چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

راز تغییر شکل پرچم مصر

حسني مبارک، رئيس‌جمهور مخلوع مصر پس از دستيابي به کرسي رياست جمهوري در اين کشور، پرچم جمهوري عربي مصر را تغيير داده بود.
کد خبر : ۸۲۴۳۹
به گزارش صراط، حسني مبارک، رئيس‌جمهور مخلوع مصر، سه سال پس از دستيابي به کرسي رياست جمهوري در اين کشور، پرچم جمهوري عربي مصر را تغيير داده بود.

پرچم قبلي مصر که مزين به نشان عقابي سرفراز و قدرتمند بود سر به سوي شرق يعني سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين گردانده بود و آرمان آزادي فلسطين در افق نگاهش موج مي‌زد اما اين عقاب، در پرچم جديد مصر که در سال 1984 ميلادي به دستور حسني مبارک تغيير کرد تبديل به لاشخوري شد که عنوان "اتحاد جمهوري‌هاي عربي نيز از پايين آن حذف شده است.



پرچم پيشين مصر، همان پرچمي بود که ارتش مصر در جنگ اکتبر 1973 ميلادي با رژيم صهيونيستي به اهتزاز درآورده بود اما به نوشته نشريه "المستقبل‌العربي"، مبارک پس از رياست جمهوري خود به توصيه جاسوسان اسرائيلي، نقش عقاب را به لاشخوري تغيير داد که به جاي شرق، به‌سوي غرب مي‌نگرد.

به نوشته اين نشريه، لاشخور، جانوري است که از زباله‌ها و لاشه حيوانات تغذيه مي‌کند و پرنده‌اي ترسوست در حالي که عقاب، سلطان پرندگان و جانوري قدرتمند است که تنها از شکار زنده خود به عنوان غذا بهره مي‌برد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
راستیه که بیشتر شبیه لاشخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۵
۲
دستور
فراماسون ها بوده
اون ها به
نشانه و نماد و پرچم اسم
خیلی عقیده دارند و براشون
مهمه که به سمت
نماد های آنان همه بگروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
زیر نویس پرچم ها اشتباه است. تصویر سمت راست پرچمی است که مبارک تصویب کرده؛ اولا سر عقاب به سمت غرب است و دوما عبارت اتحاد جمهوري‌هاي عربي از ذیل آن حذف شده است.
لطفا به خوانندگان احترام بیشتری بذارید و با دقت اخبار را منتشر کنید.