چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳

استقرارتانکهامقابل‌کاخ‌ریاست‌جمهوری‌مصر

درپي درگيري ميان هواداران و مخالفان محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر، تانک‌ها و نفربرهاي زرهي در مقابل کاخ رياست جمهوري اين کشور مستقر شده‌اند.
کد خبر : ۸۸۹۸۹
به گزارش صراط دست‌کم چهار تانک و سه نفربر زرهي روز پنجشنبه(۱۶ آذر) در نزديکي کاخ رياست جمهوري مصر مستقر شدند. قاهره، هدف از استقرار ارتش در مقابل کاخ رياست جمهوري را تامين امنيت اين ساختمان اعلام کرده است.

از روز چهارشنبه تا کنون، دست‌کم شش نفر در درگيري‌هاي خشونت آميز در مصر کشته و بيش از ۳۵۰ نفر ديگر زخمي شده‌اند.

اين درگيري‌ها، زماني شروع شد که مخالفان و هواداران مرسي به سوي هم کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب کردند.

درپي درگيري‌ها مرگ‌بار در مصر، سه نفر از مشاوران مرسي،« عمر الليثي»، «سيف عبدالفتاح» و «ايمن صياد» استعفا دادند.

با استعفاي اين سه مشاور مرسي، شمار مشاوراني که از زمان شروع اين بحران در ۲۲ نوامبر تا کنون تيم ۱۷ نفره مشاوران مرسي را ترک کرده‌اند، به ۶ نفر رسيد.

مرسي، ۲۲ نوامبر فرماني را صادر کرد که به موجب آن هيچ نهاد قضائي قادر به انحلال مجلس قانون اساسي نيست. مجمعي که در حال حاضر مشغول تدوين قانون اساسي جديد است.

بر اساس اين بيانيه، قانون اساسي جديد به رئيس جمهور اين اختيار و قدرت را مي‌دهد که به منظور آن‌چه که محافظت از انقلاب ناميده شده، هر تصميمي را اتخاذ کند.

از زمان صدور اين حکم، هزاران مصري در اعتراض به اين فرمان و همچنين تصويب پيش نويس قانون اساسي در قاهره و ديگر شهرهاي مصر اعتراضات گسترده اي را برپا کرده‌اند

مجمع قانون اساسي مصر، ۳۰ نوامبر، پيش نويس نهايي قانون اساسي جديد را تصويب کرد.

رئيس جمهوري مصر اعلام کرد، همه پرسي درباره قانون اساسي جديد ۱۵ دسامبر برگزار خواهد شد. مخالفان اين همه پرسي را تحريم کرده‌اند.
برچسب ها: تانک مصر مرسی صراط