سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

چند درصد نخبگان در تهران هستند؟

مدیر کل دفتر پژوهش و آموزش استانداری تهران با اشاره به اینکه 30درصد از نخبگان کشور در تهران زندگی می‌کنند گفت: به نخبگانی که طرح‌های برتر ملی داشته باشند تسهیلات 300 میلیون تومانی داده می‌شود.
کد خبر : ۷۳۷۸۰
به گزارش صراط ، علی بیگی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آماری از نخبگان استان تهران وجود دارد اظهار داشت:10 هزار نفر نخبه در کشور داریم که از این تعداد 30 درصد آن‌ها برای استان تهران است ولی متاسفانه تاکنون بانک اطلاعاتی از زبدگان و نخبگان علمی استان تشکیل نشده است.

 
وی افزود: نمایشگاه علم تا عمل که از سیزدهم تا شانزدهم شهریور برگزار می‌شود. مقدمه شناسایی نخبگان بیشتر استان و کشور است.

 
بیگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بانک اطلاعاتی نخبگان استان تا پایان سال تشکیل می‌شود، گفت: استانداری تمام سعی خود را برای تشکیل این بانک اطلاعاتی انجام می‌دهد ولی فکر نمی‌کنم تا پایان سال این اقدام انجام شود.

 
مدیر کل دفتر پژوهش و آموزش استانداری تهران درباره تسهیلاتی که به نخبگان تهرانی داده می‌شود گفت: نخستین قدمی که برای نخبگان برداشته شد تجهیز و ساخت دفتر نخبگان استان تهران بود و هزینه‌های زیادی نیز با امکانات الکترونیکی جدید در این دفتر انجام شد.

 
وی با بیان اینکه دفتر نخبگان استان تهران به صورتی که توقع داشتیم فعال نشده است گفت: بنا داریم این دفتر را در استان تهران مجدداً احیاء کنیم تا بتوانیم قدمی برای نخبگان استان برداریم.

 
بیگی ادامه داد: برای طرح‌هایی که ارسال می‌شود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی در نظر گرفته است.

 
وی گفت: برای هر طرح برتر ملی 300 میلیون تومان و برای طرح‌های نخست استانی 100 میلیون تومان با بهره بسیار اندک به داده می‌شود.

 
مدیر کل دفتر پژوهش و آموزش استانداری تهران درباره تعامل مسئولان استان با نخبگان گفت: وظیفه ما این است که نخبگان استان تهران را که طرح‌هایی برای پیشرفت کشور دارند با آغوش باز بپذیریم.