پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

همایش‌های میلیاردی دولت توجیهی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از صرف میلیاردها تومان برای برگزاری همایش‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها، گفت: این کارها به هیچ‌وجه با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.
کد خبر : ۸۹۵۶۴
به گزارش صراط جلیل جعفری بنه‌خلال در، با انتقاد از برگزاری اجلاس جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با حضور هزار نفر مهمان، گفت:‌ در این اوضاع اقتصادی کشور که پروژه‌های عمرانی معطل مانده و وضعیت معیشتی مردم به ویژه در روستاها با مشکلات اساسی روبرو است و نمایندگان مجلس در مقابل درخواست ۵۰ هزارتومانی مراجعان بی‌پاسخ می‌مانند، هزینه‌های میلیونی برای برگزاری همایش‌های مختلف از جمله این همایش چه توجیهی دارد؟

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر در برگزاری همایش‌ها مسابقه گذاشته‌اند، افزود: من به عنوان نماینده مردم به شدت با برگزاری این‌گونه همایش‌ها در شرایط فعلی مخالف بوده و معتقدم همگی باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی احترام بگذاریم، واقعیت آن است که برگزاری چنین همایش‌هایی به هیچ‌وجه با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اسراف‌هایی که در برگزاری این همایش‌ها می‌شود، یادآور شد: برگزاری چنین همایش‌هایی آن هم از جیب بیت‌المال چه فایده‌ای به حال مردم دارد، در حالی‌که ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای راه روستایی مردم معطل مانده است؟ به نظر می‌آید این کارها تبلیغات انتخاباتی زودرس است.

وی با بیان اینکه دولت در اهم و فی‌الاهم کردن برنامه‌ها مشکل دارد، گفت: بسیاری از همایش‌های خارجی با صرف کمترین هزینه‌ و ساده‌ترین نوع پذیرایی برگزار می‌شود؛ ضمن آنکه از شرکت‌کنندگان پول می‌گیرند و درآمدی برای خودشان کسب می‌کنند نه آنکه مانند کشور ما چندین مدل شام و عصرانه و بریز و بپاش وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این هزینه‌های بیهوده و اسراف فوق‌العاده زیاد، نه شایسته وضعیت فعلی اقتصادی کشور است و نه در شأن جمهوری اسلامی؛ نباید در شرایطی که مردم فقیر روستاها و حتی شهرها گرسنه می‌خوابند، همایش‌های میلیاردی برگزار کنیم که هیچ منفعتی ندارد.

اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی روز دوشنبه (۲۰ آذر ماه) با حضور ۶۰۰ نفر از استادان ایرانی و غیرایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد
منبع: تابناک