سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

تهدید رسانه‌ها بس است !

پر واضح است که به علت سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرهای دولت محترم، نزدیک به یک سال است که از بازار ارز گرفته تا بازار گوشت و مرغ و لبنیات و سکه و مسکن و... هر روز در تلاطم است و روزی نیست که در رسانه‌های کشور ردی از ناتوانی دولت در مدیریت اقتصاد کشور نبینیم و جالب‌ترین مساله آن است که بیشتر این انتقادات از سوی مقامات عالی رتبه کشور و برخی شخصیت های مذهبی در سطح جامعه مطرح می‌شود
کد خبر : ۷۳۶۳۸

بعد از اینکه قیمت برخی از کالاها از جمله مرغ با افزایش بی رویه و افسارگسیخته روبه رو شد ، برخی حاشیه‌ها در خصوص گرانی ها در سطح جامعه و به طور طبیعی در رسانه های کشور منتشر شد، اما در این میان برخی دیواری کوتاه تر از دیوار رسانه ها پیدا نکردند و صراحتا  کفتند : «همه آتش‌ها از گور رسانه‌ها بلند می‌شود».

 

به گزارش صراط به نقل از اعتدال، برخی نیز بر اساس همین تحلیل ابتدایی و به دور از واقعیت، تصمیم گرفتند با ارعاب اصحاب رسانه به خیال خود جلوی مشکلات را بگیرند.

 

پر واضح است که به علت سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرهای دولت محترم، نزدیک به یک سال است که از بازار ارز گرفته تا بازار گوشت و مرغ و لبنیات و سکه و مسکن و... هر روز در تلاطم است و روزی نیست که در رسانه‌های کشور ردی از ناتوانی دولت در مدیریت اقتصاد کشور نبینیم و جالب‌ترین مساله آن است که بیشتر این انتقادات از سوی مقامات عالی رتبه کشور و برخی شخصیت های مذهبی در سطح جامعه مطرح می‌شود.

تعداد زیادی از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجالس هشتم و نهم و اغلب شخصیت های فرهنگی و سیاسی و حتی مراجع  عظام تقلید در طول ماه های گذشته زبان به اعتراض گشودند و از فشارهای اقتصادی که بیش از همه بر گرده طبقات ضعیف و متوسط جامعه سنگینی می کند، گلایه کردند.

اما جالب اینکه در این میان برای چندمین بار این روزها اصحاب رسانه با ادبیاتی سخیف از سوی برخی سیاسیون به تلاش برای ایجاد آشوب، در زمینه گرانی های اخیر و "بزرگنمایی مشکلات" متهم شدند.

باید گفت متاسفانه در شرایطی کنونی برخی افراد نزدیک به دولت درصدد هستند تا با سیاه نمایی و انتساب مشکلات اقتصادی به تحریم های دشمنان خارجی و پیش کشیدن منافع ملی از یکسو زبان منتقدین را ببندند و از سوی دیگر به مردم اینگونه القاء کنند که نابسامانی‌های کنونی به علت فشارهای دشمنان خارجی است.


ناگفته پیداست که نمی توان وقتی مردم مرغ را هفت، هشت هزار تومان می‌خرند، رسانه‌ها بنویسند مرغ ارزان شد، یا وقتی دولت به تلافی اقدام مجلس، قیمت نان را گران می‌کند، اصحاب رسانه خفقان بگیرند و هم درباره تبعات ناخوشایند این لجبازی چیزی ننویسند و هم از اطلاع رسانی نیز خودداری کنند.

 
البته اگر به آرشیو همین چند ماه گذشته رسانه ها مراجعه کنیم مشخص می شود که هنگام تلاطم بازار همیشه رسانه ها سنگ زیرین آسیاب بوده اند و مسئولان یک روز بهم ریختگی بازار طلا و ارز و روز دیگر سر به فلک کشیدن قیمت مرغ به پیامک خبری یک خبرگزاری و یا چند خبر سایت ها یا مطبوعات نسبت می دهند؛ که البته ناگفته پیداست رسانه ها در کشور ما هرگز تا این میزان قدرتمند نیستند که با یک پیامک بازار سکه و ارز کشور را تحت تاثیر قرار دهند .

شاید در شرایط فعلی بهتر آن باشد که یک بار دیگر به برخی متذکر شویم که رسانه ها آئینه تمام نمای جامعه هستند و نباید ناتوانی ها ، بی برنامگی ها و مشکلات را به گردن رسانه ها بیندازیم.