سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹

برگزاری انتخابات به شکل نیمه رایانه‌ای

وزیر کشور گفت: ‌انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خرداد سال آینده به شکل نیمه رایانه‌ای و نیمه سنتی برگزار می‌شود.
کد خبر : ۷۸۳۴۰

به گزارش صراط، مصطفی محمد نجار در حاشیه سفر به اردبیل اظهار داشت: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین میان دوره‌ای مجلس و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۴ خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به توافقی که با شورای نگهبان داشتیم ۲۴ خرداد برای برگزاری این انتخابات تعیین شده و ما تمهیدات لازم را برای برگزاری با شکوه این انتخابات تدارک می‌بینیم.

محمد نجار به سنگینی انتخابات ۲۴ خرداد در سال آینده اشاره کرد و افزود: وزارت کشور یک وظیفه و رسالت سنگینی را در برگزاری مطلوب، شایسته و همراه با آرامش و اطمینان خاطر احساس می‌کند تا در یک فضای سالم رقابتی این انتخابات در شأن نظام اسلامی برگزار شود.

به دنبال انتخاباتی کردن فضای کشور نیستیم

این مسئول خاطرنشان کرد: ما دوست نداریم از هم‌اکنون فضای کشور فضای انتخاباتی شود و آرام وظیفه قانونی و ذاتی خود را برای برگزاری یک انتخابات شکوه‌مند انجام می‌دهیم.

محمد نجار اضافه کرد: وزارت کشور بر اساس جدول و زمان‌بندی تعیین شده سعی می‌کند انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و می‌ان‌دوره‌ای مجلس را به شکل منسجم و در بهترین شرایط برگزار کند.

وزیر کشور در مورد رایانه‌ای برگزار شدن این انتخابات بیان کرد: ما همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی از شکل انتخابات را به طریق سیستم رایانه‌ای انجام می‌دهیم و بخشی را نیز به صورت سنتی خواهیم داشت ولی سعی می‌کنیم روند را به سمتی پیش ببریم تا در سال‌های آتی برگزاری انتخابات به شکل رایانه‌ای کامل باشد.