سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶

آخرین شماره "روضه" رایگان آمد

کد خبر : ۷۸۱۳۶

روابط عمومی گروه هنری روضه گفت : این شماره نذر امام صادق (ع) شده و هزینه ای بابت آن دریافت نخواهد شد.
وی ادامه داد: مصاحبه اختصاصی این نشریه  با شاعر انقلابی، حاج سید رضا موید بوده که این مصاحبه در حرم علی بن موسی رضا(ع) در کنار مقبره شیخ حر عاملی انجام شده است.
در این مصاحبه می خوانید:
شاعر ومداح با هم خوب باشن دیگه . شاعر شمشیر می سازه که بده دست شمشیر زن . اگه شمشیر زن نباشه شمشیراش زنگ می زنه دیگر . شمشیرزن هم اگه ابزاری دستش نباشه نمی تونه کاری بکنه . این ها لازم و ملزوم هم هستند . شاعر باید ابزار بسازد و این مداح است که باید بداند از چه سلاحی کجا استفاده کند . یک بار نوحه می خواند ، شعر راسته می خواند این دیگر به مداح بستگی دارد . اگر هم کسی هم شاعره هم مداح هم نوحه سرا او دیگر بش لطف شده است و ... .
در صفحه ی چهار، تریبون روضه به گفت و گو با استاد معلم دامغانی  در مورد شعر ماندگار ایشان «ماه غریبستان» و کتاب ایشان «رجعت سرخ ستاره» اختصاص یافته است.
در قسمتی از این نشریه مطلبی از شهید سید مرتضی آوینی آمده که تا کنون منتشر نشده و این سخنان در نمازخانه  موسسه روایت فتح در جمع عده ای از علاقه مندان و دوستان هنر و تبلیغات مطرح شده است. موضوع اصلی این بحث ها« ادبیات و هنر غربی و هنر اسلامی و وجوه تفاوت این دوست» آوینی در این اجلاس خودمانی حرف هایی زده که هنوز کهنه نشده و انگار همین دیروز گفته شده است.

به گزارش صراط، علاوه بر این مطالب در این شماره می خوانید: اینجا "میانمار"قتلگاه مسلمانان (گزارشی از اوضاع میانمار)- تخریب  حرم فرزندان آل الله(گزارشی از تخریب حرم نوه امام حسن در لیبی)- هیئتی جهادی؛در راه کربلا( گزارشی از فعالیت های گروه راه کربلا در کرمان)– شاخصه های شیعه ی جعفری- شاعر رسالتی، زینبی دارد- گزارشی از بزرگترین احیا عالم( گزارش از احیا حرم علی بن موسی رضا (ع) )- ده شب میهمانی کریمانه ( گزارشی از مراسم دهه آخر رمضان هیئت کریم اهل بیت اهواز)- افطار یک ساله روزه شعر و غزل ( گزارشی از دیدار شعرا با رهبر و مراسم افطار)
در بخش منبرنویسی نیز سخنان استاد میرباقری گنجانده شده است و در قسمت آقا فرمودند: سخنان رهبری در دیدار با شعرا قرار گرفته است.
لازم ذکر است برای اطلاعات تکمیلی و تهیه نشریه می توانید به سایت roze135.ir رجوع کرده یا با شماره 09167747236-06115535007تماس حاصل نمائید
نظرات بینندگان
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
the best
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
++++