پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

موافقت گروه 20 با اقدامات اقتصادی دولتی

تهران- معاون بانک مرکزی مکزیک گفت: در نشست کشورهای گروه 20 در این خصوص موافقت شد که سیاست پولی انبساطی اخیر اتخاذ شده توسط کشورهای توسعه یافته برای رشد اقتصادی جهان زمان براست و دولتها باید برای تقویت رشد اقدام های بیشتری انجام دهند.
کد خبر : ۸۰۶۳۶
به گزارش صراط، مانوئل راموز فرانسیا که در پایان نشست دوروزه نمایندگان وزرای دارایی و بانکهای مرکزی کشورهای گروه 20 دریک کنفرانس خبری در مکزیکو سیتی سخن می گفت، افزود: سیاست های اخیر برای اجرای برنامه های بیشتر زمان می خرد اما ریسک همچنان وجود دارد.

مکزیک امسال سرپرستی اجلاس گروه 20 را بر عهده دارد.

وی ادامه داد:‌ برای بهبود موثر اوضاع اقتصادی اروپا، انواع دیگری از سیاست ها لازم است که باید اجرا شود.

نشست کشورهای گروه 20 پس ازآن برگزار شدکه ˈماریو دراگیˈ رییس بانک مرکزی اروپا در تاریخ ششم سپتامبر (16 شهریور) گفت:‌ این بانک آماده است تا به صورت نامحدود اوراق قرضه کوتاه مدت کشورهایی که برای نجات از بحران بدهی درخواست کمک کرده اند را خریداری کند.

بانک مرکزی آمریکا نیز در تاریخ 13 سپتامبر (23 شهریور) اعلام کرد، با اجرای دور سوم سیاست تسکین پولی، مقادیر بیشتری اوراق قرضه دولتی را خریداری خواهد کرد.

بانک مرکزی ژاپن نیز در جلسه هفته گذشته خود به طور غیر منتظره، اعتبار خرید اوراق قرضه دولتی را به 55 هزار میلیارد ین (707 میلیارد دلار) افزایش داد.
 
منبع: پایگاه خبری بلومبرگ