سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱

انتقاد از کم تحرکی وزارت خارجه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر هیئت پارلمانی ایران به میانمار لغو نشده، افزود: به اعتقاد بنده وزارت خارجه خیلی کم تحرک شده است و شاید هم تا حدی نیازمند انگیزه بیشتر است.
کد خبر : ۸۷۱۴۵
به گزارش صراط، منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه وزارت خارجه کاهلی‌هایی در موضوع اعزام هیئت پارلمانی ایران به میانمار از خود نشان داد و به همین دلیل تا امروز با وجود گذشت بیش از دو ماه از تصمیم سفر به این کشور هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اگر ما به میانمار می‌رفتیم می‌توانستیم در اردوگاه‌های این کشور حضور پیدا کنیم و مذاکراتی را ترتیب دهیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه سفر هیئت پارلمانی ایران به میانمار لغو نشده است، ادامه داد: سفر ما در حال حاضر معطل مانده است؛ به اعتقاد بنده وزارت خارجه خیلی کم تحرک شده است و شاید هم تا حدی نیازمند انگیزه بیشتر است تا اقداماتش را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در رابطه با موضوع ذکر شده تذکری را به وزیر داده‌ام، گفت: اگر وزارت خارجه اقدامی انجام ندهد شاید در قالب سؤال این موضوع را در مجلس مطرح کنیم چرا که در این رابطه کوتاهی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما نباید در موضوعات اینچنینی از ترکیه عقب بیفتیم چرا که در حال حاضر با طراحی انگلیسی‌ها در میانمار شاهد نسل کشی مسلمانان هستیم.
منبع: فارس