سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

از مداحی انگلیسی تا اشتباهات ناتمام مجری

اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی در اردبیل با حاشیه هایی همراه بود که انتقاد و نصایح استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح جهان تشییع و اشتباهات ناتمام مجری برنامه از آن جمله است.
کد خبر : ۸۰۰۲۵

مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی اردبیل که شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استانی، شعرا و مدیحه سرایان پیشکسوت کشوری و... برگزار شد حاشیه هایی داشت که در زیر می خوانیم.

سلیم موذن زاده اردبیلی قبل از شروع مداحی خود چند دقیقه ای سخنرانی و با انتقاد از برخی مداحان و چاووشی خوانی گفت: مداحان و چاووشی خوانان غرور خود را کنار گذاشته و در مداحیهای خود بیشتر دقت کنند، چراکه دستگاه ائمه اطهار (ع) حساس بوده و اگر مداحی می خواهد قاری قرآن باشد قبل از اینکه در مراسمات قرائت کند حتما تجوید را یاد بگیرند.

گافهایی یکی پس از دیگری مجری برنامه که مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است پررنگ ترین حاشیه این مراسم بود که وقتی یکی از مهمانان کشوری و از داوران جشنواره دومین گاف وی را از بین جمعیت به مجری یادآور شد، مجری مراسم خود اعتراف کرد که مطمئن باشید سوتی هایم بیش از 10 مورد خواهد بود اما تعداد سوتی ها بیشتر از تعداد پیش بینی شده توسط خود مجری بود.

جالب ترین سوتی مجری برنامه زمانی بود که یکی از برگزیدگان را با پیشوند خانم صدا زد و وقتی پسر نوجوانی که مجری فکر می کرد خانم باشد، در قسمت پیامک برای دریافت جایزه روی سن رفت مجری به اشتباه خود پی برد و گفت: این اولین سوتی من در این مراسم بود و اسم این منتخب نیز از اسمهایی خاصی است که آدم اشتباه می کند.

سلیم موذن زاده اردبیلی برترین مرصع خوان جهان تشیع از مهمانان ویژه این مراسم بود که با وجود داشتن 76 سال سن دعوت برنامه را پذیرفته و با صدای ملکوتی خود ابتدا به خاطر توهین به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) اشعاری به زبان عربی، ترکی و فارسی در مدح حضرت پیامبر مدیحه سرایی کرد و سپس در باب امام هستم زبان به مداحی گشود تا حال و هوای مراسم بیشتر روحانی و ملکوتی شود.

مجری مراسم که خود مدیر اجرایی جشنواره نیز بود، با اشاره به مداحی سلیم موذن زاده اردبیلی به ربانهای عربی، ترکی، فارسی و انگلیسی گفت: استاد موذن زاده اردبیلی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا در سال 88 که با حضور رئیس جمهور و دیگر مهمانان کشوری در مشهد برگزار می شد، به زبان انگلیسی مداحی کرد و برای آنکه حضار حرفهای مرا تایید کنند کلیپی از این مداحی را پخش می کنیم. با پخش کلیپ حضار از دیدن مداحی موذن زاده اردبیلی به زبان انگلیسی شگفت زده شدند.

حضور پرشور خبرنگاران از خبرگزاریها، نشریات محلی و صدا و سیما و همچنین عکاسان خبرگزاریهای بویژه مهر و ایرنا در مراسم نشان از عشق و علاقه وافر خبرنگاران استان به برنامه های فرهنگی و مذهبی بود تا بتوانند به بهترین شکل ممکن این مراسمات را پوشش دهند.

حضور و پوشش مطلوب برنامه های هفتمین جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی اردبیل از سوی خبرنگاران جای خالی مقامات کشوری بویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیش از پیش نشان داد.

در بخشی از مراسم مسن ترین و کم سن و سال ترین شرکت کنندگان در هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی مورد تجلیل قرار گرفتند که سید طاها موسوی مداح 80 ساله اردبیلی به عنوان مسن ترین و سید محمد موسوی زاده مداح شش ساله تهرانی به عنوان کم سن و سال ترین شرکت کنندگان بودند.

سید محمد موسوی زاده کم سن و سال ترین شرکت کننده در هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی بعد از دریافت جوایز خود به سمت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی رفت و با دادن گل به این مدیحه سرای جهان تشیع دست استاد معنوی خود را بوسید.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
عامر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
مداحی یعنی چی ؟ مدح یعنی چی ؟ بیش از 95 درصد مداحان و مداحی های این آقایان کاری جز ضربه زدن به اصل حقیقی و معصوم و صادق اسلام و اهل بیت نبوده و نیست . راهی بوده و شده و ادامه خواهد داشت برای نان خوردن خیلی ها برای فروش خیلی چیزها . بیش از 95 درصد مداحان و هیات های به ظاهر مذهبی چیزی جز ریاکاری و ظاهر سازی و .... نداشته وندارند . خیلی از خرافات و دروغ ها را همین اغلب مداحان و روضه خوانان وارد اسلام شریف کردند آن هم برای مقاصد مادی و پستشان . اگر حرفم را قبول ندارید یکبار فقط یکبار هم که شده در یکی از این هیات های به ظهار مذهبی شرکت کنید . اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست .
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
دوست عزیز اینقدر یک طرفه قضاوت نکنید.همین جمله آخر خودتان مهر بطلان است بر گفته هایتان. قرآن واهل بیت دو چیز جدایی ناپذیر اند. که هردو به اسلام روح و جان بخشیده اند. حالا یک یا چند گروه خاصی چه کاری می کنند به خودشان مربوط می شود نه به اصل اسلام.شما با دیدن کارهای یک گروه خاصی منکر همه چیز می شوید که یک مقایسه نابه جا ست.با دیدن اینکه یک مداحی خدای نکرده ریاکاری می کند نباید گفت مداحی ریاکاری است. امیدوارم که من بعد اینجوری مقایسه نکنید.