جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶

دانشگاه دخترانه-پسرانه خواسته‌همه‌است

موضوع دانشگاه های تک جنسیتی و اخراج اساتید سکولار از مواردی بود که امروز وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشوربه آن اشاره کرد.
کد خبر : ۷۸۶۹۶

کامران دانشجو از تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی حمایت کرد و گفت: ما از راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی و دانشگاه هایی برای دختران یا پسران استقبال می کنیم و قائل به این هستیم که فضا برای هر کدام از این دانشگاه ها که فراهم بود، باید دانشگاه تک جنسیتی راه اندازی شود.

او گفت: خوشبختانه دانشگاه های استان های البرز و سمنان از راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی استقبال کرده اند که این موضوع خواست مسئولان استان یا مردم برای تاسیس این دسته از دانشگاه ها است.

دانشجو با تاکید بر اینکه در هر استان یا شهری امکان راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی باشد باید این راه اندازی شود افزود: دانشگاه هایی برای دختران یا پسران خواسته همه است و باید به این موضوع اهمیت داد و هم اکنون برخی دانشگاه ها از جمله، نهاوند، کوثر و کاشان در حوزه های تک جنسیتی راه اندازی شده اند و 8 دانشکده دخترانه به صورت اقماری فعال هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه برخی رسانه های داخلی و غربی دانشگاه های تک جنسینی را بزرگنمایی می کنند، گفت: حالا که ما داریم دانشگاه های تک جنسینی را تاسیس می کنیم رسانه های غربی هر چه می خواهند داد بزنند، از دید آنها ما کفر می گوییم، حتی برخی رسانه ها تیترهایی می زنند که به نظر من از غربی ها هم بدتر است و من به این دسته از رسانه ها می گویم هر چقدر خود را بکشید که ما در آن فضا حرکت کنیم، اما این اتفاق نمی افتد.

دانشجو گفت: ما در فضایی حرکت می کنیم که دین برای ما ترسیم کرده است و هر چقدر بیشتر عصبانی شوند و داد بزند ما بیشتر خوشحال می شویم و بیشتر می فهمیم حرفمان حق است هر چند به دنبال عصبانی کردن آنان نیستیم.


رتبه بندی بین اللملی مردود است
دانشجودرباره شاخص های رتبه بندی های بین المللی گفت: من این رتبه بندیها که در سطح بین اللمل می شود را قبول ندارم و رتبه بندی هایی که در داخل کشور برای دانشگاه صورت می گیرد براساس شاخص هایی است که رؤسای دانشگاه ها به آن تاکید دارند.


هر قدر دوست دارید هیات علمی جذب کنید
وزیر علوم درباره نحوه پذیرش هیات علمی دانشگاهها گفت:رؤسای دانشگاه ها باید هرقدر هیئت علمی نیاز دارند را جذب کنند و ما هم ردیف می دهیم. برخی دانشگاه ها گله می کنند که در پرداخت حقوق هیئت علمی ها مشکل وجود دارد در حالی که نگران این موضوع نباشید، زیرا پول آن می رسد.

وی ادامه داد: برخی گروه های آموزشی بهانه می آورند که این هیئت علمی 5 مقاله ISI ندارد که تمام اینها همه قل و زنجیرهای بیخود است و باید برداشته شود اما باید مراقب بود که اساتید سکولار در دانشگاهها و هیات علمی وارد نشوند که حکمشان اخراج است.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۵۹۰
۷۰۵
ورود به عصر حجر رو به ملت شریف ایران تبریک می گویم
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
این که میگن خواست همه هست"داره دروغ میگه"
حداقل خواست منو بقیه هم دانشگاهیام که نیست"
_____________
همین بس که امام راحل هم مخالف این اقدام شماها بود"
کسانی که فهمشون بیشتر از مسائل جنسی نیست و چون به خودشان مطمئن نیستند،فکر میکنند بقیه هم بعله" فقط پایین تنه رو میبینند!!!

یکم اون فکرتون رو از مسائل جنسی فاصله بدید و روح و روان تون رو اذیت نکنید"

باشد که به یه انسان معتدل و سالم تبدیل شوید"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین بهت امیدوار شدم ! تو بحث های اجتماعی حداقل مثل بحث های سیاسی احساساتی نظر نمیدی .
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
با عرض معذرت از دو حالت خارج نیست جناب علی آقا،یا شما از جو،وضعیت اخلاقی و نوع ارتباطات دانشجویان دختر و پسر در دانشگاهها بی اطلاعید ویا اینکه شما اعتقادی به سلامت اخلاقی و عمل به ارزشهای اخلاقی و نیز دستورات دین مبین اسلام ندارید.اگر حالت اول در مورد شما صدق کند بهتر است کمی در این مورد صادقانه تحقیق کنید به حرف بنده خواهید رسید(بنده 14 سال است کارمند دانشگاه هستم و شش سال نیز بعنوان دانشجو تحصیل کرده ام)اما در حالت دوم فقط امیدوارم دوباره بیاندیشید شاید تغییری در طرز تفکرتان بوجود آید چراکه ارتباطات غیر شرعی و عرفی در دانشگاهها موج میزند و بسیاری از این روابط به ارتباط جنسی منجر میشود.اینکه کسی موافق محیطهایی باشد که مثلا دخترها و پسرها مدام مشغول شوخی و بازی و غیره باهم باشند و البته درس هم نخوانند واقعا چه معنی می دهد؟آیا اینجور معاشرتهای منحرف نشانه پیشرفت و مقابله با آن بیانگر پسرفت و عصر حجر می باشد؟عجب نظریه غیر منطقیی.خداوند همه مان را به راه راست هدایت فرماید انشاءالله
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
با عرض معذرت از دو حالت خارج نیست جناب علی آقا،یا شما از جو،وضعیت اخلاقی و نوع ارتباطات دانشجویان دختر و پسر در دانشگاهها بی اطلاعید ویا اینکه شما اعتقادی به سلامت اخلاقی و عمل به ارزشهای اخلاقی و نیز دستورات دین مبین اسلام ندارید.اگر حالت اول در مورد شما صدق کند بهتر است کمی در این مورد صادقانه تحقیق کنید به حرف بنده خواهید رسید(بنده 14 سال است کارمند دانشگاه هستم و شش سال نیز بعنوان دانشجو تحصیل کرده ام)اما در حالت دوم فقط امیدوارم دوباره بیاندیشید شاید تغییری در طرز تفکرتان بوجود آید چراکه ارتباطات غیر شرعی و عرفی در دانشگاهها موج میزند و بسیاری از این روابط به ارتباط جنسی منجر میشود.اینکه کسی موافق محیطهایی باشد که مثلا دخترها و پسرها مدام مشغول شوخی و بازی و غیره باهم باشند و البته درس هم نخوانند واقعا چه معنی می دهد؟آیا اینجور معاشرتهای منحرف نشانه پیشرفت و مقابله با آن بیانگر پسرفت و عصر حجر می باشد؟عجب نظریه غیر منطقیی.خداوند همه مان را به راه راست هدایت فرماید انشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اروپا و آمریکا و ... دختر پسرا جدا هستند که اینقدر پیشرفت کردند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما با این افکارت باید به فکر یه دبه به اندازه قدت باشی
نازی جوووووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
چند وقتی بود نمیخواستم نظر بدم و کلا بی خیال این عزیزان متحجر بودم
اما یه سوال دارم از تمام اون عزیزانی که از این طرح استقبال و حمایت میکنند
اینجا جدا کردی دختر و پسر رو
تو تاکسی
تو اتوبوس
تو مترو
تو صف نانوایی
تو صف مرغ کوپنی
و شاید صف هایی دیگر به حول قویه مجریه چکارشون میکنید؟؟
خیابون چی؟؟
میخواین اونم بجای زوج و فرد مونث -مذکرش کنید
به قران دلیل اصلی این همه بدبختی همین تصمیم گیری های درپیتی مسولان محترمه که معلوم نیست این نظرات رو از کجاشون در میارن
یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نازی جوووووووووووووووووووووووووون ناز بشی! تو همین سنگین تری نظر ندهی :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این که کار بدی نیست. جدا سازی کار خوبی برای هردو طرف مفید هست. و راحت تر درس می خونن و سر کلاس حاظر می شن. من به شخصه موافقم.
فدایی جمهوری اسلامی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۴۶۳
۵۵۳
دین به شما گفته که دانشگاه ها رو تک جنسیتی کنید ؟
این مسخره بازی ها یعنی چی ؟
یا رو بزرگ شده ، 20 و خورده ای سالش هستش ، وارد دانشگاه شده برا کسب علم ، بعد شما میگید که برای این افراد وجود کلاس های مختلط جایز نیست ؟
چرا یه کاری می کنید که وضع بدتر بشه ؟
مثلا تو یه کلاس هم دخترا باشند و هم پسرا چه اشکالی پیش میاد ؟
وافعا باید برای شما تاسف خورد
به شما میگن اسلام گرا های افراطی
بتازید بادمجون دور قابچین های درجه یک
فدایی جمهوری اسلامی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
جا داره از صراط تشکر کنیم که با انتشار این نظرات نشون داد با هیچ کس عقد اخوت نبسته.
باور کنید ما هم به اندازه آقایون کشورمون رو دوست داریم ، حزب اللهی هم هستیم ، بسیجی هم هستیم ، مذهبی هم هستیم ، ولی نه به این شکل .
این کارشون دقیقا مثل همین برادران و خوهران نیروی انتظامی میمونه که میان جلو مترو و زن و بچه ملت رو با بدترین برخورد میکنن تو این ون ها .
واقعا این کار چاره ساز هستش ؟
اونا درست میشن ؟
فقط دشمن برا خودتون درست می کنین .
سخن امام خامنه ای چی بوده ؟
یادتون رفته ؟
جز این فرمودند که دفع حداقلی و جذب حداکثری ؟
این جذب و دفعتون هستش ؟
تاسف . . . تاسف . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما این اواخر وارد یک دانشگاه شدی ؟ عمق فاجعه رو درک نکردی هنوز . دانشگاه در سالهای اخیر تبدیل شده به محلی برای اشاعه فحشا . اون زمان که دختر و پسر هم رو برای ازدواج پیدا می کردند مروبط به ده سال پیش بود . سرت رو توی برف کردی اخوی!
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
بله بنظر تمام مجتهدین زنان و مردان باید از اختلاط غیر ضروری اجتناب کنند و دانشگاههای مختلط فعلی مصداق بارز اختلاط غیر ضرور است.میدانید چرا؟ بدلیل اینکه باهم بودن آنها هیچ ربطی به غرض اصلی حضور در دانشگاه که درس خواندن است،ندارد.پس دین می گوید آنها جدا از هم باشند.اگرچه دانشگاههای دو جنسیتی می توانست فوایدی داشته باشد که این خوبیها در عمل بوجود نیامد مثلا ازدواج افراد تحصیل کرده با هم یعنی ازدواج دانشجویی که با شکست کامل همراه بود چراکه شاید از هزار ارتباط شاید تنها یک ازدواج انجام گرفت و از این وصلتها هم 75درصدشان در همان سه سال اول به طلاق انجامید.(دلیل اصلی آن هم نداشتن شرایط ازدواج برای اکثریت پسران دانشجو بود)پس اگر میخواهیم ازمنظر دین به موضوع نگاه کنیم دانشگاه تک جنسیتی کار درستیست از دیدگاه انسانی هم وقتی این اختلاط ها منجر به هزاران رابطه غیر شرعی و حتی جنسی می شود پس از این نظر هم تشکیل دانشگاههای جنسیتی تصمیم درستی است.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
طالبی عزیز:

فقط یه سئوال از شما دارم:
قصدتون عمل کردن به دین است یا چیز دیگری؟؟؟؟؟
آیا فقط اختلاط برای شما مهم است؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه اختلاط مهمه ،که فقط یه سر به مجتمع های تجاری بزن،یه سر به پارک ها بزن" یک ساعت توی پیاده رو راه برو" ببین چه ملاحضه میکنی!!!!!!!!!
_____________________
اگه مشکلت کشیده شدن به روابط جنسیه"
ساعت 22 به بعد کنار خیابان ........... وایسا"

مصاحبه با زنان روسپی رو بخون، که میگه مشتری دارم از پسر 17 ساله تا 60 ساله"

شما کجا رو میخواید آباد کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشگاه رو که محیط شهوانی میخوانید،مگه درونش چی اتفاق میفته؟؟؟؟؟

بقول یه دوست پایینی" اگر امورات کعبه و حج دست شما بود" مردان و زنانی که فقط یه تیکه لباس دارن و کنارهم میروند و اعمال حج به جا میارن و به هم برخود هم میکنند، رو شیفتی اش میکردید"
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب احمدی دلاور ،برای ما اختلاط مهم است اما چیزی که خیلی مهمتر از آن است نتیجه اختلاط است که بی اخلاقی و فساد است.اینکه فقط اختلاط موجب بوجود آمدن فساد اخلاقی است،خیر عوامل زیادی در این امر موثرند اما اختلاط از فاکتورهای اصلی و مهم بوجود آمدن مفاسد اخلاقیست.همانطوریکه حضرتعالی بیان کرده اید افراد روسپی و فاسد غیر دانشجوی فراوانی در سطح جامعه وجود دارند که البته بدلیل سهل انگاری و بی توجهی دست اندرکاران و مسئولین رسیدگی به این امور -هرکس که می خواهد باشد- رشد سرطانی مانند داشته است . البته از این قضیه همه مان ناراحتیم و صدالبته این موضوع هیچ دلیلی بر بی توجهی به وضعیت اسفبار اخلاقی دانشجویان نیست.الان همینکه ما وجود این وضع را کتمان نکنیم می توانیم امیدوار باشیم برای درمان آن هم اقدام شود.حتما کتاب قورباغه ات را قورت بده را خوانده اید در آنجا می گوید اگر قورباغه ای که می خواهید قورت دهید بزرگ باشد آنرا به قطعات کوچکتر قسمت کنید وسپس قورت دهید منظورم اینست که مشکلات موجود را باید دسته بندی کرد و بفکر حل همه آنها بود.در هرجا مشکلی وجود دارد (در اینجا معضلات اخلاقی)باید ابتدا واقعییات را قبول کنیم و به خودمان و دیگران دروغ نگویم سپس واقعا بفکر حل تمام مشکلات باشیم بدون توجیه و طبیعی و عادی شمردن مشکل و ربط دادن آن به موضوعات دیگر. شاید در این صورت فرجی حاصل شود . انشاءالله در آینده به این موضوع مهم(سلامت اخلاقی)در حد خودش از طرف حکومت توجه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اشتباه مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۳۳۸
۳۷۸
"من به این دسته از رسانه ها می گویم هر چقدر خود را بکشید که ما در آن فضا حرکت کنیم، اما این اتفاق نمی افتد. دانشجو گفت: ما در فضایی حرکت می کنیم که دین برای ما ترسیم کرده است و هر چقدر بیشتر عصبانی شوند و داد بزند ما بیشتر خوشحال می شویم"

وزیر علومتون رو تحویل بگیرید! این طرز فکر و منطقشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به شرفم قسم این منفی ها و مثبت ها دستکاری میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۳۱۶
۳۵۲
تو کی هستی که جلوی مردم زبون درازی می کنی؟! هر چقدر عصبانی شوید من خوشحالتر می شوم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۳۳۳
۳۹۱
کجاس دین گفته دانشگاه تک جنسیتی راه بندازید؟ دختر ها و پسرها دیگه وقتی تو دانشگاه هم با هم آشنا نشن چطوری ازدواج کنن؟

وامصیبتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه نیست همه الان تو فکر ازدواجند ؟! پسرها که هر روز با یه دختر دوست میشن و همزمان چند تا دوست دختر دارند. همچین کسی برای چی باید ازدواج کنه اصلا ! دخترها هم که تبدیل شدند به عروسکهای بزک کرده سهل الوصولی که خیلی زود هم دل طرفشون رو می زنند و همین طور دست به دست می شن . کم کم من می بینم در بین خیلیها قبح رابطه جنسی پیش از ازدواج ریخته شده و حتی تو فیس بوک دیدم نظر سنجی ای دست به دست شده بود که اکثریت موافق رابطه جنسی پیش از ازدواج بودند . واقعا وظیفه حکومته که این قضیه رو لااقل کنترل کنه و نگذاره این فرهنگ فاسد به شهرهای دیگه هم سرایت کنه .
مهدی بلیغ
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناسِ 2 (ماشاا... همه ناشناسن) 1.شما که می فرمایین «آخه نیست همه الان تو فکر ازدواجند ؟! ...» در صورت تفکیک جنسیتی در دانشگاهها، دیگه راه خاصی جز این که شما فرمودین وجود نداره.
2. از لحاظ آموزشی این نکته اشتباهه. چون مردان و زنان یکسان آفریده نشدن، تفاوت هایی دارن و مکمل هم هستند. از لحاظ فکری هم این امر صدق می کنه.
3. اگه قراره دانشگاهها تک جنسیتی بشن، دیگه چرا دانشگاه بسازیم؟ تو همون مدرسه تحصیلات ادامه پیدا کنه.
4. نکته بعدی یه مثاله: «اگه یه عده ای با چاقو آدم بُکُشن، به جای اینکه چاقو رو از توی بازار جمع کرد باید جلوی اون افراد رو گرفت.»
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
راجب فرهنگ فساد گفتی! مگه با گفتن چند کلمه عربی که اسمشو ازدواج موقت گفتن و توی قرآن اومده، چه اتفاقی می افته؟!

چه تفاوتی با رابطه جنسی قبل از ازدواج داره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زمان آدم تا خاتم هم مردم توی دانشگاه با هم آشنا می شدن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علی همون چند کلمه عربی که میگی کلی مسوولیت رو دوش طرفین می گذاره دیگه هر مرد هرزه ای با هر چند تا دختر که خواست رابطه بر قرار نمی کنه و به همون راحتی دور نمی اندازدشون . اگه بچه ای درست بشه حقوقی داره نه اینکه رها بشه . و خیلی مزایای دیگه .
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۱۹۹
۲۴۴
این آخرشو متوجه نشدم، میشه بیشتر توضیح بدید آقای دکتر!!!! دانشجو! مقاله ISI همه جای دنیا ملاک جذب استاد و بورسیه تحصیلیه و اینجا قل و زنجیر اضافی! جالبه واقعا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست نداری ؟ برو ارمنستان و هند و اوکراین و تاجیکستان تحصیل کن ! خبرهای زیادی از ایرانیان محصل در این کشورها بخصوص مونثین به گوشمان رسیده !!!! وگرنه اگر هدف درس خواندن باشد دیگه جنسیت همکلاسیها مهم نخواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۵
۳۶
"دانشجودرباره شاخص های رتبه بندی های بین المللی گفت: من این رتبه بندیها که در سطح بین اللمل می شود را قبول ندارم و رتبه بندی هایی که در داخل کشور برای دانشگاه صورت می گیرد براساس شاخص هایی است که رؤسای دانشگاه ها به آن تاکید دارند."

خوشمان آمد....
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۲۶۸
۴۰۴
کجاش خواسته همه است فقط خواسته چندتا از آقایون راس کار و. ?.........
چرا نمیان از خود دانشجوها یه نظری بگیرن ببینن آخه دانشجو بدبخت هم همین خواسته را داره؟
درسته بعضی از دانشجوها از این ور بوم افتادن بعضی از اون ور و یه عده زیادی حزب اللهی اند و یه عده ... ولی خدایی تفکیک جنسیتی کار درستی نیست.
آخه همه خوشی دانشگاه به مشترک بودنشه
اگه قراره جدا بشه چرا دیگه اسمش دانشگاه باشه بشه یه پایه جدید توی دبیرستان
فقط خودم (امید)
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که نفهمیدیم
این یعنی چی اقایون تمام خانواده هاشون به قول اقای روحانی اونور ابه - میلیون میلیون هاپولی میکنن
بعد به ما که میرسه همهچی اوفه . امریکا اوفه پول اوفه زندگی اوفه دانشگاه اوفه خلاصه زندگی میشه الدنیا المزرعه الا خره ما هم باید بگیم جنگ جنگ تا پیروزی مرگ بر صدام یزید کافر مر بر آمریکا و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشی دانشگاه ؟ منظورت از خوشی چیه ؟ اون وقت عده ای می گن نه بابا ما میریم دانشگاه خواهر برادرانه درس بخونیم!!! بفرمایید ! اعتراف !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من نمیدونم چرا بعضیا اینقدر با این طرح مخالفن؟مگه ما دبیرستان و راهنمایی و .... رو جدا کردیم چه اتفاقی افتاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خانوم سارا زمان جاهلیت هیچ کس اسلام رو قبول نمیکردن اگر قرار به رای گیری می بود.مثل اینکه شماهم دانشگاهو نه به خاطر اموختن بلکه به خاطر خوش گذشتنش میخوای
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۹۷
۲۹۶
همه در این کشور یعنی اقلیت مذهبی.
ناشناس
|
Germany
نه همه ی یعنی ...... مثه تو
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۵۶
۲۲۳
من با این طرح موافقم و اینو خیلی کارگشا ومناسب میدونم
اما...
این اما قطعا کارگشاتر از طرح تک جنسیتیه
بنظر من اگر به علاوه دانشگاه های موجود که روال عادی خودشون رو طی میکنند دانشگاه های جدید تاسیس بشه و دراون فضا ها این طرح رو اجرایی کنند منطقیه

در اون شرایط هر کسی بنا به تفکر خودش تصمیم میگیره کدوم دانشگاه تحصیل کنه

در شرایط برابر که هم دانشگاه تک جنسیتی و هم دانشگاه دوجنسیتی موجود باشه این طرح موفقه
اما اگه بنا باشه دانشگاه های موجود رو تک جنسیتی کنند از اون ور بوم افتادنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما نظر ندی فکر کنم سنگین تر باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش از استالین چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلبک جان نظر رو تا انتها بخون!

هرچند بعید میدونم اما به مغز فندقیت فشار بیار و تحلیل کن....

اگه چیزی نفهمیدی از دکمه پاور سیستمت کمک بخواه!!
من
|
Iran (Islamic Republic of)
این یعنی دموکراسی و احترام به همه عقاید...

هم تک جنسیتی باشه

هم دوجنسیتی

انتخاب رو به عهده دانشجو بزارید
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
موافقم . مردم سالای همینه .
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
استالینو کردن تو قفس اما داره داد بی داد میکنه و خودشو میزنه به موش مردگیو.... سی سی یو و...
میفهمی که چی میگم

این افاضات امثال شما نشون میده چقد قدرت تحلیل دارید.....

دموکراسی یعنی احترام به عقاید دیگران...

من خودم دانشگاه تک جنسیتی رو انتخاب بکنم شاید...

اما واسه کسایی که در فضای مخطلت و دوجنسیتی موفقن و خیلی هاشونم میشناسم که از این فضا ها استفاده میکنن (البته نه برای ارضا امراض و عقده های درونی امثال ناشناس ها!!!) احترام قائلم و حتی این موضوع رو قبول دارم که زن ومرد نظریه هاشون در کنار هم کامله ....
اما واسه تویی که دانشگاه واست شده کوه وتفریح نه ...


اگر به فندوقت فشار بیاری میفهمی که استالین و موسیلینی ها وووو البته البته البته برلوسکونی ها از طیف شما ها برخواستند... عمرا اگه بفهمی چی گفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژیگول جان انگار بساز بفروشی شغل اجدادیتونه
خوب تامین اعتبار رو هم لطفا با جناب خاوری هماهنگ کنید
ازادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۱۴۹
۲۴۷
خاک بر سر تون .
ببخشید ولی هیچ واژه ای محترمانه تر از این پیدا نکردم.
اگه دختر پسرها روابط اجتماعی و طریقه ی برخورد با جنس مخالف رو تو دانشگاه یاد نگیرند باید برند تو صف نانوایی یاد بگیرند؟؟
خدایا چرا ما باید تو این برهه از تاریخ زندگی کنیم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا چرا ما رو تو این موقعیت اسفناک آفریدی خدا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای بابا دیگه خیلی طریقه اش رو یاد گرفتند . بوی گندش بلند شده عزیزجان! از چند وقت دیگه باید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم یا اقای ازادی اگه دنباله رابطه وطریقه یاد گرفتن رابطه ای به غیر از دانشگاه هم میتونی یاد بگیری دانشگاه برای اموختن یه چیز دیگههست
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۱۳۸
افکار شبه طالبانی ...
« هرچقدر بیشتر عصبانی شوند و داد بزنند ما بیشتر خوشحال میشویم »!!!
بیماری سادیسم ( دیگر آزاری ) هم که دارید !! چقدر هم افتخار میکنید که دارید عقب عقب راه میروید!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
کلا بی بند و بارها که حرص بخورند و سدی جلوی هوس بازیهاشون ایجاد بشه ما لذت می بریم :)
ناشناس
|
Germany
بی انصافی تو ن تو تشبیه با طالبان بود.که اگر چنین میبود نباید زنهای ما حتی در سن80سالگی تنهابیرون میرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۲۸
۹۶
اینا دانشگاه های تک جنسیتی را فقط برای این راه می اندازند که کسانی که طرفدار روابط آزاد دختر و پسر هستند راحتتر باشند. مطمئنا وقتی دانشگاه های تک جنسیتی تشکیل بشن ،دانشگاه های قبلی خیلی آزاد تر مشن. این کار فقط برای اینه که هر کسی از روابط دختر و پسر تو دانشگاه ها ناراحته بره دانشگاه تک جنسیتی. در نتیجه دانشگاه های مختلط به تدریج می شن محل دانشجوهایی که می خوان دختر و پسر کنار هم باشن و روابط و حجاب و... خیلی خیلی آزادتر میشه تو این دانشگاه ها. میخواهند همه را راضی نگه دارند و کم کم بشه مثل بقیه کشورها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و کم کم بشه مثل بقیه کشورها و از این ور دخترپسر وارد می شن و از اون ور زنبیل نگه می داریم جوجه ها بیافتند توش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۳۵۱
۴۸۵
از طرف هفتاد میلیون نفر
کِی وکیل شدند؟؟
کی وکیلشان کرد
که خواست همه .........؟؟؟
شما فکر کردیبا این کار ها فساد کم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن باش نتیجه عکس میده
عین داستان منکرات
و حجاب
هر چی بیشتر تو شهر با بنز و ون راه میرن
فساد و اعتیاد بیشتر میشه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مهم اصلاح اقتصاده
اون که درست باشه
همه آروم باشن
کسی برای نان شب
به هزار جور ترفند
.......و......و.......
دست نمیزنه
چه تو کوچه
چه تو دانشگاه
چه تو موسسه غیر انتفاعی
چه تو مغازه.................
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
مگه خبر نداری"
اون تجاوزی بود که دسته جمعی توی باغ صورت گرفت" همش کار دانشجوها بود !!!!!!!!

مثلا اومدن ریشه یابی کردن!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینهایی که تو دانشگاهها فساد رو رواج می دهند اصلا فقیر نیستند . اینها طرز فکرشون همینه و حکومت وظیفه داره جلوی افسار پاره کردنشون رو بگیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرفتون بسیا متین
چرا به حرف شما منفی داده شده
عجیبه !!!
شاید متوجه منظورتون نشدن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۸۸
۳۰۵
چند خطی از خاطرات خانم اشراقی نوه ی امام (ره) : به امام عرض کردم چند روزی است در دانشگاه ها زمزمه هایی مبنی بر تفکیک و جدا سازی شنیده میشود امام فرمود: این دگر چه تفکری است ! اسلام هر چه ضربه خورده از همین متحجران بوده به مسیولی که قرار است این خطا را بکند بگویید بیاید نزد من تا گوشش را بگیرم ببینم این افکار را از کدام اسلام گرفته ... . قضاوت با منصفین
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
احسنت عزیز:

متأسفانه کسانی هستند ک خودشان رو عالمتر از امام راحل میدانند"

انسان های ضعیف النفسی که چشم شان رو، روی اینا و بعدشم تجزیه و تحلیل میکنند"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوهای ساده و مذهبی اون زمان رو با این جماعت هفت رنگ هفتاد فرقه مقایسه می کنی؟ دانشگاههای ایران تبدیل شده به سالن مد و آرایشگاه و .... !
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
با عرض معذرت امیرجان شرایط همیشه یکسان نیست و تصمیماتی که در مواجهه با مشکلات و مسایل جدید گرفته می شود تفاوت خواهد داشت.یک سئوال اساسی وجود دارد اینکه اگر امام هم اکنون در قید حیات بودند و از وضعیت اخلاقی و فرهنگی واقعی دانشگاهها مطلع می شدند چه اقدامی میکردند و چه سخنانی ایراد میفرمودند؟یادتان باشد امام چه حکمی درباره خانمی که گفته بودند الگویشان در زندگی اوشین است و حضرت فاطمه زهرا مربوط به هزار و چهارصد سال قبل می باشد،دادند، بله ایشان را مرتدد اعلام نمودند.بنده کارمند چهارده ساله دانشگاه هستم و شش سال نیز دانشجو بوده ام و اصلا هم خود را متحجر نمی دانم اما وضعیت اخلاقی دانشگاهها بسیار ناهنجاربوده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.چرا باید محیطهایی بوجود آید که جوی کاملا شهوانی داشته و بسیاری از جوانانمان در آنجا دچار انحطاط شوند و به راههای خلاف کشیده شوند .وبخصوص بسیاری از دخترانمان تباه گردند و کمتر پسری حاضر به ازدواج با دختران دانشجو باشد.پس بیاید واقع بین باشیم. واقعا جنسیتی شدن دانشگاهها چه صدمه ای به اسلام و انقلاب میزند؟نه تنها هیچ آسیبی وارد نمی کند بلکه کمک عمده ای به سلامت اخلاقی در جامعه مان می نماید.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
جناب طالبی جان، ضمن مخالفت کامل با بیانات حضرتعالی"باید بگم شما محیط دانشگاه رو با ............... و دیسکوهای آنتالیا و مالزی اشتباه گرفتی"

جو کاملا شهونی چیه عزیزمن"
ببخشید اینطوی که شما تعریف کردید،دانشگاه همگی چپیدن توی بغل هم .................!!!!!!!!
توی کیف شون ............................!!!
بخدا اینطور نیست"لااقل اعلام کنید توی کدام دانشگاه هستید که بدونیم"

این عکسهایی هم که میبینی ،سایت ها هرچند وقت یکبار میزنند،همه نیستند داداش من"چرا نیمه خالی رو مبینی و میگی: محیط کاملا شهوانی"

شایدم چون کارمندید،تا دختری با پسری حرف زدید، شما ذهن تون رفت اون سمت که بعله کار به ارتباط جنسی کشیده شد،رفت پی کارش"
________________________________
اون کمتر پسری هم که میگید حاضره دختر دانشجو بگیره،دیگه از اون حرفا بود"
واین دقیقا برمیگرده به اون طرز تفکر شما که دارید اینو به مخاطب القا مینید همه در سالم بودن دختران دانشجو شک دارن که کسی سمت شون نمیره"
درحالیکه من ندیدم دختران دانشجو،تحریم بشن!!!!!!!!
واقعا نمیدونم به شما چی بگم(با وجودی که میگید شخص دانشگاهی هستید)"
آقا خواهشا خودتون را عالم وکارشناس ندونید و هرسخنی بر زبان نیارید"
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای احمدی دلاور بنده هفت سال بعنوان کارشناس و کارشناس مسئول فرهنگی در دانشگاه مشغول بوده ام البته اینها عنوان هستند اما حداقل برای اثبات احاطه و اطلاع از چند و چون وضعیت اخلاقی دانشگاهها و دانشجویان کافیست.شما بنظر بیش از حد به مسایل خوشبین هستید.آیا از پرونده های کمیته انظباطی اطلاع دارید.می دانید چه اعترافات تکان دهنده ای در این پرونده ها وجود دارد که با مصلحت اندیشیهایی پنهان کاری می شود.وجود روابط لجام گسیخته غیر اخلاقی دانشجویان در داخل و خارج دانشگاه چیزی نیست که شما بتوانید کتمان کنید.والبته یادتان باشد کسی ادعای عالم بودن ندارد اما شاید فقط شما می توانید تشخیص دهیدکه هر رابطه ای که وجود دارد فقط معاشرت و صحبت صرف است و .... بنظر بنده شما موفق شده اید به خودتان دروغ بگویید وبه شما بخاطر اینقدر حسن ظن تبریک می گویم اما واقعییات چیز دیگری است و بنده اگر بیشتر از شما توان تشخیص آنرا را نداشته باشم مطمئنا کمتر از قدرت تشخیص جنابعالی نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا امیر میشه سند مطلبتونو بدید؟درضمن چرا شماها موقع بنبست حرف کسی رو میزنید که هیچ علاقه ای بهش ندارید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۳۵۳
۲۲۸
ایا در کشورهای خارجه برای این پیشرفت کردند که دختر پسر بغل هم هستند(شاید هم در بغل هم)
نه اونها با تلاش و ممارست پیشرفت کردند

دختر و پسر در دبستان و راهنمایی که هیچ غریزه جنسی ندارند از هم دورند بعد در دوره اوج نیاز جنسی بغل هم بنشینند

کسایی که مخالف نظر من هستند به این فکر کنند که خواهر یا همسر خودشون تو کدوم دانشگاه از چشم حرام بیشتر در امان است؟
دانشگاهی که دانشجویانی مثل شما هست یا جایی که ازادتر میتونه حرکت کنه چون چشم دریده هایی امثال شما اونها رو نمیپاد
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
مجید عزیزم:

باور کن تا هیچ دختری نگه میو" پسر نمیگه بیو !!!!!!
اگر به این تعریف شما باشد و نوعی که مثال زدید، در بغل هم که هیچ، تو بغل هم جا میشن!!!!
_____________________
تربیت و شعور خود دختر باید اونقدری باشه که خودشو مثل دستمال نبینه"
گرگ هست"ولی میشه خودتو طعمه قرار نداد"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که هر چی دختره میره دانشگاه رنگ شده و دوست پسر دار میشه . وقتی جنبه جماعتی این قدر کمه باید جلوی ولنگاری شون رو گرفت . وگرنه چه بسیار دخترهای مومنی که در کشور خارجی حتی درس می خوانند و دین و ایمان و وقار خودشون رو حفظ می کنند .
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
امین اقا این چه نظریه!!؟؟

مگه دخترا انسان نیستن؟
غرایض ندارن؟

گوگولی خب اونا هم در شرایط اماده گناه ببینن خودشونو از کجا معلوم پاشون نلغزه؟؟

من خیلی از دخترا و البته پسرا رو میشناسم که دوست دارن در این فضا ها نباشن

اونا ادم نیستن ؟؟

ضمنا دانشگاه های زمان امام جای تحصیل بود...
الان چی؟؟

یکم چشامونو باز کنیم بد نیستا
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی دلاور اینکه دختر خودش میو بگوید یا نگوید ،در اصل موضوع تفاوتی وجود ندارد چراکه ارتباط غیر شرعی و در ادامه جنسی-که فرض بر مخالف بودن همه مان با این نوع ارتباطات است_بوجود آمده است که دلیل اصلی آن قرار دادن زمان و مکان مناسب و فراخ برای روی دادن چنین افعالی برای دختران و پسران است یعنی سالها با هم بودن در دانشگاهها.نکته بسیار مهمی که معمولا مغفول می ماند اینستکه دختران نیز دارای میل و خواسته های جنسی هستند و البته اینروزها بروز این تمایلات به جنس مخالف در دختران بسیار بیشتر و شدیدتر از تمایلات آشکار پسرها به دخترهاست یعنی کوچکترین مقاومتی برای ایجاد این روابط منحرف که تکثرا هم جنسیست در بیشتر موارد وجود نخواهد داشت.پس بنظر برای آنانکه علاقمند سلامت اخلاقی در جامعه و دانشگاه هستند تحصیل جنسیتی تصمیم بدی نباشد.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
اتوبوس و سوپز مارکت و هسایه دیوار به دیوار هم دختر و زن دارد جلی غریزه را بگیرید.
یک سوال طالبان که زنان جدا بودند و متعه هم رواج داشت آخر به کجا رسیدند؟
چشم حرام هم مال امثال شماست که تا یک دختر می بینید وا ویلا حال خانه و دانشگاه و خیابان و تاکسی و مترو و بیمارستان و کوی و برزن هم ندارد و فراموش می کنید هر چه انسان رشد می کند و شهوت با آن رشد می کند، عقل و کله آدمی هم باید رشد کند و الا فرق انسان و حیوان چیست؟
در ضمن کمی ذهنیت خود را تغییر دهید چون هیچ زن و دختری آبنبان چوبی یا لیسک نیست و یا چراغ که چشمک بزند و دهان آب بیاندازد، این ذهن منحرف است که چنین تصوراتی حتی در یک محیط علمی دارد و والا تمام افراد چه در دانشگاه و چه در تاکسی و چه در مسجد و حرم و حتی خانه خدا شهوت شان را جایی به امنت نمی گذارند و همراشان است.
لطفاً نشر شود.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
امیرعلی جان:

دانشگاه زمان امام، جای تحصیل بود" مگه الان نیست؟؟؟؟؟؟
حرف های شما، دقیقا نقطه مقابل فرمایشات رهبری درمورد جوانان و دانشگاهیان است"
_________________________
امام فرمود: دختروپسر در محیط دانشگاه مثلا چه میخواهند بکنند آن هم درمقابل استاد؟؟؟؟؟؟

الان اومدیم چشمامون رو باز کردیم" تک جنسیتی کردیم رفت پی کارش"

دیگه کسی نمیره توی باغ خمینی شهر، تجاوز کنه؟؟؟؟؟
دیگه امثال این عقرب سیاه، پدید نمیان؟؟؟
(نکنه عقرب سیاه هم دانشجو بوده؟؟؟)
_________________________________
الان پارک و مجتمع های تجاری و سالن ها و خیابون ها و بوتیک ها و ..... ما، سالم اند؟؟؟؟
همه دانشجو اند؟؟؟؟
____________________
لااقل یه ذره احترام قائل بشید و دانشگاه را محیط شهوانی نبینید"
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر من کلی بود دلاور...

از حق نگذریم خیلی از دانشگاهامون واسه درس خوندن نیست...

منم نگفتم تک جنسیتی کنین

عرض کردم دانشگاه تک جنسیتی هم اضافه کنید...

داداش من
وقتی قدرت انتخاب بزاریم واسه دانشجو کلی از مشکلات تحصیلی و شاید اینطوری حل بشه همین!

و الا فساد ماشالا تو همه جا رخنه کرده منم منکرش نیستم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب امیرعلی بابت کامنت اخرت
بسیار جمله متینی بود
نظر شما از نظر من کاملتر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نمونه از بی سوادی بی بند و بارها : طالبان و متعه؟!! طالبان سنی هستند و متعه یا همان صیغه ربطی بهشان ندارد مجید جان دلبندم ! در ضمن طالبان کلا به زنان اجازه تحصیل نمی دادند و این ربطی به مناسب سازی فضاهای دانشگاهی و پاکسازی دانشگاهها از مسایل مزاحم نداره .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش مجید واقعا ممنونم به خوب موضوعی اشاره کردی . اما اینها دارن ایران رو با اروپا مقایسه میکنن پس احتمالا راضی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب این غرب زده های خودباخته از پیشرفت همین حالیشون میشه دیگه . مگه نمی بینی این همه ارایش و افراط رو ؟ در صورتی که یک دانشجوی غربی دختر یا پسر به شدت ساده پوش و ساده زیسته . جهان سومی هستند دیگه . عقب مونده های مفلوک .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۸۰
۳۵۱
بعضیا هر غلطی که می کنند توجیهشون اینه که مردم خواستند

گشت ارشاد راه میندازند، میگن مردم خواستند
ماهواره جمع می کنند، میگن مردم خواستند
بین پسر دخترها تو دانشگاهها دیوار می کشند، میگن خواست مردم بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غلط رو فعلا .... ها و فاسدان می کنند و حکومت باید جلوی این ......... رو بگیره تا گندشون همه خانواده های ایرانی رو نگرفته .
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما که همینجام هویتی نداری از مردم حرف نزن

پدری که راننده سرویس دانشگاهه گریه میکنه میکرد میگف خدایا دخترم داره بزرگ میشه و حتما میخواد بره دانشگاه و پیشرفت کنه منکه میدونم و میبینم توی سرویس چه میگذره و خدانکنه بخوان اردوی علمی برن کوه ماشین من میشه ماشین عروس...

خواهر شما احیانا دانشجو نیست!

اردو چطور ؟ کوه فضا های باز علمی؟؟
نرفتن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
.......... شما اصلا فرهنگ و منطق سرت نمیشه که من باهات حرف بزنم

وقتی فرهنگ و احترام متقابل تو جامعه حاکم باشه مثل اروپا یا مثلا مالزی و ... شمای بی منطق دیگه توش جایی نداری که نگاه هوس بازتو به ناموس آدم بندازی
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
چی باز؟؟

باشه تو که نفهمیدی و نمیفهمی پس برای ایندگان میگم

منظور من از ارتباط های بی حد و حصر بود

شما که از خودت مطمئنی نیازی نیست بهت بر بخوره

اما اگه چشاتو باز کنی و خودتو جای خانواده دختر قرار بدی میتونی درک کنی

والا منم توی سرویس گردشگری دانشجویی باشم موافق تمام تفکرات تو هم قماشیاتم!
و صد البته از تو بدترم!!
غیرتی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس گشت ارشاد رو به خاطر ناموس ما راه انداختن تو مخالفی؟ماهواره رو به خاطر ما جمع کردن چون زود جذب میشیم ناراحتی؟بین دختر پسرها دیوار میکشن تا از صد درصد دخترهای ما99درصدشون زن نباشن حتی اگه پای ناموس خودت هم میون باشه باز میگی نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غیرتی این امار 99 درصد رو از کجا اوردی؟ چرا این قدر شورش می کنید؟ چرا اصرار دارید دخترهای فاسد مناطقی از تهران رو به هم ایران تعمیم بدید؟ والا طرفهای ما اوضاع اصلا اینطور نیست و همچنان فاسدها اقلیت ناچیزی هستند. البته شاید تهران شما همبین قدر فاسده ولی چند شهری که من ازش اطلاع دارم و بهش رفت و آمد دارم هرگز این طور نیست . فساد تهرونی تون رو به بقیه ایران تعمیم ندهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بومی گزینی بهترین گزینه ست تا این دخترپسرهای فاسد تهرانی در کشور پخش نشوند . مهم تر از جداسازی جنسیتی بومی کردنه .
نوید
|
United States of America
|
۱۹:۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲۰۵
خواسته ی همه یعنی چی؟ منظور از این جمله یعنی اینکه چون این موضوع مورد تایید ماست پس همه ی مردم هم موافقن و اگر هم موافق نباشن باید موافق بشن.اگر هم کسانی مخالف هستن و با زور هم موافق نمیشن پس در عرض 3 سوت ...............
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۵
۲۰۵
برای وزارت علوم و آقای دانشجو متاسفم ! همین !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا حتی اگه پای ناموس خودت هم ماین میون باشه باز مخالفی
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا این طرح صرف در نظر گرفتن تفکیک ، رفوضه و باطله ! باید پیش بینی چیزای دیگه بشه . الان هم دانشگاه هایی که تفکیک کردن فقط یه سری درس عمومی رو تفکیک کردن و سرویس. بقیه دروس رو دانشگاه نمی تونه تفکیک کنه چون امکانش نیست.

در هر صورت مخالفم مگر با اصلاحش.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۲۱۰
۱
این تصویر رو ببینید نمای کلی کسانی است که از تفکیک جنسی انتقاد میکنند
http://www.up.persianv.com/images/13x6i9qzbxgm7y63ipoe.jpg
چون مجرد هستند این حرفها رو میزنند
وقتی ازدواج کنند نظرشون برمیگرده
(صراط این کامنت رو بزار کمی هم میخندند)
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
مجیدجان:

ترول خنده داری نبود" بلکه نشانه متحجر بودن اون شخص بود"
_________________________
ترول میگه: دختری که 4 سال کنار دست یک سر نشسته مدرک لیسانس گرفته،بدرد زندگی نمیخوره،یعنی من اینقدر بی غیرتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این اسمش تحجره، یعنی همون تفکری که جناب طالبی در کامنت بالا دارند"
_______________________________
یعنی دختر دیپلمشو بگیره، توی خونه بمونه،تا یه شوهر گیرش بیاد، تا مبادا متهم به ناسالم بودن و درون محیط شهوانی !!!!!! دانشگاه قرار گرفته باشه"

این منطق شما، در هر جایی محکوم است"
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
این منطق من نیست
این منطق بعضی از این کسانی است که تفکری انچنانی دارند
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای احمدی دلاور ،شما مثل اینکه غیبگو هستید و نظراتی که افراد بیان نکرده اند را نیز میدانید و از جانب آنان مطرح می کنید.مثلا شما فرموده اید نظر بنده اینست که دختر تا دیپلم تحصیل کند و در خانه بماند و... بنده کجا چنین موضوعی را مطرح کرده ام.اصلا بحثهایی که در اینجا می شود بخاطر این است که دخترها با فراغ بال و بدون دغدغه به تحصیلات عالیه بپردازند.نقد ما به بی اخلاقیست نه به داشتن تحصیلات عالیه.درضمن عجب متحجرشناس متبحری هستید و چقدر خوب تحجر را می شناسید.اما هرکاری کنید از واقعیتها نمی توانید فرار کنید آنهم اینکه ارتباطات دانشجویان دختر و پسر منحط و خلاف ارزشهای اخلاقی و عرفیست و باید اصلاح شود هر قدر هم دوست دارید ما را متحجر بنامید اما لطفا بخودتان دروغ نگویید که گونه ای شرک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۱
۱۲۵
پس تکلیف ازدواج دانشجویی چی میشه ؟؟!!
شاهیندژی
|
Iran (Islamic Republic of)
پا طلاق دانشجویی وفساد جنسی در دانشگاها پاک میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۵۱
۰
من که می گم بد هم نیست . خیلی از این پسرها و دخترها برای لش بازی می آیند دانشگاه و نمی گذارند بقیه هم درسشون رو بخونند . من خودم دوستی داشتم که خیلی درسش خوب بود یکی دو سال بعد تبدیل شد به یکی از این داف های رنگ روغنی و درس مرس هم تعطیل! تمام فکر و ذکرش هم شد فلان پسر و بهمان پسر. در ایران چون اکثرا بی ظرفیت هستند دانشگاه رو تبدیل می کنند به .....
تازه یه جور مسابقه زیبایی هم بین دخترها در می گیره که هی باید با ارایش و چیتان پیتان خودشون رو مورد توجه پسرها قرار بدهند. اگه دختری از این رویه پیروی نکنه مورد تمسخر هم دخترها و هم پسرها قرار می گیره و از نظر روانی این خودش کلی فشار بر دخترها وارد می کنه . دیگه درس هم که کلا می ره تو حاشیه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۵۲
۱۲
درسته جناب ناشناس اشخاص موافق این طرح نیز جزء مردم هستند که کم هم نیستند
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۲۶۷
۳۷۷
یک سوال برادران جوابش را نشر کنید اگر خودش را که واقعیت است انتشار نمی کنید:
عضی برادران از چشمان ناپاک در دانشگاهها می گویند خوب این چشمان و دلهای هوسناک در خیابان ها هم هستند، خوب یک دیواری چیزی بکشید خیال همه را راحت کنید و برای خود کارت تردد ویژه صادر نمایید.
آدم افسار شهوت اش باید دست چشم و دل اش نباشد. اما سوال اصلی اگر تا جایی اختلاط جمعی پیش آید فقط شهوت حاکم خواهد بود، چرا در حج این قضیه نیست؟
در حج زنان و مردان شانه به شانه هم دور کعبه می چرخند و حتی به یکدیگر نیز رخورد می کنند و لنگی هم بیشتر بر تن ندارند، خدا هم حج را زنانه مردانه نکرده اما خوب اگر آنجا هم دست شما بود چنین می کردید.
کمی نگاه خود را عوض کنید و فکرتان را بشویید و رفتار خود را به همه نسبت ندهید و خود را بالاتر از خدایی که می پرستید ندانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک بر سرت که حج رو با دانشگاه یکی میکنی
حج نشانه ای از اخرت است که نشانه این است که انسان نباید امریکا رو بپرسته در ثانی حکم خداوند است
در مورد دانشگاه کجا گفته که دختر و پسر بغل هم بشینند
در مورد استدلال دیوار کشیدنت
حالا که نمیشه زن و مرد رو جدا کرد بیام در wc تفکیک جنسیتی انجام ندیم
نمیدونم حضرت زهرا هم طالبان بوده
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر متهم به طالبان بودن نکنید این حدیث از حضرت زهرا است
حضرت در وصف این که بهترین چیز براى زنان چیست ، فرموده اند : این که زنان، مردان را نبینند و مردان هم زنان را نبینند.

میدونم نظر از نظر شما طالبانی است ولی خب حضرت زهرا فرمودند

در مورد این که میگی دیوار بکشیم
حالا که نمیشه جلوی اختلاط رو گرفت بیایم تمام مسائلی که تفکیک جنسیتی هست رو ازاد کنیم مثل wc مثل فروشگاه لباس و مثل پزشک زنان

هر چند میدونم توضیح دادن به تو کوبیدن اب تو هاون است یا خوندن خر تو گوش یاسین ولی

خدا میگه که به فواحش حتی نزدیک نشید نه این که انجام ندید حتی نزدیک هم نشید
ولا تقربوا الفواحش
انعام 151
حالا ما بگیم در اوج شهوت جنسی بغل هم بشینید و شیطان هم که در کمین نیست

در مورد حج فرمان خداوند هست که میگه و یکی از شرایط احرام این است که شهوت رو برای چند روز به کنار بزاری (حتی از همسری که حلال است)
در مورد حج فرمان خداست
ایا در مورد دانشگاه هم فرمان خداست که بغل هم باشند؟
ایا اگه کنار هم نباشند علم اموزی به مشکل میخوره؟
ایا حرف خدا نباید به اندازه حرف یه فرد عادی اعتنا کنیم
صد البته که الان اب تو هاون کوبیدم
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
با عرض معذرت بهترین مثالی که برای قیاس مع الفارق می توان آورد این مقایسه حج با کوچه و خیابان و محیط دانشگاه است.معذرت می خواهم عجب مقایسه بی منطقیست یعنی افرادی که در کوچه و بازار رفت و آمد می کنند حکم افرادی که کعبه را طواف می کنند را دارند؟ یعنی با گشت و گذار در خیابان اینها هم حاجی می شوند؟اگر در سواحل ـنتالیا بگردند هم می توانیم آنها را در حکم حاجی بدانیم آیا؟عجب مقایسه مسخره ایست شما از افاضات آقای صانعی است که بیان کرده اید و حرف غلطی است.آقای sss یک موضوع مهم را فراموش نکنید اینکه چگونه باید باشد مهم است اما بسیار مهمتر از آن اینست که وضعیت واقعا چطور است؟کاش وضع طوری بود که نیاز به این نوشته ها نبود اما وضعیت اخلاقی در جامعه بقدری بد است که دیگر نباید پنهان کاری کرد.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک بر سر جنابتان، حج و دانشگاه و به ظن فکر منورت WC ندارد انسان باید انسان باشد حال می خواهد هر کجا باشد.
بغل هم نمی شینند شما ذهنتان به جای تخته جای دیگری را می نگرد.
زهرا و زین هم حرف می زده اند و با سایر مردم زندگی می کرده اند.
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
sss فکر کنم کامنتی را که درج نموده ای خودت هم نمی دانی چه نوشته ای و منظورت چه بوده است.wc داشتن حج یا دانشگاه چیزی را اثبات یا نفی می کند .درنهایت روابط سالم میان مرد و زن از نظر اسلام کاملا تعریف شده است اما اگر شما فکر میکنید بیشتر از احکام دین خدا حالیتان می شود پس راحت باشید.ما از مسئولین نظام میخواهیم بجد در فکر ایجاد سلامت اخلاقی در جز جز جامعه باشند و گرنه تمام افراد باصطلاح قرائت خود را دارند.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
ssss
در باره جمله اخرت یه توضیح میدی
زهرا چیه؟
خاک بر سرت کنند
احترام چی میشه؟
حضرت زهرا(س)
مجددا خاک برسرت کنند
در ضمن حضرت صدیقه کبری تا وقتی که ضرورت نبود در خانه بودند
کسب علم هم از ضروریات است(البته به نظر من)
ولی هیچ جا گفته نشده برو بغل دست یه نامحرم
برای بار سوم ...
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا هم در میان مردم راه می رفت و حضور داشت و حتی خطبه می خواند.
اما شما هر حضور دختر پسری حتی در کلاس درس و که معمولاً تعدادی زیادی دانشجو و لااقل یک استاد در آن حضور دارد را محیطی بس خطرناک برای همه می دانید، خوب پس در ادارات هم که جمعیت کمتر است و شهوت طرف را دم در نمی گیرند. به قول شما اوج شهوت جنسی همراه اوج رشد عقلی است و کسی که وارد دانشگاه می شود باید از نظر علمی و عقلی یک چیزی داشته باشد (البته جز شما برادران که با سهمیه به دانشگاه می روید) در همه جا انحرافات وجود دارد اما این امر سبب رفتارهای طالبانی نمی شود.
در مورد حج هم اگر دست شما بود زنانه مردانه اش می کردید چون زیارت حرمین در ایران، نگاهتان ه همه چیز جنسی است، انهم از نوع شهوت آلود.
سیاست های طالبانی تان را سال هاست در کشور اجرا می کنید کدامین آمار انحراف را پایین تر آورده اید؟ البته بجز روی کاغذ؟ سال هاست به شما می گویند این سیاست ها راه به جایی نبرده و شرایط را بدتر می کند و نتیجه اش هم معلوم است اما کو گوش شنوا. همان قضیه یاسین است گوش شما برادران.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر حجاج همان افرادی هستند که در کنار من و شما در خیابان و دانشگاه و تاکسی و سایر اماکن جامعه حضور دارند. قدیس و فرشته نیستند که از آسمان بیایند، نکند تا حالا حاجی مال مردم خور و مجرم ندیده ای؟ دم گیت خروج و ورودی به عربستان هم شهوت انسان را تحویل نمی گیرند. طرف افسار و لگام شهوت اش دست خودش است. بسیاری از کسانی که میلیارد میلیارد به جیب زدند حاجی هم بودند.
اما در مورد وضعیت امور جامعه و گشت ارشاد و تفکیک و عدم اختلاط سیاست های شما برادران بود که در جامعه اجرا شد حال اگر وضعیت را بد می بینی نتیجه عمل خود شماست و الا دیگران از همان اول می گفتند این سیاست های طالبانی راه به جای نمی برد و اوضاع را بدتر می کند اما شما به جای تعقل باز بر راه بدتر از قبل پا فشاری می کنید.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر نفهمیدی مشکل من نیست.
اما دستورات اسلام دراره روابط زن و مرد چرا در سایر کشورهای اسلامی متفاوت از شماست؟ شما مسلمان تر هستید یا آنها بی دین؟
در مورد حج هم اگر دست شما بود باز چون همیشه از خدا هم سبقت می گرفتید و حج را هم زنانه مردانه می کردید. چون فکر می کنید تصورات هم مانند شماست.
در این سی سال مسئولین چه گلی به سر دین و حجاب زده اند که حال بخواهند بزنند.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید دلبندم، اینکه من پیامبر خدا و دخترش را با پشوند و پیشوند بخوانم یا نه باز هم یک امر شخصی است که بعید می دانم این چیزها سرت شود. شما کلاً علاقه وافری بع افزودن القاب به افراد دارید یک 7 تا 8 کلمه در قالب لقب فرد باید بگویید تا برسید به اسمش و این هم نتیجه آن.
کلاً ادب هم از سر روی مبارکتان می بارد که البته مصداق بارز یکی از صفات ارزشمدارن است و با این صندوقچه ادبی که دارید لازم نیست بالای منبر درس اخلاق بروید.
زنان هم اگر ذیدتان را نسبت به آنها تغییر دهید لازم نیست در صندوقچه و پستوی خانه بمانند مانند 7 میلیارد آدم دیگر، اگر فردا تگاهتان به پسران جوان هم مانند زنان شد آنها هم باید به پستو بخزند؟ برادر.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
اضافه کردن القاب نشانه احترام گذاشتن است
البته که بعید نمیدانم که شما احترام گذاشتن به ظاهر رو هم رعایت نکنید
شما دوستان اکبر گاف هستید
من یک حدیث نوشتم
متهم به طالبان شدم

من نسبت به مخاطب کامنت میزارم
شما وقتی احترام به بزرگان دینی نمیزاری همین هم زیادت هست

بفهم زندگی کردن با زندگی ایده ال کردن فرق میکنه
فرمایشهای ائمه برای دنیا و اخرت ایده ال هست
بدون این فرمایشات هم میشه زندگی کرد ولی دیگه ایده ال نیست
من موندم خدا رو به اندازه یه مخترع ساده قبول ندارید
هر مخترع بد و خوب اختراع خودش رو بهتر میشناسه
خدا هم خوب و بد بنده رو از طرف پیامبران و ائمه گفته
ایا خدا به اندازه یه مخترع ساده هم نمیدونه؟
مخترع یک وسیله قوانین استفاده از وسایل رو میگه تا بهترین کارایی با کمترین هزینه از وسیله گرفته بشه
ایا ما قوانین رو رعایت نکنیم نمیتونیم از وسیله استفاده کنیم؟
شاید بتونیم ولی بهترین بهروری رو نداره

اگر تمام 7 میلیارد که کمه 70 میلیارد انسان بر خلاف نظر ائمه رفتار کنند بهروری کامل در زندگی این دنیا و اون دنیا رو به دست نمیاره
چرا؟
چون به قوانین مخترع خودشون (خداوند)رفتار نمیکنند
انسان میتونه بدون دین هم زندگی کنه
ولی کیفیت زندگی دنیا و اخرت(هر دو با هم مهم هستند بلکه اخرت مهمتر)کیفیت پاینی دارد

الان دوباره بگو 7 میلیارد
کم نیار بگو
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
این زندگی ایده آلی که فراهم کرده اید: فقر، گرانی، بیکاری، بدبختی، تحریم، فلاکت، دروغ، اختلاس، گماشتن افراد نالایق بر راس امور، پر و بال دادن به افراد دارای پرونده کیفری و مسئول کردن آنها و هزاران شاهکار دیگر به اسم مصلحت اندیشی؟
علی هم به همین روش امرای خود را انتخاب می کرد و تقسیم اموال می نمود؟
از علی فقط بلدید گویید امام اول شیعیان سرور زمین و زمان، زاده کعبه علی فقط القاب.
اما زره علی پشت نداشت و علی نان جوین می خورد و کار می کرد و مال نداشت فقط شامل حال مردم می شود نه برادر؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
هر چی به تو بگن انگار خر تو گوش یاسین خوندن است
صحبت های ائمه برای کل زمان برای کل مکان است
در مورد ایران هم به پیشنیازهای این جامعه نرسیده

قبل از نظام اسلامی چه توجیهی میاوردی

کلا تو اسلام رو با نظام اسلامی یکی میدونی

در صورتی که نقص های نظام اسلامی رو نباید به اسم اسلام گذاشت
البته ادم مغرض این کار رو برای کوبیدن اسلام انجام میده

بفهم زندگی ایده الی که ائمه گفتند در ایران هم رخ نداده
یعنی ما هم اون بنده گی که خدا میخواد رو نداریم
حضرت علی میگه من قله هستم هیچ کس به من نمیرسد در زهد تقوا و دین داری و تمام وجوه مثبت
حالا که هیچ کس علی نیست پس بریم سراغ روش غربی
یه ادم بولهوسی مثل کلینتون که به زنش خیانت بکنه بشه زمام دار کشور

در مورد فقر هم گفتم به خدایانتون بگید تحریم نکنند درست میشه
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
تمام این بگیر و ببندها را نظام اسلامی به اسم اسلام انجام می دهد اما بقیه شاهکارهای وی را باید به پای حسا بقال سر کوچه نوشت.
کلینتون بد بود اما به نظر مبارک افراد اختلاس گر و مال مردم خور و ربا بگیر و متهمین دارای پرونده کیفری و جزایی از او بهتر هستند و یا افرادی که هر روز شعاری می دهند و ادعایی می کنند.
و افرادی دیگر که همه چیز را جنسی دیده و همه جا را زنانه مردانه می کنند؟
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مجید با نظر شما موافقم ولی در خط آخر شاید به قصد شوخی فقر مملکت رو به تحریم ها ربط دادین ؟!

به نظر من درصد بالایی از فقر جامعه به دلیل عدم کفایت برخی مسئولین هستش چون خودشون هم همیشه میگن تحریم ها بر ما اثر نداره .

قطعا و یقینا نمیشه مشکلات و فقر جامعه رو به تحریم ها ربط داد !
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا طاها

اصلا تحریمی که تاثیر نذاره تحریم نیست
مخصوصا که بگن فلج کننده
تحریم ها و بی کفایتی مسولین اقتصادی دولت باعث همچین اوضاعی شده
سوال :
چرا مسولین میگن تحریم ها تاثیر نداره؟
نیت تحریم ها این است که اکثریت ایرانیان و دولت جمهوری اسلامی از حق داشتن انرژی هسته ای چشم پوشی کنه
پس تحریم ها بی اثر بوده
یعنی به هدف خودش نرسیده ولی به اقتصاد بیماری که هر چند وقت یک بار اختلاسی درش دیده میشه فشار میاره
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲۷۴
من مخالفم اینم که میخوان دانشگاه هارو تک جنسیتی کنن با این کارشون فقط و فقط فساد رو بیشتر میکنن همین،الان که دختر و پسر باهم ان وضع اینه وای به حال این که جدا شدن،یکم عاقلانه فکر کنین
neda
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲۷۴
خواسته من که نیست من شدیدا مخالفم،من واقعا برای کامران دانشجو متاسفم خیر سرش اومده دانشگاه رو درست کنه بدتر داره گند میزنه به همه چی
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
یه بار دیگه حرفای آقای دانشجو رو بخون:
من که خجالت کشیدم،مسئول امور ما، عقیده اش اینجوریه!!!!!!!!!
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱۶۴
1.مدرسه هم زنگ تفریح داره
2.من جز اون خواهران و برادران نیستم این جوری راحت ترم
در ضمن من و اونایی که به خوشی دانشگاه معتقدیم(حد اقل اطرافیان خودم) رو بازی میکنیم آقا نه زیر زیرکی ........ و بگیم خواهرانه برادرانه درس میخونیم.
مریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
سارا شاید تو دوست داری ملعبه دست چند تا مرد باشی و برای جلب کردن توجه شون خودت رو تبدیل به عروسک کنی و هدفت بشود همین ! ولی ما نمی خواهیم و حق داریم در محیطی آرام و بدون مزاحمت افراد عقده ای و بی بند و بار تحصیل کنیم. برای شما هم سفر به کشورهای جهان سومی اطراف و رسیدن به مراد دلتون !!! پیشنهاد میشود . توصیه می کنم سریع تر اقدام کنید چون زمان سریع می گذرد و سن و سال بالا می رود و در این بازار که هر روز کالاهای نو تر و جدیدتر وارد می شود تاریخ انقضایتان به سر می رسد و لاجرم می شوید کهنه دل آزار !!
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
ماشاا... خواهر چه ارزشی رای خودت قائل شدی و جنس خود را کالایی دارای تاریخ انقضا می دانی.
اینهایی که دستور تفکیک جنسیتی می دهند از آن طرف غقد موقت و صیغه را پیشنهاد می کنند.
کشورهای جهان سومی؟ می شود بگویید ایران جهان چندمی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اس اس اس جون این واقعیت دنیاییه که شما رو این طور فریفته ؟ اگه نگاه شما به زن انسانیه پس این "داف" که می گویید قضیه اش چیه ؟!!!! برای چی در طرف شما زن ها این همه آرایش می کنند و جراحی پلاستیک تا از حالت طبیعی شون خارج بشن ؟ برای چی وقتی سن شون میره بالا اصرار داند حتما پوستشون رو بکشند ؟ چرا خودت رو به اون راه زدی؟ مگر توی دانشگاه می توان بود و ساده گشت و متهم به املی نبود ؟ مگر دخترهای ابرو بر نداشته رو تحقیر و تمسخر نمی کنید ؟ مگر قیافه زن ها رو مسخره نمی کنید ؟ چند مورد رو برات مثال بزنم که همفکرهات عکس زنهای محجبه رو گذاشتند و ظاهرشون رو تحقیر کردند ؟! در دنیای غرب هم که زن رسما کالاییست برای تبلیغ و البته حال و حول مردها . اظهر من الشمس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایران هم با وجود مقلدین خودباخته ای مثل شما جهان سومیه . جهانی سومی بودن رو میشه در این زنهای هفتاد قلم آرایش کرده ی عقده ای و مردهای هیز و چشم چران که زن رو یک چیز جنسی می دونند کاملا ردگیری کرد!! ازدواج موقت هم البته اجباری نیست ولی داف شدن و داف ماندن و فشار آوردن و تحمیل و تحقیر و تمسخر دختران در فرهنگ غربزده های ایرانی یک چیز وافعی و عینیه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن آقای اس اس اس من تو این دانشگاهها بودم و دارم در مورد چیزی می گم که تجربه کردم . دخترها در دانشگاههای ایران فقط عروسکهای بزک کرده ای هستند برای تنوع طلبی مردها . اینقدر فشار به آدم وارد می شه که گاهی دلش می خواد درس رو ول کنه و سر بگذاره به بیابان .
علي
|
India
|
۰۱:۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۲۰۵
۰
از اين وضعيت چه بايد بگم جز اللهم عجل لوليك الفرج
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۲۰۶
۳
اون دوستانیکه مخالف شدید تک جنسیتی شدن دانشگاهها هستند نگران چی هستند ؟ تو میخوای کسب علم ودانش کنی و به کشورت خدمت کنی چه ربطی داره به این که بغل دستت دختر باشه یا پسر ؟ بینی و بین اللهی اگه فرقی داره بگو ما هم بدونیم ! البته شاید هم دانشگاه دیگه محل کسب علم نباشه فقط و محل کسب چیزای دیگه هم باشه ! الله اعلم . شاید هم محیط خشک میشه اخه وقتی خسته شدی نگاه کنی دورو برت و حوری وش ها رو ببینی خستگیت در میره ولی وقتی نگا کنی چند تا پسر اخمو وسیبیل در رفته (البته کسی دیگه سیبیل نیمذاره ابروم تازه برمیدارن ) رو ببینی بدتر دلت بگیره . جو دانشگاهای ما حتی توی دورافتاده ترین جاها هم شده روابط نامشروع من به هر کسی بگید قسم میخورم که جدایی جنسیتی به نفع اخلاقیات جوونهاست .دانشگاههای ما شده محل فسق وفجور . ابوعلی سینا وامثالهم از زنان دورشدند که شدند دانشمند اگه کنار زنان میخواستند باشند که میشدند فتحعلی شاه قاجار که توی هزارتا زن ودختر میلولید و فکر وذکرش شده بود ... دوستان حضرت عباسی خودتون بشینید و با خودتون مردانه فکر کنید واقعا برای چی مخالف این تفکیک هستید اگه نظرتون خدا و پیغمبر وعلی پسنده که فبها اگه هوای نفس پسنده که معلومه توی عقایدتون تجدید نظر کنید . من خودم اینقد فسقو فجور توی این دانشگاهها دیدم که از دانشجو بودن خودم پشیمون میشم گاهی ! پس خداوکیلی از روی هوا وهوس حرف نزنید . نترسید برون دانشگاهم میشه دختر خوب پیدا کنید و ازدواج کنید . مخلص همه جونای با غیرت
یا علی مدد
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
بازم افکار عقب مانده! بابا اون مغزتون رو حداقل هر 100 سال یکبار آپدیت کنید بد نیستا!

یه جمعیت حداکثر 500 هزار نفری می خواهید به 75 میلیون آدم زور بگید!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
یک فرقش اینه که من ساکن تهرانم و دانشگاه امام خمینی قزوین میرم. از این ترم چون زن و مردش کردن کلاسها نصف شده و به ناچار باید کل هفته رو اونجا بمونی

در صورتی که ترمای پیش حداکثر 3 روز قزوین بودم. از کارو زندگیم هم نمی افتادم!

این تازه یک مشکلشه. افتاد؟
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
صحبت شما کاملا صحیحه ولی خیلی از دانشگاه ها واقعا نمی تونن با تفکیک تعادل رو بین دختر ها و پسر ها برقرار کنن . یعنی بعضی از واحد ها استادهای خبره برای دختر ها انتخاب میشن و بلعکس . و همچنین مشکلاتی دیگر.

ضمنا مشکلی که امیر گفت هم وجود داره. البته با سطحی متفاوت بین دانشگاه های مختلف.

حقیقت اینه که دانشگاه های ایران الان محدودیتشون در حدیه که زوج و فرد کردن و اینها جواب نمیده . این که آقای قرائتی هم گفتن صبح ها خانمها بعد از ظهر آقایون هم آخر ظلمه . بازدهی صبح و بعد از ظهر خیلی فرق داره ، دو شیفته کردن هم که خیلی مسخره اس !
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان عزیز این مشکلاتیکه فرمودید قابل حله فقط یکم مدیریت میخاد . مشکل اساسی چیز دیگه ای هستش . بعضی دوستان میگن ما چرا فدای کسایی بشیم که دانشگاه رو با جاهای دیگه عوضی گرفتن . چرا ما خودمونو معصوم میدونیم .بابا ما هم جوونیم ممکنه خطا کنیم . دختر وپسر وزن ومرد مثله پنبه واتش هستند کنار هم باشن همدیگه رو نابود میکنن . امیر المومنین علی (ع) در سلام کردن بر همه مقدم بودند ولی به دختران جوان سلام نمیکردند . علتشو پرسدند فرمودند : میترسم در این سلام وجواب شیطان وارد بشه .خوب دقت کنید وببینید چه کسی داره این سخن را میگه . مولای عارفان وزاهدان و صالحان . وقتی علی چنین حرفی بزنه ما چی بگیم .ولی حداقل میتونیم یاد بگیریم واستنباط کنیم که ارتباط حداقلی با جنس مخالف به نفع همه ماست .والله قسم منم ته دلم میگم زیادم خوب نیست جدا شدن جنسیتی ولی خوب میدونم اینحرف هوای نفسه ! عقل چیز دیگه ای میگه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۱۶۳
۳
من نمی فهمم اگر دانشگاه ها تک جنسی بشه شما مخافان می میرید!!!!!!!!!!!!! نکنه فشا خون یا قند خونتان بالا می زند!!!! رابطه دختر وپسر فقط باید در قالب ازدواج باشد و ازدواج دو نمونه است دائم وموقت
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
بودن دختر و پسر در کلاس منبع فساد اما صیغه موقت آنها نه تنها فسادی ندارد بلکه ثواب است خودت معنی حرفهایت را می دانی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۲۹
۱۶۳
اینکه تو خبر گفته شده دانشگاه تک جنسیتی خواسته نه خواسته من و نه خواسته همکلاسی های منه تازه ما چه گناهی داریم که باید فدای افرادی شویم که دانشگاه را با جای دیگر اشتباه گرفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طوری کامنت گذاشته انگار قراره اینها رو ببرند و تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار بدهند !!! بابا دانشگاه محلی ست برای تحصیل کردن نه دختربازی و هیزی و چشم چرانی و غیره و ذلک!
آرش
|
Netherlands
|
۲۱:۳۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۵۸
۱۶۳
حالا که نوبت ما رسید...
ناشناس
|
Netherlands
آش دهن سوزی هم نیست بچه جون !
در ضمن استفاده از فیلترشکن مناسب سن ات نیست پسرم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱۶۴
الان که دانشگاهها مختلطه مگه مشکلی بوجود اورده؟ خوب ادمهای عاقل اگه دختر وپسر در جای رسمی مثل دانشگاه با هم حرف نزنن خوب می رن تو پارکا و جاهای دیگه این که نشد حل مسئله.
احیانا خواست مردم، رای گیری شده دیگه یا منظور خودشو و برو بچه هان
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۷۹
۳۲
جناب طالبی،انگارپاسخ به دلاورران را درزمره وظایف خود تلقی می کنید. بی آنکه بخواهید بنگرید:آخر کدامین ذهن ناآرامی اینگونه آرام تر خواهدشد!سخنان شما را تکذیب نمی کنم چراکه این مسأله همچنان بحث برانگیز است و انکاری هم نیست که دانشگاه امروز،دانشگاه دیروز نیست وامروز امام نیست که باشد وبنگرد وتاییدکند،دلاورهای عزیزکمی قاطع ترباشید:مادوگروهیم مرد وزن،این جامعه ازآن ماست ودانشگاه نیز سهم ماست ؛لذادانشگاه محل علم وپژوهش است واین ارشمند تراز مسائل حاشیه ای چون آشنایی باجنس مخالف وازدواج با هم دانشگاهی ست .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
بینی بین الله:

خودت که دانشجو هستی"حرف این آقا، که به راحت داره میگه، محیط دانشگاه، یک محیط کاملا شهوانی هست قبول داری؟؟؟؟؟؟

به ولله، توی دانشگاه ما، من همون چیزی رو میبینم که در جامعه هم میبینم"
این آقا داره میگه،دختر وپسر هیچ حرفی بجز مسائل چیزی باهم ندارن!!!!!!!!

آخه این چه منطقیه؟؟؟
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب دانشجو ، بنده امروز خارج از شهر بودم و نتوانستم به سایر کامنتها جواب دهم لطفا مرا ببخشید. در مورد مطالبی که خطاب به احمدی دلاور نوشتم دلیل آن لحن آزار دهنده و انحرافی مطالب ایشان بود اگر یکبار دیگر کامنتها را بخوانید به یکی دو نفر از عزیزانمان هم جوابهایی داده ام آنها هم نظرات شخصیشان را مانند اصول کلی پذیرفته شده برای همه و مثل وحی منزل مطرح کرده بودند.جناب دانشجو آرام بودن یا نبودن ذهن بنده یا هرکس دیگری چه اهمییتی دارد؟مهم اینست که بدانیم همه مان باید به تکلیفمان عمل کنیم.کتمان واقعییتها آنهم زمانی که بحث تباه شدن هزاران هزار از جوانان مملکتمان مطرح است بزرگترین خیانتهاست مخصوصا برای افرادی که این موضوعات برایشان آشکار است.لطفا یک نکته مهم را فراموش نکنیم وقتی موضوعی را قبول داریم دیگر نمی توانیم چشمانمان راببندیم و رد شویم .جنابعالی گفته های بنده را در کامنتتان تایید کرده اید لطفا به این نکته هم دقت کنید که راجع به چه موضوع پراهمیتی صحبت می کنیم موضوعی که پیامبر اکرم(ص) هدف از مبعوث شدنش را کامل کردن ارزشهای اخلاقی بر می شمرد.پس قضیه بسیار بسیار مهم است و اینکه میلیونها جوان در دانشگاهها فاسد شوند و یا آسیب ببینند را نمی توان زیر سیبیلی رد کرد. تمام این مطالب برای این ذکر میشود که گفته های شما در سطور پایینی کامنتتان محقق شود اما وقتی واقعییات موجود کاملا متضاد با ارزشهایست که جنابعالی ذکر کرده اید اینجاست که اقدام به پیشگیری و درمان این معضلات بیش از هر زمان دیگری واجب بنظر می رسد.
بی خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱۰۵
من یک پیشنهاد دارم چطور کشور رو هم دو قسمت کنیم یک قسمت مردان وقسمت دیگر زنان زندگی کنند.اینطوری دیگه همه مشکلات حل میشه .
مطمئن باشید!شک نکنید امتحان کنید.
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب بی خط واقعا شما چرا اینقدر از مطرح شدن موضوع دانشگاههای تک جنسیتی ناراحت شده اید؟مگر دانشگاه مختلط چه چیزهایی دارد که شما نمی توانید از آن دل بکنید؟ مگر غرض از حضور در دانشگاه تحصیل نیست؟ پس وجود یا عدم وجود جنس مخالف در آنجا چه اهمییتی می تواند داشته باشد؟
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱۲۲
من معلم مدرسه و مدرس دانشگاهم. مشکل بجه های دبیرستان ما که مختلط هم نیستند بسیار اسفناکتر از دانشگاه های مختلط ماست اگر جداسازی باعث کم شدن تحریکات می شود چرا وضغیت دبیرستان های ما این طور است
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم نجمه می توانید توضییح دهید دانش آموزان دبیرستانی که شما آنجا تدریس میکنید چه کارهایی درون دبیرستان انجام می دهند که آنجا را بدتر از دانشگاهها میدانید؟یعنی مسئولان مدرسه شما در چند ساعت حضور دانش آموزان دختر آنقدر غافل هستند که این دانش آموزان کارهایی انجام می دهند که اسفناکتر از دانشگاهها است؟ زیاد منطقی بنظر نمی رسد.نجمه خانم شما حال فرض کنید دانش آموزان پسر هم به آن محیط اضافه شوند .با آن مدیریت و احاطه ای که مسئولان مدرسه تان بر دانش آموزان دارند تصور کنید چه محیطی بوجود می آید و چه اتفاقاتی روی می دهد.حضرتعالی یک موضوع را فراموش نکنید آنهم اینکه این دانش آموزان دختر تحریک پذیر وقتی با دانش آموزان پسر تحریک پذیر یکجا جمع می شوند و سالها با هم هستند چه اتفاقی می افتد؟همان اتفاقاتی که ما نگران وقوعش هستیم و متاسفانه دامنگیر بسیاری از این دختران و پسران می شود و ظاهرا شما آگاهی مناسبی از این ارتباطات ندارید.یک نکته اساسی هم که همه مان باید به آن توجه داشته باشیم اینست که مسئله فراتر از تحریک شدن یا نشدن است بلکه وجود ارتباطات منحرف بیشماریست که بعلت اختلاط بی دلیل میلیونها دختر و پسر دانشحو در چند سال حضورشان در دانشگاهها بوجود می آید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۱۰۴
۱
نظر همتون خوبه بد نیست اما لطفا درصد هم بدید چند درصد از دانشجوها قبل از ورود به دانشگاه هدفشون خوندن درسه.چند درصدشون برای دختر یا پسر بازی میرن؟درضمن کی گفته امریکا واروپا از این وضع دانشگاهاش راضیه؟کی گفته که ما هر کاری رو که اونها میکنن باید بکنیم
sl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱۰۴
اقا یه سوالی؟ اگه با جداسازی همه چی درس میشه پس چرا الان دختر و پسران دبیرستانی با هم دوست هستن ....... یکی جواب بده
متعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱۰۴
فکر می کنم باید برم از تو خیابون با تفکرات و فعالیت های شریک اینده زندگیم اشنا بشم. بجای اینکه فرهنگ اسلامی و شعور تو جامعه ترویج کنند دارند نگاه جنسی ترویج می کنند. نمی دونم دیگه کسی مونده که به طرفش به عنوان انسان نگاه کنه، نه زن یا مرد.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱۰۴
دانشکاه رو جدا کردن هااگر سهیه توی یک دانشگاه زیاد میاد وتوی یکی دیکه کم ماباید چی کار کنیم
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۱۵
۸۸
دلاور:طالبی حضور دارد ومی بیند ،او براساس مستندات میگویدکه این چاره کارساز تراست.ما هم هستیم ومیبینیم اما به گونه ای دیگرمیبینیم؛من میبینم که دردانشگاه من برسر این مورداختلاف است،اکثردانشجویان نمی توانند قبول کنند دانشگاه شان تک جنسی باشد،وحتی عده ای این راتوهینی بزرگ به قشردانشجو میدانند که البته ما هم درزمره ی همان افرادیم؛لیکن مستندات را نمی توانیم انکارکنیم ما میبینیم ونمیتوانیم خود را نابینا تلقی کنیم،حرف ها زیاد است واین مسأله از آنانی است که ما بازتاب هایش را بررسی نکرده ایم وتجربه ی آن را نداشته ایم. شاید اگر بادیدبهتری بنگریم ماهم به همان هایی برسیم که ادعا میکنند تصمیم شان بهترین است وشاید اینگونه است که راحتر بااین موضوع کنار می اییم.چراکه لایحه ای ست که تصویب شده و روندی ست که بخواهیم نخواهیم اجرا میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۰
۲۰۵
چند وقتی بود نمیخواستم نظر بدم و کلا بی خیال این عزیزان متحجر بودم
اما یه سوال دارم از تمام اون عزیزانی که از این طرح استقبال و حمایت میکنند
اینجا جدا کردی دختر و پسر رو
تو تاکسی
تو اتوبوس
تو مترو
تو صف نانوایی
تو صف مرغ کوپنی
و شاید صف هایی دیگر به حول قویه مجریه چکارشون میکنید؟؟
خیابون چی؟؟
میخواین اونم بجای زوج و فرد مونث -مذکرش کنید
به قران دلیل اصلی این همه بدبختی همین تصمیم گیری های درپیتی مسولان محترمه که معلوم نیست این نظرات رو از کجاشون در میارن؟؟؟؟؟؟؟؟
___________________________________
یا حق
چند خطی از خاطرات خانم اشراقی نوه ی امام (ره) : به امام عرض کردم چند روزی است در دانشگاه ها زمزمه هایی مبنی بر تفکیک و جدا سازی شنیده میشود امام فرمود: این دگر چه تفکری است ! اسلام هر چه ضربه خورده از همین متحجران بوده به مسیولی که قرار است این خطا را بکند بگویید بیاید نزد من تا گوشش را بگیرم ببینم این افکار را از کدام اسلام گرفته ... . قضاوت با منصفین
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این دو تا کامت
آخر حرف رو زد
یک کلام ختم کلام
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما از این همه مطلب فقط ایندو مطلب را پسند کردید؟ جواب کامنت دوم را که داده ایم لطفا دوباره مطالعه کنید.درباره کامنت اول مورد علاقه جنابعالی در صورت امکان به مطالب زیر توجه کنید:بنظر می رسد شما خیلی تلاش می کنید از ارتباطات نامشروع و خارج از عرف دفاع کنید واقعا چرا؟ وقتی کاری غلط است چر از آن جلوگیری نکنیم؟فارغ از اینکه مثلا افرادی مثل شما نگران افراد خاطی نسبت به دستورات دین هستند بنظرتان حکومت هم وظیفه ای در مقابل اینگونه افراد دارد یا نه و هرکس هر طور خواست می تواند رفتار کند؟ راستی شما فکر می کنید انقلاب اسلامی به چه دلیل انجام شد آیا از اهداف اصلی آن اتقلاب فرهنگی و جلوگیری از مفاسد اخلاقی آشکار نبود؟چرا افرادی چون جنابعالی هر کاری برای سالم سازی محیط جامعه انجام شود مخالفید؟من برایتان میگویم چرا؟ چون شما و اشخاصی امثال شما اعتقادی به زندگی سالم و بر اساس ارزشهای اخلاقی و دستورات دین ندارند و این جملاتی که می سازید بازی با جملات به منظور جلوگیری از هر اقدامی برای اصلاح جامعه است چه این اقدامات مناسب و کاربردی باشد چه بی اثر و نامناسب.
طالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما از این همه مطلب فقط ایندو مطلب را پسند کردید؟ جواب کامنت دوم را که داده ایم لطفا دوباره مطالعه کنید.درباره کامنت اول مورد علاقه جنابعالی در صورت امکان به مطالب زیر توجه کنید:بنظر می رسد شما خیلی تلاش می کنید از ارتباطات نامشروع و خارج از عرف دفاع کنید واقعا چرا؟ وقتی کاری غلط است چر از آن جلوگیری نکنیم؟فارغ از اینکه مثلا افرادی مثل شما نگران افراد خاطی نسبت به دستورات دین هستند بنظرتان حکومت هم وظیفه ای در مقابل اینگونه افراد دارد یا نه و هرکس هر طور خواست می تواند رفتار کند؟ راستی شما فکر می کنید انقلاب اسلامی به چه دلیل انجام شد آیا از اهداف اصلی آن اتقلاب فرهنگی و جلوگیری از مفاسد اخلاقی آشکار نبود؟چرا افرادی چون جنابعالی هر کاری برای سالم سازی محیط جامعه انجام شود مخالفید؟من برایتان میگویم چرا؟ چون شما و اشخاصی امثال شما اعتقادی به زندگی سالم و بر اساس ارزشهای اخلاقی و دستورات دین ندارند و این جملاتی که می سازید بازی با جملات به منظور جلوگیری از هر اقدامی برای اصلاح جامعه است چه این اقدامات مناسب و کاربردی باشد چه بی اثر و نامناسب.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۲۱۵
۱
سلام آقا این کار خوبی هست هردو طرف راحت تر درس می خونن. اگر برای درس خوندن بخوان به دانشگاه برن.
بی خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
اقای طالب عزیز:
برادر مگر هدف از ورزش سلامتی نیست پس چرا برای بدست آوردن برد پول بیت المال را هدر میدهیم.
مگر هدف از استفاده از اینترنت استفاده از فواید ان نیست پس چرا در اکثر همین کامنتهای نظر سنجی که فیلتر هم میشوند حداقا 50 درصدشون توهین به افراد دیگر است.
مگر هدف از انتخابات تلاش برای بهبود وضع ممکن نیست پس چرا همه برای رسیدن به فرد مورد نظر به پست مورد نظر وضع موجود را بیش از پیش الوده میکنند
و..........
ایا بهتر نیست کاری نیز برای این اهداف بکنید؟
بی خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
امتیازات واقعا مسخره است با یک حساب سر انگشتی میشه فهمید که امتیازات مثبت و منفی کاملا از پیش تعیین شده اند.
صراط اگر من درست فکر کردم لطفا امانت دار باشید.اگرم نه که چه بهتر
ناشناس
|
India
|
۰۰:۵۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
چقد اين همه بحث! WC‏ هامون زنانه مردانه هستش به قولي تك جنسيته! ببخشيد نميتونيد....؟! (اينبار سه نقطه رو خودم گذاشتم ربطي به كار روزانه صراط نداره!) آخر كلام اينكه بجه برو درستو بخون بشه يا نشه نميتوني درستو بخوني؟
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
خجالت بکشید ما احمق نیستیم الان اکثریت جامعه مخالف این طرح هستند با این مثبت و منفی گذاشتن های دروغی به جایی نمیرسید.