دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

بزرگترین جایزه ادبی بدون برگزیده

پنج کتاب منتخب پنجمین جایزه جلال آل احمد در بخش‌های مختلف در حالی معرفی شدند که همه این آثار به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و جایزه جلال برگزیده ندارد.
کد خبر : ۸۷۷۰۸
به گزارش صراط، آیین پایانی پنجمین جایزه ادبی جلال آل احمد عصر روز چهارشنبه در پژو هشگاه فرهنگ هنر و معماری با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و برترین ها شناخته شدند.

بر اساس اعلام مؤسسه خانه کتاب، گزارش کتاب «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی در بخش داستان به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش نقد ادبی، دو کتاب «مولوی و اسرار خاموشی» نوشته علی محمدی آسیابادی و «عقل سرخ» تألیف تقی پورنامداریان به عنوان آثار شایسته تقدیر و به شکل مشترک معرفی شدند.

همچنین در گروه مستندنگاری، کتاب «شرح اسم» تألیف سیدهدایت‌الله بهبودی در بخش زندگی‌نامه‌های غیرداستانی و در بخش خاطره‌نگاری کتاب «نورالدین پسر ایران» تألیف معصومه سپهری به شکل مشترک به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

گروه تاریخ‌نگاری هم هیچ منتخبی نداشت. در این دوره مجموعا در گروه داستان یک کتاب، در گروه نقد ادبی به طور مشترک دو کتاب و در گروه مستندنگاری به شکل مشترک دو کتاب به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

گفتنی است جایزه جلال آل احمد گران ترین جایزه ادبی ایران با 110 سکه بهار آزادی است که در این دوره به هیچ اثری اهدا نشد و تنها آثاری به عنوان شایسته تقدیر معرفی شده و 25 سکه دریافت کردند.
منبع: فارس