سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲

پژوهش در دانشگاه ضروری است

رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌ نور شهرستان بویین‌زهرا، تولید علم را از وظایف کنونی دانشجویان برشمرد و بر ضرورت پژوهش دانشجویی تأکید کرد.
کد خبر : ۹۰۴۱۴

به گزارش صراط ؛ عبدالله گنجی امروز به مناسبت هفته پژوهش در بویین‌زهرا اظهار داشت: پژوهش یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها و ضرورت‌ها برای دست‌یابی به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در بخش‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: در صورتی که فعالان علمی خنثی و بی‌تحرک شده و هیچ پژوهشی در هیچ بخشی صورت نگیرد، قطعا دانش بشری دچار سکون شده و متوقف می‌شود.

رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌ نور شهرستان بویین‌زهرا افزود: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه چنان پایدار، برجسته و همچنین انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرکه جامعه در همه حوزه‌ها برای اقتدار‌آفرینی و عزت‌مداری عنوان کرد و به حساب آورد.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها برای قدرت‌نمایی و تجلی اراده جوانان و نخبگان است.

گنجی با اشاره به لزوم جهاد علمی برای تحقق آرمان‌ها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی در عرصه پژوهش افزود: این هفته  فرصتی ارزشمند، مناسب و بسیار درخشان برای معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و تجلیل از نخبگان بوده که لازم است توجه مسئولان در این هفته به مسئله دانشجو و دانشگاه افزایش یافته و کیفی‌تر شود.

‌وی تصریح کرد: با اشاره به بیانات، سخنان و رهنمود‌های حکیمانه ‌رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرموده‌اند: باید اهل‌ علم در محیط دانشگاه به تولید علم با نگاه مبتکرانه و سازنده بپردازند، وظیفه قشر‌های مختلف دانشجو و استاد تلاش برای ارتقای جایگاه علمی و صنعتی کشور در عرصه‌های علمی است.

رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌نور شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش پژوهشی و علمی در دانشگاه پیام‌ نور این شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 عنوان مقاله از اساتید این دانشگاه در نشریات علمی و پژوهشی در داخل و برخی از کشور‌های خارجی چاپ و به رشته تحریر در آمده است که این مهم نشانه عزم جدی این واحد دانشگاهی در راستای رویش و تولید علم است.

منبع: فارس