چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

خاتمی: اگر لازم باشد کوتاه می‌آئیم

محمد خاتمی گفت: خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند.
کد خبر : ۷۵۱۱۱
به گزارش صراط به نقل از انتخاب: به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه با سيدمحمد خاتمي دیدار و گفت و گو کردند.
 
وي که همچنان حاضر به اعلام برائت از جریان فتنه و ضدانقلاب نشده با انتقاد از آنچه برخوردهاي صورت گرفته با آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي خواند، گفت: خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.
 
 
بررسي وضعيت اقتصادي كشور، بخشي از موضوعات مطرح شده در اين نشست را شامل مي‌شد كه خاتمي طي آن گفت: اگر گرانی و تورم هست، اگر تولید لطمه خورده است، اگر امید به آینده کم رنگ تر شده است، پرداختن به این امور در کنار مسائل سیاسی و رسیدن به راه حل هایی که هم وضع کشور بهتر شود و هم وضع مردم و مدیریت جامعه بهبود یابد و از امکانات به نفع مردم و حل تنگناها و مشکلات روزمره آنان بهره برداری شود نیز لازم است.
 
وی که در جریان فتنه آمریکایی - صهیونیستی 88 با یک کودتای تمام عیار علیه رای مردم و در جهت منافع ضدانقلاب و جریان تندور همراه شده بود، در سخنانی ظاهرا فداکارانه افزود: مهم برداشته شدن فشار روی مردم و خدمت به کشور است، ولو این که جناحی که ما منتسب به آن هستیم روی کار نباشد و نیاید.
 
 
گزيده سخنان وي را به نقل از «انتخاب» بخوانيد:
 
 
·         ما باید جمهوری اسلامی را به گونه ای بفهمیم و ترویج کنیم و برای استقرارش تلاش کنیم که نه تنها با دوپایه اصلی انقلاب یعنی آزادی و استقلال سازگار باشد، بلکه بر آن مبتنی باشد.
 
·         بر اساس آموزه‌هاي قرآني تفاوت انسان با آسمان و زمین و کوه و کهکشان و حتی فرشتگان در همین اختیار است و لازمه اختیار آزادی است. اگر آزادی باشد لا اکراه فی الدین معنی پیدا می کند، یعنی اکراه و زور در کار نیست.
 
 
·         اگر به جای نگاه به گذشته به آینده بنگريم و با توجه به این که همه دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد به سوی رفع کدورت ها پیش برویم .
 
 
·         اینک هر چه گفته شود گرانی و تورم نیست بالاخره مردمی که به بازار می روند می بینند قیمت مرغ و بسیاری از کالاها چندبرابر شده است چه احساسی دارند؟البته منظور من مچ گیری نیست، بلکه کمک کردن برای حل مشکلات کشور و مردم است.
 
 
·         خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند.
 
 
·         می بینیم که نه تنها بداخلاقی هنجار می شود، بلکه گاه احساس می کنیم که جوان ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار که نمی کند هیچ، بلکه پای بند هم نیست. اين مايه تاسف است.
نظرات بینندگان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۲
۲
انوقت جناب خاتمی بفرمائین کی بود که پایه گذار تفکرات غلط درزمان نامناسب شد که حالا نتیجه اش این بشه که به قول جنابعالی"جوان ما نه تنها افتخارنکندبلکه پایبندی هم نداشته باشد"
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
۱
۱۱
زنده باشی سید عزیز.
سعید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سید؟
زیاد دلتو خوش نکن یارو شجره نامه قاپ زده!!
در ضمن جناب خاتمی اگر مرغ شده فلان قدر به خاطر دستهای پشت پرده حضرتعالی و ........... است که نذاشتین این محمود بنده خدا کارشو بکنه.
لعنت تو روحت که بازم از رو نمیری
محمد اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
۱
۷
بعنوان مخاطب مداوم شما از عزیزان دست اندرکار صراط انتظار دوستانه و برادرانه دارم به حرمت ماه مبارک رمضان و براساس آموزه های دینی در دادن انتساب تندروانه و اتهام های واهی تجدیدنظر کنند. وظیفه رسانه پاک و سالم میانه روی است نه افراط! اینگونه توهین و نسبت ناروا به آقای خاتمی که 8سال به کشور خدمت کردند زیبنده شما و شایسته مسلمان علوی نیست .البته بنده مخالف انتقاد دلسوزانه و سازنده نیستم.