سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹

محسن كدیور پرده برداری کرد+ عکس

وی دارای وب سایتی شخصی است كه مطالب و نوشته های خود را بر روی آن سایت بارگذاری می كند. این وب سایت دارای دو صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی است. اما جالب است بدانید تصویری كه كدیور از خود در این دو صفحه به نمایش گذارده است با یكدیگر تفاوت دارد...
کد خبر : ۸۲۰۲۳

محسن كدیور، شاگرد شیخ منتظری، روحانی‌نمایی است كه بعد از فتنه 88 به خارج از كشور گریخت و به عنوان یكی از اعضاء اصلی اتاق فكر جنبش موسوم به سبز، شروع به فعالیت علیه جمهوری اسلامی كرد.

به گزارش صراط ، محسن كدیور در مخالفت خود با جمهوری اسلامی تا بدانجا پیش رفت كه بنا بر اسناد معتبر حتی حاضر به سفر به اسرائیل و دیدار با مقامان رژیم صهیونیستی و احتمالا دریافت دستورات لازم از آنان شد.

محسن كدیور در حال حاضر در امریكا به سرمی برد و در دانشگاه دوكای كارولینای شمالی تدریس می كند. وی در اردیبهشت ماه سال 85 با نوشتن مقاله ای كه در فصلنامه مدرسه نوشته شد، نگاه ها را به سوی خود متوجه كرد. این مقاله «قرائت قرائت فراموش شده بازخوانی نظریه عكای ابرار» نام داشت.

در جلساتی كه در آذر ماه سال 84 دردانشكده فنی دانشگاه تهران (دانشكده مهندسی برق و كامپیوتر ) با سخنرانی كدیور برگزار شد او در پی آموزش همین نظریه به دانشجویان بود. در شب بیست وسوم ماه مبارك رمضان سال 84 در حسینیه ارشاد در سخنرانی ای باعنوان «چرا تشیع»، علت شیعه بودن خود را درست تر بودن قرائت امامان نسبت به دیگران دانست نه برگزیدگی الهی ایشان.

«بازخوانی منابع اعتقادی» موضوع سخنرانی وی در شب بیست وسوم ماه مبارك رمضان در سال 85 بود. او كه بنا به گفته خودش مهم ترین رویكردهای سالانه خود را در این مناسبت عرضه می كند، در آن مراسم به بازخوانی یكی از منابع اعتقادی شیعه پرداخته و كتاب « اصول كافی» را كه از اساسی ترین منابع اعتقادی شیعه است، از پای‌بست ویران نشان داد.

وی همچنین در روزهای میانی اسفند ماه سال 84 در مراسمی نیمه خصوصی، زیارت جامعه كبیره را هم از نظر سند و هم از دیدگاه دلالت فاقد هر گونه اعتبار معرفی كرد.

تشكیك او در آموزه‌های دینی، ضدیت با جمهوری اسلامی و همراهی با دشمنان ایران تا بدانجا پیش رفت كه حتی حکم امام خمینی(ره) درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز زیر سوال برد و در ادعایی مضحک، آن را «ترور» توصیف کرد. او در نامهای به حجتالاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی، حمایت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از مجازات یک ملحد و هتاک به پیامبر اسلام که اهل جمهوری آذربایجان است را مردود دانست.

اگر چه در مورد انحرافات عقیدتی و اقدامات علیه جمهوری اسلامی موارد مختلفی را مطرح كرد اما در این مجال تنها می خواهیم به یك نمونه عینی از ماهیت نفاق گونه كدیور اشاره كنیم:

وی دارای وب سایتی شخصی است كه مطالب و نوشته های خود را بر روی آن سایت بارگذاری می كند. این وب سایت دارای دو صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی است. اما جالب است بدانید تصویری كه كدیور از خود در این دو صفحه به نمایش گذارده است با یكدیگر تفاوت دارد. در صفحه مربوط به زبان فارسی كه بدیهی است برای مخاطبین فارسی زبان كه عمدتا داخل كشور هستند طراحی شده، تصویری كه از كدیور وجود دارد، تصویری است با لباس روحانیت. اما در صفحه زبان انگلیسی كه اختصاص به كاربران غیر ایرانی دارد، كدیور تصویری با كت و شلوار كه نماد یك انسان علمی و آكادمیك است از خود به نمایش گذارده است. چرا كه كدیور به خوبی می داند اگر قرار است در داخل ایران، نظریات دینی او مورد خوانش قرار بگیرد چاره ای ندارد جز آنكه از خود، وجهه ای حوزوی و دروس فقهی و كلامی خوانده نشان دهد. در حالی كه این را می داند برای مخاطب انگلیسی زبان، اصل بر ارائه نظریات و تئوری های دانشگاهی است نه صرفا دینی. و حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.







,

منبع: بولتن
نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۳۰
۵۷
به شما چه!
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
ضعیفه !
نخود هر آش!
اگه میخوای بگی طرفدارشی خب این که نیاز به گفتن نداره! چون امثال تو از هرچی آدم رذل وطن فروش وخائن به مملکت هست طرفداری میکنن ودربرخی موارد غش هم میکنن! وعاشق میشن و .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۲۴
جوری میگید شیخ منتظری ، انگار دیگران شیخ نیستند و یا شیخ بودن یک رسوایی است !!! متاسفم براتون
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۲۳
۱۸
منافق به معنی کامل کلمه یعنی این ، حتی در عکی و تضاهر ظاهری هم نفاق در ایشان موج میزند در عقاید که بماند ،
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۶
نورا خانم حتما شنیده اید، دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۴
یک کراوات کم داره
مرگ بر منافق
ایران من
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۶
۵
استاد کدیور روشنفکر بزرگ دینی افتخار ایران و ایرانی