دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶

افتخارمي‌کنم‌مي‌توانم‌براي‌ايران‌بازي‌کنم

مهاجم تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: والدينم ايراني هستند، ايراني تربيت شده‌ام و به فرهنگ کشورم علاقه دارم و باعث افتخارم است که بتوانم به تيم کشورم در راه رسيدن به جام جهاني کمک کنم.
کد خبر : ۷۵۷۵۰

رضا قوچان‌نژاد 24 ساله و عضو باشگاه "سن ترويدن" بلژيک که از سوي "کارلوس کي‌روش" به اردوي تيم ملي فوتبال دعوت شده، از روز پنجشنبه گذشته به مجارستان آمده و با جديت در تمرينات تيم ملي شرکت مي‌کند.

قوچان نژاد در گفتگويي با سايت فدراسيون فوتبال اعلام کرد که پدر و مادر او ايراني و اهل مشهد هستند و خود او هم در مشهد به دنيا آمده اما از شش سالگي به هلند رفته و فوتبال حرفه‌اي را در همان کشور از 12 سالگي در باشگاه "هيرنوين" آغاز کرده است.

اين بازيکن جوان در حدود 12 سالي که در هلند بوده در چند باشگاه ديگر هم عضويت داشته است. او در سال 2011 به بلژيک آمده و به باشگاه سن ترويدن پيوسته است. وي در فصل گذشته 23 بازي براي اين تيم انجام داد و 11 گل به ثمر رساند اما تيمش به دسته دوم سقوط کرد و به همين دليل تصميم گرفته اين باشگاه را ترک کند. پست اصلي او نوک حمله است اما مي‌گويد که مي‌تواند در جناحين خط حمله هم بازي کند.

رضا قوچان‌نژاد درباره تغيير باشگاهش گفت: هنوز تيم جديدم مشخص نيست. چند پيشنهاد از باشگاه‌هاي بلژيک، هلند، آلمان و اتريش دارم و حداکثر تا دهم شهريور فرصت دارم که تيم جديدم را انتخاب کنم. از استاندارد لي‌يژ پيشنهاد چهارساله داشتم و حتي دو باشگاه هم به توافق رسيده بودند اما خودم با آنها به دلايل مالي و ورزشي به توافق نرسيدم.

وي در ادامه افزود: از آسترياوين اتريش هم پيشنهاد دارم که مدير برنامه‌هايم در حال مذاکره با اين باشگاه است. به هرحال من در سني هستم که دوست دارم در تيم‌هاي ليگ برتري بازي کنم چون هدفم اين است که سطح فوتبالم را پيشرفت بدهم.

قوچان نژاد درباره داستان دعوتش به تيم ملي ايران گفت: در زمان حضور افشين قطبي در تيم ملي در هلند بازي مي‌کردم. ايشان در آن زمان من را زيرنظر داشت و چندبار هم باهم صحبت کرديم اما به نتيجه نرسيديم. از سال پيش که به بلژيک آمدم کي‌روش چند بار آمد و بازي من را ديد. البته من ايشان را نديدم اما به من گفتند که در ورزشگاه بوده و بازي را ديده است و بالاخره ازسوي کي‌روش به اردوي تيم ملي دعوت شدم.

وي افزود: بسيار علاقه داشتم که به تيم ملي ايران بيايم. من در هلند بزرگ شده‌ام اما خودم را يک ايراني مي‌دانم. والدينم ايراني هستند، ايراني تربيت شده‌ام و به فرهنگ کشورم علاقه دارم و باعث افتخارم است که بتوانم به تيم کشورم در راه رسيدن به جام جهاني کمک کنم. اين مهمترين هدف همه ماست و من هم مثل بقيه تمام تلاشم را براي رسيدن به اين هدف خواهم کرد.

قوچان نژاد درباره استقبال ساير بازيکنان از خود گفت: بسيار عالي بود. همه بچه‌ها خوب و مهربان هستند و ديدم که همه آنها علاقه و انگيزه فراواني براي صعود به جام جهاني دارند و من هم افتخار مي‌کنم که مي‌توانم براي ايران بازي کنم.

وي درباره کارلوس کي روش گفت: اولين بار است که ايشان را از نزديک مي‌بينم. او مربي بزرگي است و همه دنيا او را مي‌شناسند. من خيلي خوشحالم که با ايشان کار مي‌کنم و اطمينان دارم که چيزهاي زيادي مي‌توانم از او ياد بگيرم.
برچسب ها: فوتبال ایران صراط