سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
سبحانی‌نیا با یادآوری تحریم‌های جدید آمریکا:

هویج و چماق همچنان سیاست واشنگتن

عضو هیات رئیسه مجلس، تحریم‌های جدید آمریکا ضد هفت شرکت و پنج مسئول ایرانی را اشتباه استراتژیکی خواند و گفت:‌آمریکا در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ می‌کوشد با مانع‌تراشی بر تصمیم‌های تهران تاثیر بگذارد.
کد خبر : ۸۹۸۴۷

به گزارش صراط، حسین سبحانی‌نیا، درباره تحریم‌های جدید آمریکا ضد هفت شرکت و پنج فرد ایرانی، یادآور شد: سیاست متناقض واشنگتن ضد جمهوری اسلامی ایران که از یک طرف اعلام آمادگی برای مذاکره مستقیم با تهران می‌کند و از طرف دیگر طرح تشدید‌ تحریم‌ها را در مجلس سنا تصویب می‌کند، برای دستگاه دیپلماسی ایران شناخته شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست واشنگتن همیشه چنین بوده است و آمریکا با پیگیری سیاست هویج و چماق ضد جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ موانعی ایجاد کند تا تصمیم‌گیری تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آمریکا و غرب این اشتباه را همیشه تکرار می‌کنند و شیوه‌های مورد نظر آنها برای متقاعد کردن ایران در جهت منافع غرب و تنزل از خواست‌های ملت ایران اشتباهی استراتژیک است که دائم از سوی واشنگتن تکرار می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: در واقع تشدید تحریم‌ها راه حل مقابله با خواسته‌های بر حق هسته‌ای ایران نیست و نه تنها منجر به تسلیم شدن ایران نمی‌شود بلکه با فرصت سازی، زمینه‌های پیشرفت و تعالی کشور را فراهم می‌کند.

سبحانی‌نیا تحریم‌های هفت شرکت ایرانی را در مسیر ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی ضد ایران در صحنه بین‌الملل خواند و تصریح کرد: واشنگتن در گذشته تمام افراد و شرکت‌هایی را که فکر می‌کرد در فعالیت‌های غنی‌سازی ایران دست دارند در لیست تحریم‌ها قرار داد و این لیست جدید فضا‌سازی ضد جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و با جوسازی‌های کاخ سفید وقفه‌ای در حرکت ایران به وجود نمی‌آید.

آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود ضد جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های جدیدی را ضد هفت شرکت و پنج فرد ایرانی از جمله فریدون‌عباسی‌دوانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعمال کرد.

منبع: خانه ملت