سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
حسینی اظهار کرد:

آمادگی آمریکا برای مذاکره سیاسی است

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی سنای آمریکا و در عین حال اعلام آمادگی دولت ایالات متحده برای مذاکره با ایران، گفت: آمریکا مدتی است که این ترفند سیاسی را دنبال می‌کند، تا به کشورهای دیگر اعلام کند که خود برای مذاکره آمادگی دارد و جمهوری اسلامی از گفت‌وگو سرباز می‌زند.
کد خبر : ۸۸۵۴۸

به گزارش صراط، سیدشریف حسینی اظهار کرد: از کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی انتظار می‌رفت که تحریم‌هایی علیه ما وضع کنند یا آنها را تشدید کنند. طبیعی است وقتی قدرت مقابله نظامی با کشوری وجود نداشته باشد، و آنها در بحث فرهنگی و نرم‌افزاری شکست خورده باشند، به مسائل اقتصادی و تحریم رو می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه سالیان سال است که تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد، افزود: تحریم‌ها چیز جدیدی نیست و سال‌هاست مردم با آن دست به گریبان هستند اما به حمدلله هرگاه تحریمی تشدید شده، ما با حرکت و کار جدیدی توانسته‌ایم از بحرانی که تحریم می‌توانسته ایجاد کند، خارج شویم و لذا تحریم‌ها نتوانسته آنچنان که آنها انتظار داشتند، تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اعلام آمادگی دولت آمریکا برای مذاکره با ایران در شرایط تشدید تحریم‌ها توسط این کشور خاطرنشان کرد: یک بام و دو هوای سیاست آمریکا بر همه جهانیان مشهود است و این هم یک نمونه از این سیاست است. آنها از یک طرف پا پیش می‌گذارند و برای مذاکره اعلام آمادگی می‌کنند و از یک طرف تحریم‌ها را تشدید می‌کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: آمریکا همیشه این سیاست دوگانه را داشته و برای همین است که جمهوری اسلامی که نوع رفتار آمریکا برایش شفاف است، باب مذاکره با این کشور را باز نکرده زیرا حد یقف آمریکا مشخص نیست و آنها دنبال موضعی می‌گردند که جمهوری اسلامی و مردم ما این را قبول ندارند. در واقع آنها به دنبال عزت این کشور هستند و شرایطی که برای مذاکره وجود دارد، شرایط ایده‌آلی نیست.

حسینی اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران را ترفندی سیاسی توصیف کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد به کشورهای جهانی اعلام کند که آماده مذاکره با ایران است اما این جمهوری اسلامی است که حاضر به مذاکره نیست. مدت‌هاست که آمریکا این ترفند سیاسی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تدبیر و تعامل بیشتر بین قوا برای مقابله با تحریم‌ها اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا مسائل حادی برای کشور پیش نیاید و راه‌های برون‌رفت از این وضعیت مطالعه شود و جامعه آماده شود تا در آینده شاهد بی‌اثر بودن تحریم باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
مذاکره
چه سیاسی
چه مذهبی
چه مادی
چه معنوی
با آمریکا
یعنی قبول
بردگی آمریکا
خواب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
الله مع صابرین