پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

دستگيري ماموران قلابي / قتل مزاحم در دفاع از همسر / قرباني سرنوشت / شناسایی عامل حمام خون در معبد سیک‌‌ها

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.
کد خبر : ۷۴۷۶۱

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.


عامل حمام خون در معبد سیک‌‌ها شناسایی شد

مادر قاتلی که در اقدامی وحشیانه دست به کشتار در معبد سیک‌‌های امریکایی زده بود از خانواده قربانیان حادثه عذرخواهی کرد.

مایکل وید، قاتل وحشی و نژادپرست امریکایی، پریروز طی حمله غافلگیرانه‌ای به معبد سیک‌‌های ویسکانسین امریکا 9 تن از سیک‌‌های هندی را کشت و 30 تن را زخمی کرد.

پلیس ویسکانسین در پی تحقیقات به عمل آورده خود، اعلام کرد که مایکل یک نژادپرست افراطی است.

لورالین، مادر مایکل در حالی که از شنیدن خبر حمله وحشیانه پسرش به معبد سیک‌‌ها شوکه شده بود، به خبرنگاران گفت: «از هنگامی‌که از همسرم جدا شده‌ام هیچ تماسی با پسرم نداشتم و از شنیدن خبر قتل عام وحشیانه پسرم بسیار دل‌شکسته‌ام و از خانواده‌ قربانیان عذرخواهی می‌کنم.»

به گفته پلیس ویسکانسین، این قاتل جزو گروه افراطی نئونازیست‌‌ها بوده و در یک گروه موسیقی پانک خوانندگی و نوازندگی می‌کرد.

شکل‌‌های خالکوبی شده روی بدن قاتل (مایکل وید) درجه افراطی‌گري این جوان خشن را به وضوح نشان می‌دهد.

به گزارش پلیس، مایکل وید دو سال پیش در یک ویدئو در وب‌سایت خود در مورد برتری سفیدپوستان بر دیگر نژاد‌ها صحبت کرده بود.

مادر مایکل به خبرنگاران عنوان کرده: «مایکل در دوران کودکی‌اش پسر خوب و مهربانی بوده، اما هنگامی‌که من از پدرش جدا شدم طی 12 سال گذشته هیچ ارتباطی با پسرم نداشتم و مایکل با پدر خود زندگی می‌کرد.»

مایکل در سال 1998 میلادی در رتبه گروهبانی از ارتش اخراج شده بود و گفته می‌شود او در انجام وظایف خود سهل‌انگاری می‌کرد و هنگام انجام وظیفه تا حد مستی مشروب می‌نوشید. وی به همین خاطر چندین بار تنزل درجه پیدا کرده و سپس برای ماندن در ارتش فاقد شرایط لازم معرفی شده است. وی ضمناً در طول خدمت در ارتش چند مدال تقدیر از جمله به خاطر خدمات نوع‌دوستانه! و خدمت در دفاع ملی دریافت کرده بود، اما پس از مدتی روحیه او تغییر کرده و نسبت به انجام امور محوله‌اش سهل‌انگاری از خود نشان می‌داد.

مایکل از سال 2000 میلادی به طور جدی در گروه موسیقی فعالیت‌‌های خود را آغاز کرده بود.

دو سال پیش مایکل در مصاحبه‌ای با سایت «برتری سفیدپوستان» عنوان کرده بود که باید به بی‌تفاوتی مردم پایان داد و حرکت‌‌هایی رو به جلو برای برتری سفیدپوستان را آغاز کرد. وی اضافه کرده بود: «ما باید جامعه‌ای امن برای آیندگان و کودکان سفیدپوست فراهم کنیم.»

مایکل حتی روی بدن خود آرم نژادپرستانه و افراطی نئونازیست‌‌ها را خالکوبی کرده بود. مایکل گفته بود: «حضور نژاد‌های مختلف باعث بیماری جامعه شده و مشکلاتی برای پیشرفت سفیدپوستان فراهم کرده است.»

مایکل پس از تیراندازی وحشیانه‌اش در معبد سیک‌‌ها به وسیله افسر پلیس به نام برایان مورفی، هدف 9 گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این افسر پلیس نیز در جریان این تیراندازی مجروح شده که در بیمارستان دوران نقاهت خود را می‌گذراند. مایکل در جریان حمله ابتدا با شلیک گلوله این افسر پلیس را که نگهبانی می‌داد زخمی کرده و سپس با ورود به معبد، سیک‌ها‌ی هندی را به رگبار گلوله بسته است.

یکی از خالکوبی‌‌های روی بدن مایکل مربوط به اتحادیه «ضد تهمت و افترا و بدنامی» است.
این علامت یکی از نماد‌های برتری سفیدپوستان خوانده می‌شود که از 14 کلمه: ‌(جامعه‌ای امن برای کودکان سفیدپوست) تشکیل شده است.

هایدی بایریش مدیر طرح اطلاعاتی مرکز مبارزات با نئونازیست‌‌ها و افراطیون می‌گوید: اعضای این گروه برای چند دهه به‌خاطر تنفر نژادی و افراطی‌گری دست به جنایات مختلفی زده‌اند.

...........................................................................

دره فرحزاد پاک شد

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، ضمن اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور و پاکسازي دره فرحزاد از لوث وجود معتادان و خرده فروشان مواد مخدر از دستگيري 200 معتاد و خرده فروش خبر داد.

سرهنگ ليراوي رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ظهر ديروز چهارشنبه هجدهم مردادماه با حضور در دره فرحزاد ضمن اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور و پاکسازي دره فرحزاد از لوث وجود معتادان و خرده فروشان مواد مخدر از دستگيري 200 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف مقادير قابل توجه اي مواد افيوني از اين متهمان خبر داد.

سرهنگ ليراوي در اين رابطه گفت:در ابتداي سال جاري تا به امروز 6 مرحله طرح پاکسازي و جمع آوري معتادان در اين محدوده به اجرا درآمده است اما با توجه به اين که مراکز ترک اعتياد مجاز با گنجايش کافي در تهران وجود ندارد اکثر اين افراد پس از طي مدتي براي مصرف و تهيه مواد مجددا به اين مکان باز مي گردند.

سرهنگ ليراوي در خصوص روند ترک اعتياد گفت:حداقل يک معتاد سه ماه تحت نظر پزشک و سه ماه تحت نظر روان درمان نياز دارد تا بتواند اعتياد خود را ترک کند که با توجه به تعداد کم کمپ هاي مجاز اين امر مشارکت نهادها و سازمان هاي مرتبط را مي طلبد.همچنين وي از دستگيري يک قاچاقچي مواد مخدر در محدوده بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت:» در بازرسي از کاميون متهم، بيش از 72 کيلوگرم ترياک کشف و ضبط شد.

سرهنگ سعيد ليراوي، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، صبح ديروز در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني پليس، ضمن اشاره به بازداشت يکي از قاچاقچيان مواد مخدر در محدوده بزرگراه آزادگان، از جزييات پرونده اين متهم سخن گفت.اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت:» پس از مدت‌ها تحقيقات ماموران تجسس اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص اقدامات يکي از قاچاقچيان مواد مخدر در جنوب تهران، به نتيجه رسيد و ماموران موفق شدند محل تردد اين فرد و همچنين محل انبار مواد مخدر قاچاق را شناسايي کنند.

وي ادامه داد:» برابر هماهنگي‌هاي انجام شده با مقام قضايي بازداشت متهم در دستور کار ماموران اين يگان قرار گرفت و تيمي از ماموران براي دستگيري متهم وارد عمل شدند که متعاقب آن مشخص شد اين فرد چند روز پيش از يکي از شهرستان‌هاي جنوبي کشور اقدام به بارگيري مواد مخدر کرده و براي توزيع خرده فروشي در حال انتقال آن به تهران است.

سرهنگ ليراوي اظهار داشت:» با کنترل مبادي ورودي جنوب تهران ماموران موفق شدند خودروي اين قاچاقچي را در محدوده بزرگراه آزادگان تهران شناسايي کرده و در اقدامي غافلگيرانه و درست زماني که اين متهم گمان نمي‌کرد شناسايي شده باشد، او را دستگير و براي تحقيقات به پليس مبارزه با مواد مخدر منتقل کردند.رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: اين متهم که «اسماعيل» نام داشت در بازجويي‌هاي انجام شده به جرم خود مبني بر قاچاق و توزيع مواد مخدر در تهران اعتراف کرده و به همراه 72 کيلو و 30 گرم ترياک کشف شده از خودرويش به دادسرا معرفي شد.

...........................................................................

 دستگيري ماموران قلابي در مرکز پايتخت


رئيس کلانتري112 ابوسعيد از دستگيري دو جاعل مامورنمايي که خود را مامور مخفي معرفي و اقدام به اخاذي از شهروندان مسن ساکن در محدوده چهار راه لشگر تهران مي‌کردند،خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،سرهنگ علي سعدي رييس کلانتري 112 ابوسعيد به تشريح جزييات خبر فوق پرداخت.

به گفته وي در نخستين دقايق بامداد روز 15مردادماه در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و پاسخگويي به مطالبات مردمي و برخورد با جاعلان مامورنما؛ماموران کلانتري 112ابوسعيد اقدام به گشت زني در سطح محدوده حوزه استحفاظي خود کردند.

سرهنگ سعدي اضافه کرد:ماموران هنگام گشت زني در خيابان کارگر جنوبي،تقاطع چهارراه لشگر بودند که ناگهان مرد مسني در حاليکه پريشان و ترسان به نظر مي‌رسيد با مراجعه به آنان اظهار داشت:»دو جوان که يکي از آنان در داخل پمپ بنزين ايستاده بود با من درگير شده و با استفاده از گاز اشك آور به سمت من حمله کرده و قصد اخاذي از مرا داشتند که خوشبختانه توانستم از دست آنان بگريزم.

به دنبال اين موضوع ماموران تحقيقات خود را آغاز كرده و با اجراي طرح مهار موفق شدند متهمان را در حاليکه قصد فرار داشتند متوقف و آنها را مورد بازرسي قرار دهند.در جريان بازرسي از متهمان يك عدد اسپري گاز اشك آور و يك عدد كارت شناسايي بدون شماره و مهر کشف شد.

اين مقام مسئول در ادامه تاکيد کرد:با کشف اسناد و مدارک جعلي از متهمان،آنان به سرعت دستگير و تحت الحفظ از طريق واحد گشت خودرويي جهت انجام تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل و در اختيار ماموران دايره تجسس قرار گرفتند.

سرهنگ علي سعدي با اشاره به اينکه در جريان بازجويي‌هاي پليسي مشخص شد متهمان که «مهرداد.ص» و «شهرام.و» نام دارند از جاعالان مامورنماي حرفه اي در مرکز پايتخت هستند که طعمه‌هاي خود را اغلب از بين افراد مسن انتخاب کرده و با معرفي خود به عنوان مامور مخفي از سوژه‌هاي خود اخاذي و زورگيري مي‌کنند.کلانتر 112 ابوسعيد در پايان خاطرنشان کرد:پرونده اي در اين رابطه تشکيل و به همراه متهمان براي بررسي دقيق تر و تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران پايگاه هشتم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قرار گرفت.

...........................................................................

در دفاع از همسرم مزاحم او را کشتم


مرد جوان که مدعي است مزاحم همسرش را به قتل رسانده صبح ديروز در دادگاه به تشريح ماجرا پرداخت.

در اين پرونده حبيب 28 ساله متهم است در روز 5 ارديبهشت ماه سال 88 پسر جواني به نام مرتضي را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.

در ابتداي جلسه محاکمه که صبح ديروز در شعبه 74 دادگاه کيفري استان تهران برگزار شد، شفيعي نماينده دادستان با تشريح کيفرخواست گفت: با توجه به درخواست اولياي دم و همچنين تحقيقات صورت گرفته در دادسرا براي متهم پرونده تقاضاي مجازات قانوني دارم.

در ادامه مادر مقتول با حضور در جايگاه گفت: 3 سال از قتل پسرم مي‌گذرد و از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر قاتل پسرم را اعدام کنيد.

قاضي اصغر عبداللهي رئيس شعبه 74 دادگاه کيفري استان تهران سپس با تفهيم اتهام به حبيب از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم نيز با قبول اتهاماتش گفت: حدود 2 سال بود با زني به نام ساناز آشنا شده و او را به عقد موقت خود در آورده بودم. شب حادثه در خانه خوابيده بودم که ساناز با من تماس گرفت و ادعا کرد پسري با تهديد چاقو قصد ربودن او را دارد. سريع خود را به سر کوچه رسانده و با پسر ناشناس درگير شدم. او با چاقو يک ضربه به دستم زد من هم با کارد آشپزخانه که همراه داشتم چند ضربه به سرش وارد کردم. بعد هم او را در آن حالت رها کرده و به همراه همسرم به درمانگاه رفتيم در آنجا بود که متوجه مرگ مقتول شدم.

قاضي: سابقه دار هستيد؟

متهم: بله. 9 فقره سابقه سرقت،‌ مواد مخدر خيانت در امانت دارم.

قاضي: در زمان قتل به مواد مخدر اعتياد داشتيد؟

متهم: بله. هروئين مصرف مي‌کردم.

قاضي: ساناز هم معتاد بود؟

متهم: بله. او کراک مصرف مي‌کرد.

قاضي: نقش ساناز در اين جنايت چه بود؟

متهم:‌ او فقط مرا تحريک مي‌کرد که مقتول را با چاقو بزنم. البته بعد از درگيري او مدعي شد که چند ضربه به پشت مقتول زده است اما من متوجه اين ضربه‌ها نشدم.

قاضي: ساناز هم چاقو داشت؟

متهم: بله او هميشه يک چاقوي کوچک را همراه خود داشت اما در اين درگيري از آن استفاده نکرد.

قاضي: همسرت تا آن وقت شب در خيابان چکار مي‌کرد؟

متهم: به خانه يکي از دوستانش رفته بود و شب با آژانس برگشت اما مقتول سر کوچه مزاحم او شد.

پس از دفاعيات متهم وکيل او در جايگاه حاضر شد و گفت:‌ در خصوص اقدام موکلم دو موضوع قابل بررسي است. نخست اينکه وي هيچ عمدي در کشتن مقتول نداشته و حتي او را تا زمان درگيري نمي‌شناخت. بحث ديگر موضوع دفاع است که وي وقتي متوجه مي‌شود براي همسرش ايجاد مزاحمت شده است در دفاع از ناموس خود دست به اين کار مي زند.

بعد از آخرين دفاعيات متهم و وکيل مدافعش رئيس دادگاه و 4 قاضي مستشار براي صدور حکم وارد شور شدند.

...........................................................................

قرباني سرنوشت!

نگاه عاشقانه سمانه، چشم و چراغ دلم شده بود و من از صميم قلبم او را دوست داشتم. اما روزي که از خانواده ام خواستم به خواستگاري اين دختر خانم بروند و حتي به آن ها گفتم واقعا نيت خيري در سر دارم پدرم مثل هميشه داغ کرد و گفت: بايد داماد خانواده اي بشوي که دستشان به دهانشان برسد.

مرد جوان در دايره اجتماعي کلانتري ۱۲ مشهد افزود: متأسفانه پدرم آدم بسيار خسيس و سخت گيري است و به خاطر کم لطفي هايي که در حقم کرد از او فاصله گرفتم و به دامان دوستان بي سروپايي پناه بردم که مرا به دام مواد مخدر انداختند.

پدرم وقتي فهميد چه بلايي به سرم آمده است تصميم گرفت دختر برادر خدابيامرزش را که خانواده اي مستضعف دارد برايم عقد کند تا هم از نظر هزينه هاي ازدواج بار سنگيني به دوشمان نيفتد و هم من به سر عقل بيايم و دنبال زندگي ام بروم.

دختر عمويم صادقانه و بي ريا به خواستگاري ام جواب بله گفت و ما با هم نامزد شديم. اما پدرم خودش را کنار کشيد و دريغ از يک ريال حمايت مالي و حتي پشتيباني عاطفي و احساسي. او دو ماه بعد از مراسم عقدکنانمان دو النگوي طلا را که سر عقد به همسرم هديه داده بود به زور گرفت و گفت: اين طلاها را در مجلس عقدکنان به خاطر آبروداري به نامزدت داده ام و... .

اين موضوع اختلافاتي بين من و خانواده همسرم به وجود آورد و آن ها که تازه متوجه شده بودند به مواد مخدر اعتياد دارم بي درنگ طلاق دخترشان را گرفتند.

مرد جوان افزود: با اين شکست من به شدت از نظر روحي و رواني آسيب ديدم و پدرم مي گفت ما اشتباه کرديم به خواستگاري دختر عمويت رفتيم و بايد با دختري ازدواج کني که خانواده پولداري داشته باشد. او با اين عقايد حاضر نشد به خواستگاري دختر ديگري که از طريق خاله ام با او آشنا شده ام و رابطه کاملا منطقي و عاقلانه اي با هم داشتيم و حتي به خاطر او اعتياد را کنار گذاشتم برود و سمانه نيز با فرد ديگري ازدواج کرد و دنبال سرنوشت خودش رفت.

من در اين وضعيت دومين شکست عشقي را تجربه کردم و چون احساس سرخوردگي مي کردم به دام زن ۳۴ ساله اي افتادم که به مواد مخدر اعتياد داشت و ارتباط با اين زن باعث شد دوباره به لجنزار اعتياد فرو بروم. ما يک ماه با هم رابطه داشتيم و به پيشنهاد اين زن مبلغ ۴۰ ميليون تومان از مغازه پدرم سرقت کردم و مي خواستم همراه او فرار کنم و به شهر ديگري بروم که با اعلام شکايت خانواده ام دستگير شديم. فکر مي کنم خساست و سختگيري هاي پدرم يکي از عوامل اصلي بدبختي هايي است که به سرم آمده است.

...........................................................................

شرور معروف پايتخت دستگير شد

ماموران پليس امنيت تهران موفق شدند يکي از اراذل و اوباش سطح يک را که مدتي متواري بود شناسايي و دستگير کنند.

سرهنگ عليرضا محرابي ازدستگيري يکي از اراذل و اوباش سطح يک که از سال 90 تحت تعقيب ماموران اين يگان بود، خبر داد و گفت: مدتي پيش پرونده اي با موضوع شرارت، تخريب، ضرب و جرح عمدي با چاقو از سوي مقام قضايي به ماموران پايگاه نهم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ارجاع شد.

وي افزود:متهم اين پرونده معروف به "حسين لره" با سکونت هاي موقتي در شهرستان هاي مجاور تهران سعي داشت مانع از اين شود که شناسايي و دستگير شود.سرهنگ محرابي افزود: با ارجاع پرونده به ماموران اين يگان تحقيقات مقدماتي براي شناسايي محل اختفاي اين شرور آغاز و مشخص شد که خانواده وي در محله 13 آبان زندگي مي کنند و وي در حال حاضر به صورت مجردي در خارج از تهران است اما يک آپارتمان در محله نواب دارد که هر از گاهي به آنجا مراجعه مي کند.

اين مقام انتظامي افزود: بر همين اساس، محل زندگي وي در محدوده نواب شناسايي شد و تحت نظر قرار گرفت تا اين که ماموران دريافتند اين فرد شب ها در باغ يکي از دوستانش در "اسلامشهر" مخفي مي شود که بلافاصله پس از هماهنگي با مقام قضايي براي دستگيري وي به محل اعزام شدند.

سرهنگ محرابي اظهار داشت:اين اقدامات ادامه داشت تا اين که سه شنبه اين متهم هنگام تردد با خودروي خود در محل مذکور محاصره و پس از يک سال فرار بازداشت شد که در بازرسي از خودروي وي نيز تعدادي سلاح سرد، ادوات قمار و مصرف مواد مخدر و همچنين اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

...........................................................................

قتل فجيع پيرزني 82 ساله به دست يك زوج جوان

زن و شوهري جوان در شهرستان شبستر از توابع آذربايجان شرقي، پيرزن 82 ساله‌اي را با انگيزه سرقت به طرز فجيعي به قتل رساندند.

كشف جسدي سوخته در شبستر، بازپرس ويژه قتل اين شهرستان را به محل كشف كشاند و در پي آن با احراز هويت صاحب جسد كه پيرزني 82 ساله بود، تلاش كارآگاهان براي شناسايي و بازداشت عامل يا عاملان اين جنايت آغاز شد.

با كشف برخي سرنخها، رد پاي زوجي جوان در اين جنايت كشف شد و ماموران با انجام تحقيقات بيشتر، مردي جوان با هويت «ر.ج» را به عنوان مظنون بازداشت كردند.

اين مظنون پس از چند جلسه بازجويي نهايتا لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنايتي فجيع برداشت.

وي اعتراف كرد كه به همراه همسرش به نام «ه.خ»، پيرزن را با ضربات ديلم از پاي درآورده و سپس جسد او را با بنزين به آتش كشيده‌اند.

زن جوان نيز پس از بازداشت، به ارتكاب قتل با همدستي شوهرش اعتراف كرد.

اين زوج، انگيزه خود از اين جنايت را سرقت اموال پيرزن عنوان كردند.

 صدور قرار قانوني براي متهمان و اعزام آنان به زندان، تحقيقات جهت كشف زواياي پنهان اين پرونده در دادسراي شبستر ادامه دارد.

...........................................................................

عامل جنايت گاندي 19 شهريور محاکمه مي‌شود

عامل جنايت خيابان گاندي 19 شهريور در شعبه 71 دادگاه کيفري استان تهران محاکمه مي‌شود.

با توجه به حساسيت ماجرا دادسراي تهران به صورت فوق العاده به اين پرونده رسيدگي کرد و براي متهم کيفرخواست صادر شد. با ارسال پرونده به دادگاه کيفري ، سرپرست دادگاههاي کيفري پرونده را به شعبه 71 فرستاد تا متهم در وقت فوق العاده محاکمه شود.

بعد از مطالعه پرونده از سوي قاضي نورالله عزيز محمدي -رئيس شعبه 71- براي روز يکشنبه 19 شهريور وقت دادگاه تعيين شد.