: شما ايشان را راضي کنيد تا کانديدا شوند و ما نيز از ايشان حمايت مي کنيم، اما بعيد مي دانم ايشان حاضر باشند نعمت حوزه، منبر، تحقيق و روضه را به 10 تا رياست جمهوري بدهند؛ ايشان يک روحاني اثر بخش در جامعه هستند اما با اين حال شما ايشان راضي شان کنيد ما از ايشان پشتيباني مي کنيم.

منبع: مشرق