سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹

جرارد جانشين تري در خط دفاع می شود ؟

هافبک پيشين تيم ملي انلگيس تاکيد کرد استيون جرارد توانايي بازي در خط دفاعي را نيز دارد.
کد خبر : ۸۲۹۲۶

" صراط ورزشی "- جان تري ماه گذشته به دليل مشکلاتي که براي وي در قضيه توهين نژاد پرستانه به انتون فرديناند پيش آمده بود ترجيح داد از تيم ملي انگليس کناره گيري کند.

با توجه به اينکه روي هاجسون، سرمربي تيم ملي انگليس علاقه‌اي به دعوت کردن از ريو فرديناند ندارد، کريس وادل معتقد است کاپيتان ليورپول توانايي بازي کردن به جاي جان تري در قلب خط دفاعي انگليس را دارد.


به گزارش فارس، وادل در اين مورد گفت: جرارد به اندازه‌اي خوب است که مي‌تواند خودش را با بازي در خط دفاعي نيز وفق دهد. او يک بازيکن جنگجو است و قدرت بازي‌خواني و پاس‌کاري فوق العاده‌اي دارد. هافبک‌هاي آلماني زيادي اين کار را انجام داده‌اند و از خط مياني به خط دفاع رفته‌اند. لوتار ماتيوس، فرانتس بکن باوئر و ماتياس سامر. ما نيز بايد بتوانيم اين کار را انجام دهيم.


وادل در مورد حضور احتمالي جرارد در خط دفاعي، به مقايسه شرايط او با گلن هادل پرداخت.


بازيکن پيشين تيم‌هاي نيوکاسل و تاتنهام در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: نمي‌توانيد از گلن هادل به عنوان يک بازيکن با فيزيک بسيار قوي ياد کنيد ولي او اين کار را انجام داده‌ است. شما ممکن است توانايي اين را داشته باشيد که تکل‌هاي خوبي بزنيد. احتمال اينکه تکل شما صحيح باشد 50 درصد است و شما 50 درصد نيز آن را از دست بدهيد. در فوتبال امروزي بازيکناني که چشم‌هاي باز براي خوب دفاع کردن داشته باشند وجود ندارد. البته اين به دليل قوانين سخت‌گيرانه نيز هست. اگر تکلي بزنيد که کارت زرد دريافت کنيد، با تکل دوم از بازي اخراج خواهيد شد. شما بازيکني مي‌خواهيد که توانايي بازي‌ خواني و قطع کردن ارتباط ميان بازيکنان حريف را داشته باشد.

منبع: فارس