چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

شكار قرقي در منزل مسكوني / زواياي پيدا و پنهان در مرگ زن جوان / تيراندازي مرگبار در نيويورك / روياهاي بر باد رفته

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.
کد خبر : ۷۶۴۷۶
"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.

21 سال حبس، جرم کشتار 77 نفر

 دادگاهی در نروژ، «آندرس برویک» را به جرم کشتار 77 نفر در حادثه بمب گذاری و تیراندازی سال گذشته، گناهکار شناخته و رای به سلامت عقلی وی داد. این دادگاه با رد درخواست وکلای برویک که خواستار تبرئه وی به دلیل مشکلات ذهنی شده بودند، او را به تحمل حداقل 21 سال حبس محکوم کرده است.

برویک بمب گذاری در برابر یکی از ساختمان‌های دولت و همچنین تیراندازی در کمپ جوانان حزب حاکم این کشور را که منجر به کشته شدن 77 نفر شد، پذیرفته است. در صورتی که ثابت شود حضور وی در جامعه مضر است، این احتمال وجود دارد که طول مدت محکومیت وی به صورت نامحدود افزایش یابد.

بسیاری از کسانی که از این حادثه جان به در برده بودند، و همچنین خانواده‌های قربانیان، با حضور در دادگاه خواستار آن شده بودند که دادگاه رای به سلامت عقلی برویک دهد، چراکه در غیر اینصورت وی می‌تواند از خود نسبت به این کشتار سلب مسئولیت کند.

برویک اعلام کرده است که این حمله را به آن جهت انجام داده که حزب حاکم از جامعه مسلمانان نروژ حمایت کرده است. وی همچنین جوانان کشته شده در این حادثه را کسانی خوانده که شستشوی مغزی شده و با مطرح کردن موضوع جامعه چندفرهنگی، تهدیدی برای خون اصیل نروژی به شمار می‌آمده‌اند.

این قاتل نروژی خود از این حکم استقبال کرده و آن را یک بیانیه سیاسی نامیده است. وی پیش از این گفته بود که یک «انقلاب مسلحانه» تنها راه برای جلوگیری از اسلامی شدن جامعه نروژ بوده است.

حکم حبس 21 ساله، شدیدترین حکمی است که دادگاه‌های نروژ می‌توانند برای یک نفر صادر کنند، که همین امر هم اعتراض خانواده‌های قربانیان را برانگیخته است.

............................................................

دستگيري سارق خودروهاي مدل بالا


به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسين بهمنياري رئيس كلانتري 113 بازار در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو در محدوده بازار تهران، در تشريح جزييات اين خبر گفت:به دنبال وقوع سرقتهاي متعدد خودرو و سرقت لوازم خودرو و اعلام شكايت از سوي مالكان چندين دستگاه خودرو سواري مدل بالا رسيدگي به موضوع به طور ويژه‌اي در دستور كار ماموران دايره پيشگيري كلانتري قرار گرفت و شناسايي و دستگيري متهم يا متهمان سرقت‌هاي اخير آغاز شد.

سرهنگ بهمنياري ادامه داد: پس از ارائه آموزش‌هاي لازم و تمهيدات صورت گرفته در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت خودرو و لوازم داخلي خودرو به شهروندان، مناطق جرم خيز و مكان‌هايي كه احتمال مي‌رفت سرقت در آنجا واقع شود، تحت نظر قرار گرفت.

كلانتر 113 بازار اضافه كرد:اين اقدامات ادامه داشت تا اين‌كه شب سي و يكم مردادماه ماموران دايره پيشگيري كلانتري هنگام گشتزني در چهارراه سيروس، به يك دستگاه خودرو سواري پژو 206نقره‌اي رنگ كه به صورت مشكوكي در حال تردد بود مظنون شده و بلافاصله نسبت به توقيف خودرو اقدام كردند.

ماموران پيس از اين‌كه خودرو را توقيف كردند از راننده جوان خودرو درخواست مدارك شناسايي كردند كه در بازرسي از راننده خودرو وي فاقد مدارك شناسايي و اوراق مالكيت خودرو بود به همين منظور ماموران با هماهنگي مركز پيام كلانتري مشخصات خودرو را استعلام كردند كه بعد از استعلام مشخص شد خودرو چند ساعت پيش از حوالي ميدان بهارستان به سرقت رفته است.

بهمنياري با اشاره به سرقتي بودن خودرو تصريح كرد:ماموران از طريق مركز پيام مشخصات مالك خودرو را دريافت و با همراه وي تماس گرفتند، دقايقي بعد وي ضمن معرفي خود به نام رحم خدا.ساعلام كرد:خودروام چند ساعت پيش از ميدان بهارستان به سرقت رفته است و مدراك آن نيز چند روز قبل به سرقت رفته بود.

اين مقام مسوول در پليس پايتخت اظهار كرد:با مشخص شدن موضوع ماموران سارق حرفه‌اي را پس از دستگيري مورد بازرس بدني قرار دادند كه در خلال بازرسي چهار عدد شاه كليد از متهم كشف شد.

در ادامه ماموران به سرعت متهم را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل و تخت بازجويي‌هاي فني قرار داند كه در جريان بازجويي‌هاي پليسيي مشخص شد متهم كه الياس. ح نام دارد از سارقان حرفه‌اي خودرو در مركز پايتخت است كه با استفاده از شاه كليد خودرو‌هاي مدل بالا را ظرف چند دقيقه به سرقت مي‌برد.

كلانتر 113 بازار در پايان با اشاره به اين‌كه مالك خودوريي كه متهم آن را سرقت كرده است با تنظيم شكايتي خواهان پيگيري پرونده است خاطرنشان كرد: پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل و به منظور سير مراحل قانوني و بررسي تخصصي تر به كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارجاع شد.

............................................................

تيراندازي مرگبار در نيويورك

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ساعت 9 صبح جمعه به وقت محلي نيويورك يك فرد مسلح بيرون از محوطه آسمان خراش مشهور امپاير استيت شهر نيويورك به طور كوركورانه عابران را به گلوله بست.

پليس نيويورك اعلام كرد كه بلافاصله ماموران در محل اين تيراندازي كه در تقاطع خيابان هاي مشهور پنجم و سي و چهارم رخ داد حاضر شدند.

به گفته پليس، در اين تيراندازي دستكم دو نفر از جمله فرد مسلح كه توسط پليس از پاي درآمد، كشته و هشت نفر مجروح شدند.

با صداي شليك گلوله جمعيت حاضر كه تعداد زيادي از آنها را توريست ها تشكيل مي دادند به وحشت افتاده و هر كس براي نجات جانش به سويي مي گريخت.

پليس نيويورك بدون آنكه توضيح بيشتري در مورد اين تيراندازي بدهد تاكيد كرد كه اين حادثه ارتباطي با تروريسم نداشته است.

آسمان خراش امپاير استيت يكي از جاذبه هاي توريستي نيويورك محسوب شده و هر روز هزاران توريست از آن بازديد مي كنند. در عين حال، خيابان هاي پنجم و سي و چهارم مقر بسياري از موسسات مالي بوده و اماكني تجاري محسوب مي شوند.

هنوز جزييات بيشتري در مورد اهداف اين تيراندازي كوركورانه و هويت ضارب منتشر نشده است.

............................................................

شكار قرقي در منزل مسكوني


پرنده شکاری که با ورود به یک منزل مسکونی باعث ترس و نگرانی ساکنان آن شده بود توسط آتش نشانان زنده بدام افتاد و به طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری 125، بنا به اظهار یکی از ساکنان این ساختمان هنگام ظهر ناگهان پرنده ای از یکی ازپنجره ها ی بازمنزل وارد اتاق ها شد و شروع به سر و صدا و پرواز از گوشه ای به گوشه دیگر خانه کرد که این وضعیت به شدت موجب ترس اعضای خانواده ام شد.

وی افزود: چون امکان داشت نوک و پنجه های تیز این پرنده ساکنان خانه را زخمی کند به همین خاطر سریعا با آتش نشانی تماس گرفته و در خواست کمک کردیم.

ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بادر یافت خبر این حادثه ظهر روز 5شنبه نیروهای ایستگاه 27 را راهی محل حادثه در محله جنت آباد تهران کرد.

آتش نشانان پس از بررسی ساختمان بیدرنگ این پرنده را که به نظر می رسد از نوع قرقی باشد بدون هیچ گونه آسیبی بدام انداختندو سپس در طبیعت رها کردند.

............................................................

مرد معتاد، پيشاني دوستش را هدف قرار داد


رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كردستان از دستگيري قاتلي كه پس از مصرف مواد مخدر، دوستش را در سنندج به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ احمدي‌تبار، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كردستان در اين باره گفت: مرداد امسال يك فقره قتل در شهرستان سنندج اتفاق افتاد كه در تحقيقات معلوم شد قاتل پس از ارتكاب جنايت متواري شده است.

وي افزود: با انجام كارهاي اطلاعاتي، مخفيگاه قاتل شناسايي و وي در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد و به پليس آگاهي استان انتقال يافت.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كردستان اظهار كرد: قاتل در اعترافات خود گفت، به اتفاق مقتول براي مصرف مواد مخدر به خارج از شهر رفته بودند، كه پس از مصرف مواد مخدر تصميم مي‌گيرند از خانه‌اي سرقت كنند كه در آنجا با هم مشاجره مي‌كنند.

سرهنگ احمدي‌تبار افزود: قاتل در ادامه اعترافات خود عنوان كرد كه در پي درگيري لفظي با سلاح كلت كمري‌اش ابتدا دوستش را تهديد و پس از بالا گرفتن مشاجره، يك تير به پيشاني وي شليك كرده و باعث مرگ وي شده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كردستان با اشاره به اين كه قاتل براي رد گم كردن موتورسيكلتش را رها كرده و جنازه مقتول را در نايلون پيچيده و در صندوق عقب ماشين انداخته سپس در گوشه‌اي پنهان كرده بود، افزود: با راهنمايي متهم، سلاحي كه در زير خاك پنهان كرده بود كشف شد. با دستور قضايي، متهم براي ادامه تحقيقات و بازسازي صحنه جنايت تحويل مرجع قضايي شد.

............................................................

راز کشتی شیاطین در آمریکا

کیسی دیکرسون در برابر ماموران پلیس به داشتن رابطه پنهانی با زنانی غیر از همسر خود اعتراف کرده است.

 پلیس همه شیاطین را دستگیر و بیان کرده آنها بر اثر مصرف الکل بر رفتار خود کنترل نداشته‌اند و دختر 15 ساله را ابتدا کتک‌زده سپس مورد تعرض قرار داده‌اند.

کیسی مجرم 31 ساله اعتراف کرده قصد سفر از فلوریدا به جزایر باهاماس را با همسرش داشته، وی حمله به دختر 15ساله را انکار کرده اما استفاده از الکل را همراه چند جوان تایید کرده است. به گفته پلیس، جرم کیسی به‌خاطر داشتن همسر و سن زیاد‌تر از جوانان دیگر بیشتر است.

دختر 15 ساله در این باره به پلیس گفت: کیسی دیگر جوانان را به انجام آزار اذیت تشویق کرده است.

ماموران اف‌بی‌آی نام دیگر متهمان را بیان نکرده‌ است. جوانان به پلیس گفته‌اند به وسیله کیسی تشویق به انجام این آزار و اذیت شده‌اند.

پلیس فدرال، کیسی را به‌عنوان مردی که عامل تهدیدکننده و خطرآفرینی برای جامعه است شناخته و خواستار مجازات وی شده است.

تحقیقات بیشتر در کشتی کروز در حال انجام است تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست آید.پلیس معتقد است مسؤولان کشتی باید امنیت بیشتری را برای مسافران خود فراهم کنند.

گفته می‌شود 4 نوامبر گذشته یک مرد اهل آلاباما به جرم آزار و اذیت دختر 13 ساله‌ای در کشتی دیگر کروز در مکزیک به 10 سال زندان محکوم شد.

گفته می‌شود «دیلن کول» 19 ساله به بهانه ملاقات دختر وارد کابین وی شده و این دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده است. گفته می‌شود کیسی دیکرسون همراه چند جوان ديگر دختر 15 ساله را اذیت کرده و جوانان اعتراف کرده‌اند که کیسی آنها را به آزار و اذیت تشویق کرده است.

............................................................


زاغ‌زنی‌های زن شیشه‌ای به بهانه فروش گردو

مدتی بود دزدی کیف‌های زنانه از داخل خودرو در منطقه‌ای در شمال تهران افزایش یافته بود و پلیس در برابر پرونده عجیبی قرار داشت.

یکی از مالباخته‌ها به پلیس گفت: با همسرم برای تفریح به فرحزاد رفته بودیم. بعد از خوردن شام سوار خودرویمان شدیم و به سمت خانه در حال حرکت بودیم که ناگهان پشت چراغ قرمز در عقب خودرو باز شد و مردی ماسک‌زده بعد از برداشتن کیف همسرم سوار بر موتور با همدستش فرار کرد.

پلیس به دنبال ردی از دزدان بود که در تحقیقات پی برد آنها پیش از سرقت طعمه‌های خود را شناسایی و از همراه داشتن پول‌های زیاد داخل کیف‌های زنانه باخبر بودند.

در تحقیقات تخصصی پلیس به دنبال دزدان بود و منطقه را زیر نظر داشت که به یک موتورسوار با 2 سرنشین جوان مشکوک شده و دستور ایست داد. جوان موتورسوار با بی‌اعتنایی به این دستور با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی در فرار داشت که خیلی زود خود را در محاصره دید و زمینگیر شد.

«آرش» و «سعید» 25 و 28 ساله بعد از دستگیری خود را بی‌گناه دانستند اما وقتی در بازرسی بدنی از جیب آنها 2 ماسک صورت پیدا شد و دلایل و شواهد نشان از دزدان پشت چراغ قرمز می‌داد آرش که راهی جز اعتراف نداشت به پلیس گفت: ما با همدستی زنی طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردیم و بعد از تماس همدست‌مان و معرفی طعمه وارد عمل شده و کیف آنها را سرقت می‌کردیم.

با اطلاعات به دست آمده، پلیس سراغ «زهرا» 26 ساله رفت و توانست وی را در منطقه‌ای در شمال تهران دستگیر کند.

زهرا که فکر نمی‌کرد همدستانش بعد از دستگیری وی را لو بدهند با چهره‌ای عصبانی و ناراحت پیش روی افسر پرونده نشست و ماجرای دزدی‌های باندشان را به پلیس گزارش داد. زهرا که به شیشه اعتیاد دارد درباره سرنوشت تلخ زندگی‌اش به پلیس گفت: با جدایی پدر و مادرم تنها شدم و هر کدام از آنها سراغ زندگی خودشان رفتند و من که خود را اضافی می‌دانستم از آنها جدا شده و فرار کردم و با پولی که از خانه برداشته بودم توانستم مدتی در مسافرخانه زندگی کنم.

وقتی دیگر پولی برایم نمانده بود در خیابان‌ها پرسه می‌زدم که با پسری به نام آرش آشنا شدم و خیلی زود به وی اعتماد کردم و از طریق آرش برای رهایی از افکار منفی و خودکشی با شیشه آشنا شدم اما وقتی اعتیادمان زیاد شد و به پول نیاز داشتیم تصمیم به دزدی گرفتیم.

وی افزود: من به‌عنوان گردوفروش سراغ زوج‌های جوان می‌رفتم و هر وقت زنی دست داخل کیفش می‌کرد که پول بدهد داخل کیفش را نگاه می‌کردم؛ اگر پول زیادی داشت طعمه را زیر نظر گرفته و خودرویشان را شناسایی می‌کردم و با تلفن مشخصات خودرویشان را به آرش می‌دادم، بعد آرش با همدستی سعید که در یک پیک موتوری کار می‌کرد برای اجرا کردن نقشه دزدی وارد عمل می‌شدند.

زن شیشه‌ای در ادامه گفت: روزهای نخست برای اجرای نقشه دزدی می‌ترسیدم دستگیر شوم اما آرش قول داد اگر دستگیر شود هیچ‌وقت مرا به پلیس لو نمی‌دهد و ادعا می‌کرد پلیس به دنبال من نیست.

 کاش به آرش اطمینان نمی‌کردم اما چون تنها بودم چاره‌ای جز اطمینان نداشتم و فکر کنم برای پیدا کردن سرنوشت زندگی‌ام باید دنبال راهی در زندان باشم و خدا کند هم‌سلولی‌هایم در زندان نامردی نکنند.

 خانواده‌ام مسؤول بدبختی من هستند چرا که من با رفتن‌ آنها تنها شدم و بعد از فرار خانه‌ام شد زندان، ای‌کاش جرات خودکشی داشتم تا به این زندگی سیاه پایان ببخشم.

............................................................

سرقت مرگبار از خانه زن‌دایی


رئیس‌پلیس شاهرود گفت: كارآگاهان مردي را كه به خاطر اعتیاد به شیشه زن دایی خود را به قتل رسانده بود، دستگیر كردند.

سرهنگ رحمت‌الله طاهری در اين باره گفت: این جنایت در شانزدهمین روز از فروردین‌ماه در محله‌ای در شاهرود به وقوع پیوست. وی با اشاره به قتل زنی 60 ساله با ضربات چاقو در این حادثه، اظهار داشت: عامل این جنایت برای گمراه‌كردن پلیس، خانه را به آتش كشیده بود كه با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی جنازه قربانی صدمه‌ای ندید.

رئیس‌پلیس شهرستان شاهرود گفت: در اظهارات همسر قربانی مشخص شد مقادیری طلاجات به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال از خانه به سرقت رفته است.

طاهری با اشاره به تلاش چندین ماهه ماموران جنایی براي شناسایی متهم به قتلي كه معتاد به شیشه و خواهرزاده شوهر قربانی است و خاطرنشان كرد: این مرد خارج از استان زندگی می‌کرد و عامل این جنایت شناسایی شد.

وی با اشاره به اعترافات قاتل گفت: روز حادثه وی برای سرقت به خانه دایی‌اش رفته كه با زن‌دایی‌اش مواجه می‌شود و پس از قتل وی با ضربات چاقو و سرقت طلاجات خانه را به آتش می‌كشد.

رئیس‌پلیس شاهرود با اشاره به دستگیری 2 مرد دیگر در ارتباط با فروش طلاجات سرقتی، افزود: اعتیاد به شیشه و اعتماد نابجا عامل این قتل بود.

............................................................

روياهاي بر باد رفته!

پسرم برنامه هاي زيادي براي آينده اش داشت و در کنار کسب موفقيت هاي تحصيلي، به طور جدي به ورزش و بدن سازي نيز مي پرداخت. او از چندي قبل تحت تاثير حرف هاي يکي از دوستانش تصميم گرفت خودش را از نظر بدني قوي کند.

زن ۴۱ ساله در مرکز مشاوره پليس افزود: اشکان ازنظر اخلاق و رفتار زبانزد اقوام و آشنايان ماست و همه او را به عنوان الگو معرفي مي کنند.

اما افسوس پسرم با ندانم کاري بلايي به سر خودش آورد که کاخ روياهايش فرو ريخت و به يک بيمار منزوي و گوشه گير تبديل شد. از شما چه پنهان اشکان از چند ماه قبل به پيشنهاد دوستش موادي به عنوان مکمل غذايي تهيه کرد و به مصرف منظم آن مواد لعنتي روي آورد.

مدتي گذشت و او از نظر تيپ و قيافه ظاهري خيلي قوي شده بود. ولي از چندي قبل متوجه شدم که حال پسر يکي يکدانه ام خوب نيست. اشکان کم کم دچار ضعف جسماني شديدي شد و با وجود علائم نگران کننده ديگري که در رفتار و حرکاتش مشاهده مي کرديم بلافاصله او را به نزد پزشک متخصص برديم.

با انجام معاينات پزشکي و آزمايش هاي تخصصي مشخص شد پسرم به بيماري ديابت مبتلا و از نظر عروقي نيز دچار مشکل جدي شده است. اين بيماري به قدري فرزندم را از نظر جسمي و روحي ضعيف کرده که خودش را در اتاقي زنداني مي کند و حاضر نيست با کسي حرف بزند.

مادر اشکان گفت: من و شوهرم از دار و ندار دنيا همين يک پسر را داريم و با به وجود آمدن چنين مشکلي، ذره ذره آب مي شويم و... .

«رضا ابراهيمي» پزشک معالج اشکان  گفت: پسر ۱۸ ساله در اثر مصرف مکمل هاي غذايي که داراي ترکيبي غيرمجاز هستند و به صورت قاچاق وارد کشور مي شود به بيماري ديابت نوع يک و سفتي رگ ها مبتلا شده و اين بيماري او را از نظر روحي و رواني نيز دچار آسيب جدي کرده است.

وي تاکيد کرد: استفاده از اين مکمل هاي توان افزا خطرناک است و هشداري که مي توانيم به شهروندان و به خصوص جوانان عزيز بدهيم اين است که در صورت تمايل براي تقويت قواي بدني، درمان لاغري يا چاقي حتما با کارشناسان تغذيه و صاحبنظران ورزشي مشاوره داشته باشند و از مصرف اين گونه مکمل هاي غذايي جدا خودداري کنند تا دچار چنين مشکلاتي نشوند.

............................................................

خودکشي مرد ۵۰ساله در مشهد

کارگر ۵۰ساله افغاني، خود را با يک رشته طناب در منزل مسکوني اش حلق آويز کرد و جان سپرد.

بعدازظهر چهارشنبه گذشته فرزند کوچک مرد افغاني وقتي به اتاقک طبقه دوم ساختمان رفت و در سرويس بهداشتي را باز کرد ناگهان با جسد حلق آويز پدرش مواجه شد.

اين کودک با فرياد اهالي منزل را خبر کرد و بدين ترتيب ماموران کلانتري گلشهر براي بررسي موضوع به محل اعلام شده عزيمت کردند. آنان با تاييد خبر خودکشي مرد افغاني، ماجرا را به قاضي «موحدي راد» (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند.

دقايقي بعد با حضور مقام قضايي تحقيقات در اين باره آغاز شد. جسد مربوط به کارگر افغاني بود که در طرح «اگو» کار مي کرد و با يک رشته طناب سفيد رنگ خود را از ميله اي که سرفرصت و با حوصله ساخته، حلق آويز کرده بود.

............................................................

اعتراف «پاتوق نشينان فراري پلاک ۱۷» به قتل سرنشين ۲۰۶

۲ تن از متهمان به قتل فراري که از «پاتوق نشينان پلاک ۱۷» بودند پس از ۴۵ روز فرار، در چنگ قانون گرفتار شدند و به قتل سرنشين پژو ۲۰۶ اعتراف کردند.

نيمه هاي شب دهم تيرماه گذشته، چند جوان کنار «پاتوق پلاک ۱۷» ايستاده بودند که راننده و سرنشين يک دستگاه خودرو ۲۰۶ از اين مسير عبور کرد و به دلايلي نا معلوم درگيري لفظي بين «پاتوق نشينان» و سرنشينان خودرو آغاز شد.

لحظاتي بعد يکي از «پاتوق نشينان» در حالي که شيء نوک تيزي در دست داشت به سمت خودرو ۲۰۶ حمله ور شد و ضربه اي به گردن سرنشين خودرو که در صندلي جلو نشسته بود وارد آورد.

مجروح اين حادثه که بر اثر خونريزي شديد از گردنش بي رمق شده بود به دوستش گفت: گردنم را زدند! مرا به درمانگاه ببر! راننده ۲۰۶ براي نجات دوستش پدال گاز را فشرد و به سمت درمانگاهي در نزديکي خيابان مسلم شمالي رفت اما درمانگاه مذکور امکانات لازم را براي مداواي مجروح نداشت.

راننده ۲۰۶ که بسيار نگران وضعيت وخيم دوستش بود دوباره او را سوار خودرو کرد و با سرعت به سمت بيمارستان شهيد هاشمي نژاد رفت.

با رسيدن مجروح به اورژانس بيمارستان، بلافاصله اقدامات درماني آغاز و تلاش کادر پزشکي براي نجات اين جوان ۲۰ ساله ادامه يافت اما دقايقي بعد خستگي بر تن پزشکان باقي ماند چرا که اقدامات آنان بي نتيجه ماند و جوان مجروح بر اثر شدت خونريزي جان خود را از دست داد.

به دنبال مرگ سرنشين ۲۰۶، ماموران کلانتري خواجه ربيع مشهد با عزيمت به محل جنايت، تحقيقات خود را در اين باره آغاز کردند و با حفظ صحنه حادثه و در تماسي تلفني ماجراي قتل سرنشين ۲۰۶ را به قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند.

دقايقي بعد با حضور مقام قضايي در بيمارستان، تحقيقات پليسي و قضايي درباره اين جنايت آغاز شد اما وقتي ماموران انتظامي با دستورات ويژه اي که قاضي شاکر صادر کرده بود براي دستگيري متهمان به محل «پاتوق نشينان پلاک ۱۷» رفتند آنان از محل گريخته بودند.

در عين حال ماموران به بازرسي اين پاتوق پرداختند که در نتيجه تعدادي آلات و ادوات استعمال موادمخدر و مشروبات الکلي نيز کشف شد. اهالي محل درباره اين پاتوق به ماموران گفتند: اينجا لانه فساد است افراد لاابالي و معتاد زيادي به اين مکان رفت و آمد دارند و ما از اين وضعيت خسته شده ايم!

اين گزارش حاکي است: ماموران انتظامي که تا سپيده دم روز بعد از جنايت، در محل «پاتوق نشينان» حضور داشتند موفق شدند تعدادي از افرادي را که به اين مکان رفت و آمد داشتند دستگير کنند و براي يافتن سرنخي از متهمان فراري مورد بازجويي قرار دهند.

در همين حال مشخص شد که متهمان فراري اين پرونده جنايي به مکان نامعلومي گريخته اند. کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي با پي گيري سرنخ هايي که به دست آورده بودنددريافتند که ۲ تن از عاملان اصلي اين جنايت به استان سيستان و بلوچستان گريخته و در شهرستان زابل مخفي شده اند؛

بنابراين آن ها با همکاري کارآگاهان استان سيستان و بلوچستان موفق شدند مخفيگاه متهمان فراري را شناسايي و با گرفتن نيابت قضايي، در يک عمليات غافلگيرانه، ۲ متهم ۲۰ و ۲۱ ساله اين پرونده را دستگير کنند.

متهمان که به پليس آگاهي خراسان رضوي منتقل شده بودند به صراحت لب به اعتراف گشودند و راز اين جنايت را برملا کردند.

جوان ۲۱ ساله که به اتهام قتل عمدي دستگير شده بود گفت: طي يک نزاع با سرنشينان ۲۰۶، با چاقو به آنان حمله کردم و از شيشه خودرو ضربه اي به گردن سرنشين آن وارد آوردم. جوان ۲۰ ساله نيز اظهارات همدستش را تاييد کرد.

بنابراين هر دو نفر با صدور قرار قانوني از سوي مقام قضايي در اختيار کارآگاهان قرار گرفتند تا درباره زواياي پنهان اين پرونده تحقيق شود.

............................................................

وردهاي ۳۵۰ ميليوني به طلاق منجر شد

تحقيقات پليس از جواهرساز ورشکسته که با ادعاي انجام سحر و جادو توانسته بود از مردي ثروتمند ۳۵۰ ميليون تومان کلاهبرداري کند نشان داد او با همين شيوه ۵۰ نفر ديگر را نيز فريب داده است.

 چندي قبل مردي به دادسراي ناحيه ۶ تهران رفت و در شکوائيه اي گفت مردي که ادعا مي کرد جادوگر است براي رفع مشکلات خانوادگي اش از او ۳۵۰ ميليون تومان گرفته اما نه تنها مشکلاتش کمتر نشده بلکه همسرش از او جدا شده است.

شاکي در تشريح اين ماجرا به جوزي، بازپرس شعبه ۱۵ گفت: مدتي قبل بنا به دلايلي با همسرم دچار اختلاف شدم و وقتي نتوانستم اين اختلافات را رفع کنم سراغ مرد جادوگري به نام سهراب رفتم.

او طي چند مرحله از من پول گرفت و براي بيشتر شدن مهر و محبت در خانه ام به من دستوراتي داد. سهراب گفت بايد مقداري از موي سر مادرزنم را برايش ببرم تا طلسم زندگي ام شکسته شود.

من هم اين کار را کردم و دستورات ديگر او را هم اجرا کردم و در قبال آن در مجموع ۳۵۰ ميليون تومان به او دادم اما وضع زندگي ام روز به روز بدتر شد تا اين که همسرم از من طلاق گرفت. اين مرد ادامه داد: حتي زماني که براي دخترم خواستگار آمد سهراب گفت او مرد خوبي است و من هم با ازدواج آن ها موافقت کردم اما چند ماه بعد دخترم از شوهرش طلاق گرفت.

به دنبال اظهارات اين مرد مأموران کلانتري ۱۰۷ فلسطين به محل کار مرد جادوگر رفتند و او را بازداشت کردند. در بازرسي از اين محل تعداد زيادي دست نوشته و ورد کشف شد و متهم نيز ضمن پذيرش اتهامش گفت تاکنون با اين شيوه از ۵۰ نفر کلاهبرداري کرده است.

بر اساس اين گزارش اين مرد هم اکنون در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات از او ادامه دارد.

............................................................

زواياي پيدا و پنهان در مرگ زن جوان

بررسي هاي قضايي درباره مرگ مشکوک زن ۲۸ساله اي در مشهد، درحالي آغاز شد که آثاري از کبودي روي صورت متوفي نمايان بود و وضعيت منزل نيز به هم ريخته بود.

 ماجراي مرگ مشکوک زن جوان که پس از مرگ همسرش به عقد موقت مردي ديگر درآمده بود عصر پنج شنبه گذشته، هنگامي فاش شد که ماموران کلانتري قاسم آباد از طريق تماس شهروندان با ۱۱۰، در جريان کشف جسدي در واحد مسکوني واقع در انتهاي بولوار الهيه قرار گرفتند و براي بررسي موضوع به محل اعلام شده رفتند.

آنان با مشاهده وضعيت به هم ريخته منزل به موضوع مرگ اين زن جوان مشکوک شدند و مراتب را به قاضي «موحدي راد» (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند.

با توجه به اهميت موضوع و احتمال ارتکاب جنايت، دقايقي بعد قاضي ويژه قتل عمد به همراه عوامل بررسي صحنه جرم و کارآگاهان پليس آگاهي عازم محل کشف جسد شد. بررسي ها بيانگر آن بود که شب قبل از کشف جسد نيز، حال اين زن وخيم شده و ماموران اورژانس به محل آمده اند اين درحالي بود که در بازرسي از منزل مذکور تعدادي قرص هاي ترک اعتياد و همچنين آثار مصرف مشروبات الکلي نيز کشف شد.

تحقيقات بيشتر نشان داد: آثار کبودي روي لب پايين متوفي وجود دارد و همين امر ماجراي مرگ اين زن جوان را در پرده اي از ابهام قرار داده است.

گزارش ها حاکي است: «قاضي موحدي راد» با صدور دستورات ويژه اي از کارآگاهان خواست تا زواياي پيدا و پنهان ماجراي مرگ مشکوک اين زن را بررسي کنند.

کارآگاهان نيز با کسب مجوزهاي قضايي تاکنون همسر موقت متوفي و يکي از دوستان او را دستگير کرده و مورد بازجويي قرار داده اند. بررسي هاي بيشتر درباره مرگ اين زن همچنان ادامه دارد.

............................................................