سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴

وعده هاي دروغين برلوسکني

کارشناسان اقتصادی عقیده دارند؛ سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا به دروغ به مردم می گوید که جلوی ریاضتهای اقتصادی را خواهد گرفت، اما در صورت پیروزی در انتخابات وی چاره ای جز تشدید تدابیر ریاضتی، نخواهد داشت.
کد خبر : ۸۹۵۲۶
به گزارش صراط، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24،
 ماریو مونتی طی 13 ماه نخست وزیری، با تحمیل تدابیر ریاضت اقتصادی و انضباط در بودجه کشور، اعتماد از دست رفته بازار را به ایتالیا باز گرداند، این اعتماد تا زمان اعلام خبر کناره گیری وی از قدرت باقی ماند.
کریستیان پاریزو تحلیلگر اقتصادی، گفت:  "ایتالیا وارد دوره انتخاباتی می شود و احزاب مخالف دوباره به دروغ ادعا خواهند کرد که ریاضت اقتصادی برای کشور، امری مثبت نمي باشد وتردیدها را دوباره در بازارا زنده خواهند کرد."
اما در عین حال، ریاضت در ایتالیا موجب رکود اقتصادی نیز شده است. میزان بدهی کشور به 126 درصد تولید ناخالص داخلی، یعنی در حدود 2000 میلیارد یورو می رسد.  
گفتني است؛ میزان بیکاری طی یک سال گذشته، افزایش یافته و مالیاتها نیز بالا رفته است.  
برلوسکنی می کوشد تا با حمله به عملکرد اقتصادی مونتی به سیاست بازگردد.
برلوسکنی ادامه داد :"ما به تعهدات خود عمل کردیم متاسفانه همه چیز طور دیگری پیش رفته و هیچ یک از علائم اقتصادی مثبت نیست. "
ماریو مونتی پس از تصویب بودجه در پارلمان، یعنی تا دو هفته دیگر از سمت خود کناره گیری خواهدکرد و در پي آن انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه فوریه برگزار خواهد شد.  
مونتی گفت: " دولت بعدی اروپایی محور خواهد بود و تلاشهای بزرگی را که ایتالیا در زمینه انضباط و اصلاحات در بودجه به کار گرفته ، دنبال خواهد کرد".
در حال حاضر، کارفرمایان، میانه روها و محافل مسیحی امیدوارند که ماریو مونتی در انتخابات پارلمانی شرکت کند و در عين حال برخی دیگر عقیده دارند، ماریو مونتی باید به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب شود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
از آوردن پول نفت بر سر سفره مردم چیزی نگفته؟