سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

مصلی‌هم‌گنجایش‌ضریح‌حسین(ع)رانداشت

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: علت تغییر محل استقرار ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع)، فقدان گنجایش حضور میلیونی مردم در محل های قبلی بوده است.
کد خبر : ۸۸۰۰۲
به گزارش صراط، علی اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دلایل تغییر محل های بازدید مردمی از «ضریح جدید مرقد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)» را تشریح کرد.

وی توضیح داد: پس از آماده‌سازی ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) در شهر مقدس قم، استان‌های زیادی خواستار انتقال این ضریح به آن مناطق شدند.

آبخضر تصریح کرد: هیئت امنای این پروژه در نهایت تصمیم گرفت به منظور رفاه حال مردم، ضریح جدید را با عبور از چهار استان به عراق منتقل کند که تهران اولین استان بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت که این شورا برنامه‌های ویژه‌ای را جهت برگزاری مراسم باشکوه استقبال و بدرقه از ضریح مطهر تدارک دید و ابتدا قرار بود این مراسم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شود.

وی افزود: برنامه این بود که بعد از استقبال مردمی از ضریح مطهر در مرقد امام(ره)، ضریح در مصلا مستقر شود اما مسئولان ذیربط اعلام کردند این مکان گنجایش استقبال گسترده مردمی را ندارد.

آبخضر ادامه داد: تصمیم گرفتیم ضریح جدید را در میدان امام حسین (ع) که اخیراً بازسازی شده و وسعت یافته، مستقر کنیم اما دوستان گفتند حضور میلیونی مردم موجب بروز مشکلات ترافیکی می شود.

«در نهایت مقرر شد ضریح جدید در حرم امام(ره) و در جوار گلزار شهدا بماند که از مردم به خاطر تغییر برنامه‌ها علیرغم اطلاع‌رسانی های قبلی عذرخواهی می کنیم».

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: انتقال ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) از قم به تهران به دلیل استقبال گسترده مردمی در طی مسیر، 8 ساعت طول کشید.

آبخضر در پایان خاطر نشان کرد: ضریح مطهر امام حسین (ع) در صحن بزرگ مصطفی خمینی حرم امام(ره) جانمایی شده و مراسم باشکوهی نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان آن حضرت در حال برگزاری است.
منبع: فارس