چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

قولی که "مرسی" به آمریکایی‌ها داد

رئیس جمهور اسبق آمریکا در جریان سفر به قاهره اظهار داشت که رئیس جمهور مصر تاکید کرده است به معاهده کمپ دیوید پایبند خواهد بود.
کد خبر : ۸۴۸۱۰
به گزارش صراط به نقل از النشره نوشت: جیمی کارتر شب گذشته در قاهره اظهار داشت: محمد مرسی رئیس جمهور مصر خواهان اصلاح معاهده کمپ دیوید است اما تمایل ندارد به طور یکجانبه آن را انجام دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: مرسی خطاب به من تاکید کرد که به معاهده صلح با اسرائیل پایبند خواهد بود.

کارتر خاطرنشان کرد: محمد مرسی پیشنهاداتی را برای اصلاح معاهده کمپ دیوید مطرح کرد اما معتقد است هر گونه اصلاحی باید 2 طرفه باشد چرا که در صورتی که اسرائیل یا مصر به طور جداگانه بخواهند تغییراتی در آن انجام دهند معاهده کمپ دیودی نابود خواهد شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
علیرضا
|
United States of America
|
۱۵:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۱۶۱
۲۳۱
یه کشور اسم ببرید که انقلاب کرد و کل رابطه شو مثل ایران با اروپا و آمریکا قطع کرده باشه .

یا کل دنیا اشتباه میکنن یا ما از این دو حالت خارج نیست که ..!
مهدی
|
United States of America
اشتباه نکن برادر عزیز!! این ما نبودیم که اول قطع رابطه کردیم.مخصوصا با اروپا چنین تصمیمی وجودنداشت.. درطول انقلاب امریکائی ها به ان شدت از طاغوت دفاع میکردند و وقتی هم که انقلاب پیروز شد انها حاضر نشدند نظام جدید ایران را که خواست اکثریت ملت ایران بود به رسمیت بشناسند.دقت کن!! امریکائی که همیشه دم از دمکراسی وحقوق بشر میزنه در33 سال قبل حاضر نشد انقلاب ملت ایران را به رسمیت بشناسه.بعد هم که درمواجهه باانقلاب صدام را تحریک کردو ان جنگ نابرابر وظالمانه را علیه ما به راه انداخت ودرطول جنگ هم که چقدر ناجوانمردانه به ما خیانت کرد واطلاعات فوق محرمانه جنگی مارا به دشمن میداد.
بنابراین برادر عزیزم اگر مسلمان هستی وشیعه مذهب این را بدان که "کل دنیااشتباه میکنند" یعنی انهائی که پرچم دشمنی با ما را به دست گرفته اند.میدانی چرا؟؟ چون ما شیعه هستیم وپیرو علی"ع" و آل علی.یعنی خاندانی که درطول تاریخ هیچوقت.هیچوقت زیر بار زور وظلم نرفته اند.از جان ومال وخانواده شان گذشته اند اما درمقابل کفر وظلم سر خم نکرده اند.قیام عاشورا رابخاطر بیار.شهادت سایر ائمه رابخاطر بیار.اگر ما( من خودم راعرض میکنم) اگر من ادعا دارم که پیرو اهل بیت هستم باکمال میل حاضرم دررنج وغربت وتنهائی زندگی کنم.در زندان وسیاهچال بپوسم.به زهر یا به گلوله کشته بشم.اما دست از اعتقاداتم و ارادتم به ائمه معصومین برنمیدارم ودرراه سربلندی مذهبم حاضرم کشته شدن فرزندانم را هم باچشمهای خودم ببینم.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۹۱
۵
گیرم حرف شما قبول چرا اونا با کشورایی که انقلاب کردن قطع رابطه نکردن و فقط با ما قطع رابطه کردن ؟

یه فرقی بین ما و بقیه هست دیگه . من حق میدم به اروپا و آمریکا ما از وقتی انقلاب کردیم فقط حرف از جنگ کردیم شعار مرگ بر آمریکا دادیم پرچم کشورشونو آتیش زدیم زیر پا گذاشتیم به مردم یاد دادیم بیان بگن مرگ بر فلانی مرگ بر فلانی . فقط آرزوی مرگ داریم هیچوقت نمیایم اصولی مسئله رو حل کنیم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
جسارتا . پاسخی هم به این شبهه شما دوست عزیز داده بودم اما تااین لحظه که هنوز صراط منتشر نکرده!! به هرحال توصیه میکنم مراجعه کنید به کتاب " خاطرات سولیوان" و " هنری کسینجر" درمورد انقلاب اسلامی ایران تا از زبان خود انها بشنوید که چطور علنا از همون روزهای نخست انقلاب کمر به نابودی مابسته بودند مثل برنامه کودتا در شب بیستم یا بیست ویکم بهمن57 وبعد از ان کودتای نوژه.
آمریکائی ها به هیچ چیز غبر ازمنافع خودشان فکر نکرده ونمیکنند.