چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳

بیستمین نمایشگاه‌ قرآن کریم رکورد زد

آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که به گفته رئیس آن با 2.5 میلیون نفر بازدید رکورد نمایشگا‌ه‌های پیشین را پشت سر گذاشته است، با اهتزار پرچم سرخ گنبد حرم حضرت ابوالفضل(ع) همراه بود.
کد خبر : ۷۵۵۸۴

به گزارش صراط به نقل از فارس، آئین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر روز گذشته (سه شنبه 24 مرداد ماه 1391 برابر با 25 رمضان 1433 هجری قمری) در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و با حضور سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و جامعه قرآنی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت حامد شاکر‌نژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد و اجرای آن را مجید یراق‌بافان بر عهده داشت.

*پخش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی

همچنین در این مراسم پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برای آئین اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم پخش شد.

پس از آن حجت‌الاسلام حمید محمدی رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم طی سخنانی گزارشی از نحوه برگزاری نمایشگاه به حاضران ارائه کرد.

محمدی از فعالیت بیش از 40 بخش در نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال در نمایشگاه قران کریم 10 بخش جدید داشتیم همچنین در نمایشگاه امسال 310 نشست علمی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 200 کرسی تلاوت قرآن کریم در نمایشگاه اظهار داشت: امسال 203 ناشر داخلی و خارجی آثار خود را به بازدیدکنندگان عرضه کردند. همچنین در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 40 کشور با حضور در بخش قرآن و فرهنگ ملل حضور فعالی داشتند.

رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از رونمایی بیش از 30 اثر فاخر قرآنی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: جدا از رونمایی‌های در بخش‌های مختلف نمایشگاه که به صورت مستقل انجام شد، امسال رونمایی از بیش از 30 اثر فاخر قرآنی داشتیم. همچنین امسال بیش از 10 هزار نفر در طرح کتابت قرآن کریم شرکت کردند.

محمدی از حضور فعال حوزه‌های علمیه در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: بیش از 300 مشاور مذهبی از حوزه‌های علمی خدمات مشاوره‌ای خود را به مردم عرضه کردند. همچنین در بخش رسانه‌های دیجیتال 100 غرفه حضور فعال داشتند که بیش از 300 نرم افزار جدید قرآنی به مردم عرضه شد و امسال طی رکوردی بی‌سابقه بیش از 150 تئاتر خیابانی در مصلای تهران به نمایش درآمد و 150 اثر پژوهشی به علاقه‌مندان معرفی شد.

وی از معرفی 32 جشنواره قرآنی آیات در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: برخی از جشنواره‌های آیات در نمایشگاه امسال رسما کلید خورد، همچنین امسال بیش از 300 موسسه قرآنی مردم‌نهاد در نمایشگاه حضور داشتند و رکورد بازدید از نمایشگاه‌ قرآن با حضور بیش از 2.5 میلیون نفر شکسته شد.

* احتمال افزایش ساعات بازدید از نمایشگاه قرآن تا 3 بامداد!

محمدی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن تهران یکی از نمایشگاه‌های متعدد وزارت ارشاد در سطح کشور است، گفت: نمایشگاه قرآن تهران یکی از 300 نمایشگاهی است که برگزار می‌کنیم و امیدواریم با توجه به استقبال مردم سال آینده ساعت آن را تا 3 بامداد افزایش دهیم.

بنا براین گزارش سخنرانی سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های دیگر این مراسم بود. همچنین در آئین اختتامیه نمایشگاه قرآن از 5 اثر فاخر قرآنی رونمایی و از صاحبان آثار تجلیل شد.

بر پایه این گزارش، در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم از طرح تلاوت قرآن کریم، پوستر و نشان جشنواره قرآنی آیات، ترجمه قرآن کریم به زبان اردو، قرآن کریم به خط نستعلیق و سامانه قرائت و ترتیل قرآن کریم رونمایی و از صاحبان آثار تجلیل شد.

از نکات ارزنده مراسم اختتامیه امسال اهتزاز پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و تبرک جستن مجری برنامه از پرچم گنبد آن حضرت به همراه دعا برای آمرزش جان‌باختگان زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی بود.