سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵

رحيمي: اقتصاد هفدهم دنيا هستيم

معاون اول رئيس جمهور گفت: امروز در توليد علم به رتبه چهارم جهاني رسيده ايم و اين توفيقات در حالي است که با شرايط تحريم ها مواجهيم.
کد خبر : ۸۰۳۷۹
به گزارش خبرگزاري صراط ، رحيمي در مراسم گشايش بيست و يکمين نمايشگاه فرش دستباف ايران افزود: در شرايط تحريم هفدهمين اقتصاد دنيا را دارا هستيم و اين نشان مي دهد ملت ايران خوب مقاومت کرده و اين تلخي ها بر ما شيرين شده است.
رحيمي در ادامه با بيان اينکه فرش ، هنر به يادگار مانده از گذشتگان ماست گفت: اين هنر نشان مي دهد که ملت ايران داراي تمدني بزرگ و کهن است و در آن مردماني آگاه و خوش فکر افکار و تخيلات خود را نقش انداخته اند بنابراين وظيفه مرکز ملي فرش به نمايندگي از دولت است که از آن حفاظت کند.






وي در ادامه با توجه به مشکلات اتحاديه صادرکنندگان فرش از مرکز ملي فرش خواست تلاش خود را در بهبود امور در همه زمينه هاي توليد ، صادرات و تامين مواد اوليه فرش به کار گيرد.
رحيمي با تاکيد بر لزوم رفع موانع و مشکلات صنعت فرش گفت: اگر توليدکنندگان و صادرکنندگان نظري مانند لزوم ممنوعيت نوعي از رنگ را دارند بايد از آن حمايت کنيم و آن را وارد نکنيم.
وي با اشاره به سخن يکي از حاضران در جلسه درباره کم توجهي به صنعت ابريشم گفت: ما از توليدکنندگان ناب ابريشم طبيعي در جهان بوديم اما اکنون وارد کننده اين محصول هستيم و اين ضعف ماست.
معاون اول رئيس جمهور افزود: با مشغله فراواني که ما داريم مسئولان مربوط و مرکز ملي فرش بايد به مشکلات رسيدگي و به ما منتقل کنند تا اقدام کنيم.
رحيمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توطئه هاي فراوان دشمنان عليه انقلاب اسلامي از بدو پيروزي آن تاکنون گفت: تاريخ سابقه ندارد که ما چشم طمع به ديگران داشته باشيم اما جنگ تحميلي را به ما روا داشتند و در آن هزار ميليارد دلار خسارت ديديم .
وي ادامه داد: جنگ که تمام شد موضوع استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را بهانه کردند تا فرش ما را نخرند.
رحيمي با اشاره به توهين صهيونيستي ـ امريکايي اخير به ساحت پيامبر گرامي(ص) گفت: جماعت صهيونيست براي ايجاد اختلاف ميان اديان توطئه کردند که در اين ميان تعدادي نيز در دفاع از ساحت پيامبر اعظم (ص) کشته شدند.
وي افزود: اين در حاليست که آشوريان در ايران با 25 هزار نفرجمعيت ، در مجلس نماينده دارند و اعضاي مجمع جهاني آشوريان که ديروز در نهاد رياست جمهوري حضور داشتند اعلام مي کردند که هيچ کشوري در هيچ جاي دنيا مانند جمهوري اسلامي ايران آشوريان را پناه نداده است .
رحيمي گفت: اگر آمريکايي ها پول هايي را که در عراق، افغانستان و ديگر کشورها هزينه مي کنند به کشورهاي فقير اختصاص دهند مشکلات کاهش مي يابد و مردم دنيا نيز آنها را دوست خواهند داشت .
منبع: آریا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
اين اقتصاد هفدهم درخدمت كيه آقاي دكتررررررررررررررررررررررررررر؟
يه چند تا هم شاخص عدالتي و رفاهي رو بيان كنيد ؟؟؟؟
البته اگه بلديد!