چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵

خودتحریمی ها را در مجلس می شکنیم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به اینکه حمایت نکردن سازمان های دولتی و وزارتخانه های مربوطه از صنایع دریایی و کشتی سازی از تحریم های خارجی بدتر است. گفت: نمایندگان با ارائه پیشنهاد تأسیس بانک تخصصی برای حمایت از صنایع دریایی، نفتی و فراساحل ،در مجلس خود تحریمی ها را می‌شکنند.
کد خبر : ۹۰۴۱۵
به گزارش صراط ؛ امیر خجسته، در پایان بازدید از صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران با بیان اینکه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران هم تهدید بود و هم فرصت گفت: به لطف خدا و با نوآوری کارشناسان و متخصصان ایرانی توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت هایی که تا دیروز در انحصار خارجی ها بود و اجازه حضور کارشناسان ایرانی در انجام آنها را نمی دادند افزود: هم اکنون این تحریم ها سبب شده است تا با ابتکار و نوآوری متخصصان و نخبگان داخلی بتوانیم این فعالیت ها را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بازدیدی که امروز از صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران داشتیم متوجه شدیم که فعالیت هایی چون جابجایی سازه های نفتی ۲ هزار تنی که در انحصار شرکت دانمارکی ماموت بود هم اکنون با نوآوری و خلاقیت کارشناسان صنعت حمل و نقل داخلی انجام می شود و با در اختیار گرفتن دانش آن به رقیبی برای شرکت های بزرگ خارجی تبدیل شده ایم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: در این مجتمع صنعتی کشتی های نفتی، باری و شناورهای جمع آوری ضایعات نفتی از سطح دریا ساخته می شود که تا پیش از این از نظر خیلی ها امری محال بود.

وی ادامه داد: به گفته مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایران بسیاری از کارشناسان خارجی برای آزمودن کشتی های ساخته شده به این مجتمع آمدند ولی پس از بازدید از آنها با سرافکندگی از کشور خارج شدند.

خجسته همچنین با اشاره به خود تحریمی ها گفت: حمایت نکردن سازمان های دولتی و وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی از صنایع دریایی و کشتی سازی از تحریم های خارجی بدتر است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به ارائه پیشنهاد تأسیس بانک تخصصی برای حمایت از صنایع دریایی، نفتی و فراساحل گفت: ما در مجلس خود تحریمی ها را خواهیم شکست.
منبع: تابناک