پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵

تجمع دانشجویان درمقابل مجلس بخاطر ارز

تعدادی از دانشجویان در اعتراض به نابسامانی‌ها در ارائه ارز دانشجویی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
کد خبر : ۸۱۷۱۱

به گزارش صراط، عده‌ای از این دانشجویان در اعتراض به عرضه نکردن ارز، بر اساس مصوب مجلس با نرخ ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان به دانشجویان عازم و در حال تحصیل خارج از کشور، نسبت به این مهم واکنش نشان دادند.

دانشجویان معترض روز گذشته در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند و با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس بانک مرکزی کشور خواستار رسیدگی به این امر شدند که متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

دانشجویان معترض به علت دریافت نکردن پاسخی روشن و مشخص از سوی بانک مرکزی، امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و در نامه‌ای خطاب به یکی از نمایندگان مجلس خواستار بررسی و رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

این دانشجویان اعلام کردند که اگر از سوی نمایندگان مجلس به درخواست آنها پاسخ دقیقی داده نشود در ادامه اعتراضات به سمت دفتر ریاست جمهوری می‌رویم.

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنا بود تا در ازای دریافت ۲۰ هزار تومان، نامه‌ای به دانشجویان جهت دریافت ارز با نرخ مصوب ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان پرداخت شود که از اواخر تابستان برخی از بانک‌ها در عرضه ارز به دانشجویان امتناع کردند و از ۴ مهر ماه نیز طی انتشار بخشنامه‌ای از بانک مرکزی قرار شد تا تنها به دانشجویان بورسیه این خدمات ارائه شود.

انتشار بخشنامه عرضه نکردن ارز به دانشجویان عازم و دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور بدون مصوبه مجلس و وزارت علوم و تحقیقات صورت گرفته است و این در حالی است که اکثر دانشجویان از قشر متوسط جامعه هستند و درآمد کافی جهت تامین این هزینه را ندارند.
منبع: خانه ملت