سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴

تکلیف پول‌برق‌شهرداری‌معلوم می‌شود

کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه امروز خود، درخواست شورای عالی استانها برای رایگان شدن هزینه‌های برق مصرفی شهرداری ها در معابر و تونل‌ها را به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داد.
کد خبر : ۸۳۵۲۰

به گزارش صراط، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه بعد از ظهر امروز این کمیسیون سه پیشنهاد شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این پیشنهادات اصلاح بند 54 قانون تنظیم مقررات مالی دولت بود که شورای عالی استان‌ها خواستار معافیت شهرداری‌ها از پرداخت هزینه برق مورد استفاده برای روشنایی چراغ‌های معابر و تونل‌ها شده بود.

فتحی‌پور تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی به دلیل مغایرت با اصل 44 و تحمیل بار مالی و کاهش درآمدهای دولت در صورت اجرای این طرح، درخواست شورا را برای اعلام نظر کارشناسی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی دیگر از درخواست‌ها قرار گرفتن بهیاری‌‌ها و شهرداری‌ها تحت شمول معافیت مالیات ارزش افزوده بود که مقرر شد این موضوع پس از بررسی قانون جامع مالیات در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اشتباه تایپی و جابجایی شماره‌های‌ مواد 31 و 33 آئین‌نامه معاملات شهرداری تهران اصلاح شد.

فتحی‌پور در پایان گفت که کمیسیون اقتصادی با تجدیدنظر در مصوبه هفته گذشته خود، سقف معافیت مالیاتی خیرین مدرسه‌ساز را اصلاح کرد که بر اساس آن کسانی که تا 30 درصد در عرصه مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

پیش از این کمیسیون مذکور تصویب کرده بود کسانی که تا سقف 50 درصد در زمینه ساخت مدرسه سرمایه‌گذاری می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.